Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1366 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Onno JazzyO

Ik weet genoeg. F430? ;)

"Goudprijs opnieuw boven 900 dollar
    LONDEN - De paniek op de internationale aandelenmarkten heeft beleggers hun toevlucht doen zoeken in goud. De goudprijs steeg woensdag tot 914,58 dollar voor een ounce (ongeveer 31 gram). Sinds vorige week is de goudprijs al met nagenoeg 100 dollar toegenomen. Volgens experten gaan beleggers op zoek naar een veilige haven, door de woelige tijden op de beurzen. Ook de koersterugval van de Amerikaanse dollar droeg bij tot de stijging van de goudprijs. (DWM) BELGA"

2. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #34127 JazzyO, Oct 8, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    :D. LOL. Het is niet de goudprijs die voor mij belangrijk is, Henk, maar onze aandelenprijs (hoewel beide wel enigzins gelinkt zijn natuurlijk). Op dit moment staan alle goudmijnbedrijven laag door paniek maar dat is snel aan het veranderen. Vandaag 22% toegenomen en stijgt nog steeds...

Zo'n F430 is leuk, inderdaad... Spider dan. :D

Onno
    Image Unavailable, Please Login

3. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #34128 JazzyO, Oct 8, 2008
  4. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter

Maar zoals altijd heeft ook de medaille van in dit geval de kredietcrisis een keerzijde. Was tot voor kort bezig om m'n geliefde stier in te ruilen voor een nieuwe. Een maandje geleden waren we er eigenlijk mondeling wel zo'n beetje uit. Inclusief een acceptabele inruilprijs. Er moesten uiteraard nog even wat details besproken worden.
    Hoe vervelend is dan zo'n kredietcrisis die ervoor zorgt dat de inruilprijs van m'n auto, sinds dat ik gisteren polshoogte nam inzake de stand van zaken, ineens met de waarde van een behoorlijke middenklasser naar beneden is gegaan. En dat in een paar weken tijd.

Mijn contactpersoon weet te melden dat er momenteel praktisch niets meer wordt verkocht en dat ze daarom nu niet zitten te wachten op een 'dure' inruiler. En ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog eens alle begrip voor heb. Al baal ik er wel van.
    Dus nu de keuze nog even te wachten tot alle paniek en het sentiment hieromtrent tot bedaren is gekomen, of gewoon nog een tijdje doorsturen (wat ook geen straf is natuurlijk).

Misschien is het verstandiger (zoals hierboven omschreven) om voor het bedrag wat ik moest bijleggen in goud te beleggen. Hou me aanbevolen voor goed (beleggings)advies.

5. 360 Spyderman

360 Spyderman Karting

May 18, 2008
    230
    Belgium
    Full Name:
    Heidi en René
    Ben zelf ook al een tijdje naar een 430 spider aan het zoeken (sparen) Onno. er staat een hele interessante in Stuttgart, 3 jaar oud, 9.500 km en 'slechts' € 138K (www.mobile.de). Ze worden goedkoper, zeker ook in Duitsland...

6. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #34131 henkie, Oct 8, 2008
    Lees dat er 15 naar NL komen in 2009. Als je hier de gelukkige bezitter van wordt ben je ook wel een bofkont denk ik. Is dit mooier dan een California ?

7. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Tja Rene voor jou als Belg iets makkelijker, maar hier zou er 30K aan bpm bijkomen :(

8. Grietje328GTS

Grietje328GTS Karting

Sep 22, 2008
    82
    NL
    Full Name:
    Margriet
    Morgen een heerlijke file vrije dag ;)

9. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Jammer dat ze geen regen voorspellen ;) Maar we zullen het morgen beleven! Heerlijk iedereen met de trein of thuis aan het werk en ik de snelweg voor mezelf! Ik denk dat ik net zo vlot door kan rijden als vanmiddag op de Oberhausen straight! :D

10. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    klink knap beroerd Peter, ik hoop voor je dat je tot een goed besluit komt, kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Ben benieuwd wat je op het oog hebt.

11. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #34136 JazzyO, Oct 8, 2008
    Last edited: Oct 8, 2008
    Absoluut! Gewoon geweldig. Ook de enige manier waarop ze hun reputatie konden redden, Alfa was helemaal de weg kwijt de laatste 5 jaar.

