Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1368 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
  2. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Moet je Ivonne vragen Henk! ;)

Maar nee, helaas niet.

Zoals Cor ook al zei van de week, Alex heeft het enorm druk met allerhande FCNners die voor het aankomend weekend nog even wat service nodig hebben. En aangezien de 328 nog een volledige beurt krijgt voor aflevering... Wisten we overigens vantevoren hoor. Met Alex afgesproken dat hij het rustig aan moet doen (wie had dit weer nog verwacht???). We hadden afgesproken dat wanneer het niet al te druk zou worden met FCN werk, we vanmiddag naar Oss zouden komen rijden om het autootje op te halen, en als het wel druk zou worden, dat het dan in de loop van volgende week wordt.

Wordt helaas niet vanmiddag.

Maar Ivon is wel aan het aftellen! (en ik eerlijk gezegd ook)

3. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Uitstekend! Die vent van je kan best lekker koken!

(ik heb niet op de lampen gelet trouwens. We waren te diep in conversatie verwikkeld over auto's en.. euh... auto's)

4. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Jammer...

... en wij ook :D

5. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    @Bob,

Die sleutel 19 van je ligt nog in m'n F, en die zie ik vanmorgen niet meer vrees ik. Is zondagochtend vroeg genoeg om hem door je brievenbus te gooien??

6. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Stijfheid maakt niet zoveel meer uit tegenwoordig. Nadeel van cabrio's is wel vaak het hogere gewicht.
    Het gaat mij vooral om het uiterlijk. Coupés zijn altijd vele malen mooier dan cabrio's.
    Porsche 997 cabrio doet mij niet zoveel, maar de coupé vind ik schitterend. Bij de cabrio mis je die prachtige lijnen van de kont naar het dak etc, wat ongeveer het mooiste is van de hele auto. Dat maakt het een 911!
    Ik vind een 308GTB ook veel gaver dan een GTS. o.a. door die mooie lijnen van het dak en ook doordat de GTB wel dat ruitje heeft en de GTS niet.
    Er zijn maar weinig uitzonderingen, het probleem is ook dat veel cabrio's niet als cabrio worden ontworpen, maar dat ze bijna altijd een coupé nemen en daar het dak vanaf halen (qua het ontwerp, bij het echte productieproces uiteraard niet :).

Ik zie wel het voordeel van een cabrio en vind cabrio rijden ook fijn (gevoel van luxe) en vooral ook lekker relaxed.

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Harry, helemaal met je eens over de 911. Wanstaltig ding, die cabrio.

Maar vind een cabrio niet altijd lelijker. 308GTS is geen cabrio, dus dat gaat een beetje mank. TVR Griffith is een schitterende cabrio, de MGB is mooier dan de MGB GT, de AC Ace is veel mooier dan de AC Aceca, de V8 Vantage Roadster mooier dan de coupe.

Voorbeelden van hoe het niet zijn bijna alle andere cabrios, veelal gebaseerd op run-of-the-mill middenklassers (Kever, Golf, A4, noem het allemaal maar op).

Onno

8. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Daarom heb ik altijd graag in de klassieke Alfa Spiders gereden. Een auto die als cabrio ontworpen is.
    Heb er 2 gehad, heerlijke auto's. Voor een mooie originele Duetto heb ik best nog plaats in de schuur.

9. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Ruim op tijd: 24 uur :D

10. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Krijg net een berichtje van de verzekering dat ze m'n gestolen Audi RS4 niet gaan uitkeren. Nou, daar kun je het weer mee doen dan. Als iemand nog een goeie advocaat weet ...

11. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    :eek: Is dat vanwege het verhaal dat ze verdenken dat je hem zelf hebt laten stelen? :eek:

12. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    KL*TE man.

Had je er al beetje rekening mee gehouden??

13. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Nee, het verhaal is dat ik geen goed huisvader was voor de sleutels. In de periode van de diefstal waren diverse partijen bezig met m'n tuin en het schilderen van de woning. Zoals normaal lijkt me kunnen die overdag gewoon binnen bij ons naar 't toilet en kunnen ze binnen een hapje eten 's middags. Het verhaal is nu dat we onbekende toegang hebben gegeven tot de woning en dat we ze alle gelegenheid hebben gegeven om de sleutels mee te nemen. Echt belachelijk.

14. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Ze komen volgende week mijn kozijnen schilderen... voorzichtigheid geboden dus...

Kl*te, Peter. Te gek voor woorden...

15. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Sh*t Peter, dat zuigt. Balen. :(:(:(:(

Welke verzekeraar had/heb je?

Ciao, E.

16. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    en beweert de verzekeraar dat jij je sleutels open en bloot op tafel hebt laten liggen? De toegang tot je woning is één ding, de toegang tot je sleutels is echter ook een factor.

17. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Vergelijking gaat natuurlijk niet mank, maar GTS is geen vol-cabrio idd.
    Griffith is weer exact zo'n auto die ik bedoel en die mijn mening staaft. Die TVR is 100% ontworpen als cabrio en is 100% geslaagd!

MG B GT vind ik dan ook weer mooier dan de cabrio, dus ik ben het echt met Harry eens. :)
    Maar er zijn idd uitzonderingen die mijn regel bevestigen. (VIND IK!! Over smaak valt niet te twisten bla-di-bla etc, Franse slag om de arm ;-) )

Mooi ding! (MG B GT)
    http://www.delest.nl/media/img/DCP_5289.JPG

Cabrio, vind ik gewoon wat saaier qua design. Tevens die auto in NL veel te populair en kom je ze in de zomer dagelijks tegen.
    http://k53.pbase.com/v3/09/40109/1/46601020.197020MGB.jpg

18. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    #34193 575 GTC, Oct 10, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hoe laat begint dat morgen vroeg ?

Leuke plaatjes had ze wel ooit eens eeder gezien. Er bestaad ook een sedan en een station versie van

Ziet er erg goed ! Hem hem nu ook in het echt gezien. moet zeggen dat ik hem best wel mooi vind. maar er zijn F's die ik veel mooier vind.
    Alfa C8 spider of California ? Dan denk ik toch de Alfa
    Image Unavailable, Please Login

19. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

WTF? Dat is echt kl*ten...
    Weer een extra reden om die verzekeraars te wantrouwen.
    Het zijn vaak gewoon oplichters. Wel geld vangen, maar als je dan eindelijk een keer iets hebt, moet je een rechtszaak starten om je geld (en je gelijk) te krijgen.....
    Ongelooflijk weer dit.

20. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #34195 henkie, Oct 10, 2008
    "Dat heeft de bestuurder van deze Ferrari F430 Spider ook mogen ervaren. Volgens eigen zeggen reed de bestuurder niet te hard. Hij (of zij?) wilde iemand passeren en schakelde terug, waarna de F430 uitbrak. Dat lijkt een gevalletje shiftlock, ook ESP red je daar niet altijd van. Het resultaat was een mooie pirouette was het gevolg en de F430 Spider raakt zowel aan de voor- als achterkant de vangrail. Het lijkt overigens wel in een bocht te zijn gebeurd, dus een gevalletje “te veel snelheid” is ook niet uit te sluiten. (fotocredit: 112bollenstreek.nl, via via autogespot)"

21. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey

Hans,

Waar we het gister over hadden (en wat Onno in de lak draad schrijft). Vroeger werd er harder (gevaarlijker) gereden.

Hier een voorbeeld:

http://nl.youtube.com/watch?v=DAeE0xDTBnM

Bij 4:10 tm 4:20. Langs de baan wanddelen.
    Kijk ff vanaf 6:50 en opletten bij 7:40. DE drift waar ik het gisteren over had.

Bikkels!! :D

22. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    Wat een geouwehoer!

Neem aan dat het laatste woord hier nog niet over uitgesproken is.......?

23. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    volgende keer toch maar je eigen ruitje inslaan .... niet overdrachtelijk gesproken !!

24. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #34199 henkie, Oct 10, 2008
    DUBAI - Zevenvoudig Formule 1-kampioen Michael Schumacher krijgt een naar hem vernoemde woontoren in Abu Dhabi. De 59- verdiepingen hoge 'Schumi-toren' is in samenwerking met de Formule 1-coureur ontworpen en gaat voluit de Michael Schumacher World Champion Tower heten.

25. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Helemaal gelijk in wat betreft een mening, echter dat ruitje klopt niet. Er zit wel degelijk een ruitje in de GTS, echter achter een rooster waar doorheen gekeken kan worden ivm blinde hoek. T's maar dat je het weet en veranderd je mening over GTS/GTB verder niet.

Dit had ik niet (helemaal) verwacht :eek: zal een zware dobber worden dit te verhalen echter wel het proberen waard. Zeker aangezien er nog auto's zijn die niet gestolen zijn maar wel sleutels van zijn in huis.
    Verzekeringen zijn maar rare instellingen die bij berekenen van premie doemdenkers zijn, echter bij uitkeren altijd staan te wijzen naar andere partijen die dan (mede)schuldig zijn en vervolgens slechts gedeeltelijk uitkeren. Zou in zo'n geval ook met terugwerkende kracht een gedeelte van de premie terug eisen aangezien er geen volledige dekking werd geboden. enfin dat is een andere materie, voorlopig advies inwinnen en plan opstellen.

Goede raad is duur achteraf, ruitje was idd optie geweest, echter fraude is vaak ook een reden om niet uit te keren......

Share This Page