@Plambo - goud is op dit moment zeker een goede belegging maar het is wel voor mensen met een goed zenuwstelsel want het gaat erg op en neer. Alle indicaties wijzen erop dat de goudprijs zeker weer boven de $1000 gaat komen, en met deze crisis zou dat nog wel veel verder kunnen oplopen, maar periodiek zijn er grote correcties. Ik denk wel dat de correctie van de afgelopen 5 weken de grootste is voor de komende 6 maanden. Wat zeker is dat geld voorlopig minder waard is dan goud ("zekerheid" tegen banken) en dus is het geen slecht idee de meute voor te zijn. Er is dus NU actie geboden. Je beste kans op flinke winst is beleggen in goudaandelen (d.w.z. onze concurrentie of wijzelf), maar daar zit ook de meeste fluctuatie. Een ETF is een aardig alternatief voor gewoon goud aanschaffen. Overigens, Frans - mijn e-mail nog gehad? ;)

@Rene - op dit moment vind ik het niet verstandig een Ferrari te kopen (gek hoe dat verandert in 4 weken... haha). De crisis zal hard toeslaan, zie ook het commentaar van Plambo, en vraagprijzen gaan nog heel wat zakken, vooral van moderne Ferraris. Overigens heb ik het geld ook niet, nog weer een jaartje sparen. Maar mijn advies is: lekker in het holst van de winter gaan zoeken, en kopen in januari of zo, als mensen echt van het ding afwillen.

@Henk - ja, 30k BPM, maar nog steeds niet duur vergeleken met eentje van Munsterhuis.

Onno

12. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Maar zijn inruilprijs ook ;) Maar de grote vraag blijft dan wat is het juiste moment?

13. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #34138 JazzyO, Oct 8, 2008
    Hoeveel mensen gaan daar nu op in? Oliedruppel op een gloeiende plaat als je het mij vraagt, Margriet. Jammer wel - ik moet altijd denken aan die scene uit Vanilla Sky: een 250GTO in een leeg New York (was overigens een replica). Met 250 over Times Square, heerlijk!

Onno

14. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Daarom moet je ook niet inruilen maar gewoon een tweede kopen. Kun je je F-chatters ook nog eens een leuk ritje aanbieden. Neem een voorbeeld aan mij!

Onno

15. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    En dat blijft ook als de bank om valt (icesave) ;)

16. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #34141 JazzyO, Oct 8, 2008
  17. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    #34142 Spyker 007, Oct 8, 2008
    De GTO van Frits "onlangs" gezien. Zeker een mooie machine.

Maar....
    http://www.autogespot.com/item/2341/engelsman-betaalt-157-miljoen-pond-voor-een-ferrari-250-gto/

dan is 10M voor een 250 GT California een schijntje.

Credietcrisis, zeker stellen van of belegging......... ??
    (Plus idiote bedragen voor kunst de laatste tijd...? Eg. Koe op sterk water of een peuken muur)

18. pieter hol

pieter hol Formula Junior

May 10, 2007
    574
    olanda
    Full Name:
    pieter
    @HEREN, je hebt ook ook een LIONS en ROTARY, je hebt een FCN en onze "club".

Laat iedereen in z'n waarde................

en doe gewoon wat je leuk vindt!!!!!!!!!!!

ps

verslag van A1 GP ......................een natte boel!!!!!
    foto's volgen

Ik ben nog niet geheel bij van de after-party..........

@ Dirk, Gaston komt vrijdag weer richting M...
    is druk, druk, druk....

19. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #34144 RudyW, Oct 8, 2008

Misschien een ongepaste vraag nu; maar je had hem in willen ruilen voor een Gallardo LP560-4 spider neem ik aan? . Wanneer komt die Spider er officieel?, ergens in 2009?

Ondanks dat ik die California niet in het echt gezien heb ben ik er toch van overtuigd dat de Alfa mooier is!. Naast mooier zal hij tzt ook een stuk exclusiever zijn!

20. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Super Onno! Kende deze foto's nog niet.

Bedankt voor het "sharen" ;)

21. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Je hebt groot gelijk :D Ik ben voor!

22. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,141
    The Netherlands
    Onno, sorry niets gezien....

Wil je me aub nogmaals mailen

Frans

23. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

ROFL!! Ja, het is echt knap beroerd als iemand zijn bijna nieuwe Lamborghini i.v.m. de crisis nog een jaar moet rijden. ;-)

@Henkie : die 8C vind ik absoluut mooier dan de California, maar toch zou ik zelf liever de coupé hebben of een F430 coupé.

24. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    @Pieter,

Mening over clubs ed. helemaal mee eens!!!!!

Pieter, je laatste post was ca. 9 uur geleden. Waar blijven de foto's?:D:D

Slapen kan je vanavond toch ook?:) Laat ons niet langer in spanning zitten.

Joost

25. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter

Share This Page