Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1385 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Nog ff geduld Franc, deadline sluit pas over net iets minder dan 14 uur, toch?

2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    saai saai en nog eens saai. Dat het Mclaren team geen emotie heeft/toont zo is ook deze overwinning.
    Wel een fout van F zo zwaar weg te gaan terwijl Ham zo licht was. Was heel anders uitgepakt als die regen gekomen was.
    Nu wachten op de slot race op eigen terrein van Massa

3. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Erik schreef:
    PS2: de inschrijving sluit zaterdagavond om 24:00 (of zo u wilt zondagmorgen 00:00) uur.

Dus dan zijn we de finish toch voorbij dacht ik?

4. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Nou beste mensen, hierbij dan de einduitslag van de prijsvraag:

En de winnaar is geworden.............onze Dirk uit Marbella. En hij heeft al laten weten dat hij liever opteert voor de voetreis naar Hengelo, want hij heeft al eens gereden in een F430! ;) Nou Dirk, op naar de plaatselijke Schoenenreus voor een paar stevige stappers dan maar! :D:D:D:D Nee hoor geintje, ik kon dit even niet laten. Enne Dirk, altijd welkom hier hoor. Maar liever op 4 wielen dan te voet :)

Maar ik moet wel zeggen dat er op deze site gelukkig veel optimisme is. Maar is optimisme ook altijd realisme? De ingezonden bedragen varieerden van EUR 44.000,- tot EUR 70.000,-. Ikzelf ben ook redelijk optimistisch ingesteld en daar ben ik tot op heden goed mee weggekomen. Maar er blijkt ook nog een andere realiteit te bestaan. En in die realiteit worden vreemde zaken gedaan, althans naar mijn gevoel. En mijn gevoel is gelukkig al door vele anderen bevestigd. En dat sterkt mij weer in mijn realiteitsbeeld.

Enfin, ga er allemaal maar eens goed voor zitten.........
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    .......nog even verder scrollen.........
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    ......een klein stukje nog maar ............
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v
    |
    v

De mij geboden inruil op mijn F355 uit 1996 met 70.000 km en in goede staat verkerend met volledige historie was:............ EUR 39.000,-!

En dan staat hij een weekje later vrolijk in de showroom voor minstens EUR 67.500,-. Ik hoop dat jullie mijn verbazing enigszins kunnen begrijpen. Goed dat ik bretels bij mij had, want mijn broek zakte letterlijk af hiervan. :D
    Had toch minstens iets verwacht in de buurt van een eerder -maar in mijn ogen net zo belachelijk- bod van Kroy die EUR 47.500,- boden, maar dit slaat wat mij betreft alles!

Enfin, geduld is een schone zaak evenals de oogjes goed open houden. Een F430 gaat er komen, alleen wat later dan gepland. Iedereen weet waar Abraham de mosterd haalt, ik weet in elk geval waar ik mijn F430 niet vandaan haal ;);)

Oh ja, zou ik bijna vergeten......niemand heeft dus het juiste bedrag geraden, maar het meest dichtbij zat iemand uit het Oosten van het land (er wordt nog onderzocht of hier mogelijk sprake is van kennis of voorkennis :D) en die van hieruit natuurlijk hartelijk gefeliciteerd wordt en die gelukkigerwijs ook nog eens fantastisch met een camera overweg kan voor de daarbij verplichte fotohoot. Congrats Pterps!!! Zoals je begrijpt nog even wachten dus, maar als het zover is dan spreken we af! Of ga je alsnog voor de voetreis??? :D:D:D

Mensen, bedankt voor jullie inzendingen, een fijne zondag verder en over twee weken de allesbeslissende Samba GP!

Ciao, E.

5. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #34605 Fumacher, Oct 19, 2008
    Last edited: Oct 19, 2008
    :D:D:D mijn broek zakt nu ook bijna af......... ik heb nog niet ontbeten. Even brunchen dan maar hoor ;)

dus dat doe ik altijd verkeerd!:D

Ciaooo

Vu

6. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Erik, ik ben echt verrast en jij had rekening gehouden met 47.500,--?! Ik had met die 55.000,-- al laag ingezet omdat ik aan je verhaal voelde dat er iets loos was, maar dit! Er bestaat dus een vierde demensie (die we geen realiteit maar raariteit kunnen noemen) en waarvan we nu een glimp opvangen. Wat vragen ze voor die F430? ook 30.000,-- minder?
    Is (zonder dat we dit weten) de euro 50% in waarde gedaald? (net zoals de kroon in IJsland) als je die 39 x 2 doet kom je op 74.000,-- wat met een beetje marge op een F430 toch beter klopt.

Wat een rare wereld

7. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Ik dacht nog wel redelijk realistisch geboden te hebben met €56.***. Zat er blijkbaar toch behoorlijk naast :eek:.

8. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik was op de hoogte van Erik's inruilbedrag en mede uit nijd daarvan zijn wij gisteren niet eens langs Munsterhuis gegaan, had er geen zin in.
    Dit zijn alleen goede momenten voor iemand als Bigodino, die juist nu op zoek is naar een Ferrari.

EUR 39000.... Precies 2 jaar geleden ruilde ik mijn 348 in die een grote beurt moest hebben van EUR 5000 voor EUR 40000.
    Wat is de 348 nu dan waard ? EUR 29000 ? Je moet er even niet aan denken. En dan heb ik het slechts over EUR 10000 minder als een technisch en snel hoogstandje als een F355 !

We hoorden het vorige week al bij P.Lambo die voor zijn Gallardo Spyder ineens (4 weken tijd) een enorm bedrag minder kreeg. Gisteren vertelde hij mij de exacte bedragen, nou het is een schande mensen.

Kortom, we blijven gewoon fijn onze auto's rijden en dan merken we er niets van ;)

9. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Tjee, Erik, dat is wel heel laag. Dan zal het voor een 550 wel niet veel beter zijn. Gelukkig ben ik niet van plan een schatje te verkopen.

Succes met de zoektocht verder - ben benieuwd naar je F430. Echt een favoriete auto van mij.

Onno

10. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    @allen,

Bedankt voor de eerste reacties! Dat sterkt mij in elk geval in mijn opvatting dat ik er toch niet helemaal zo raar tegenaan kijk. Dus blijf ik voorlopig gewoon nog even doortuffen met de F355 (die -voor het goede begrip- overigens van mij helemaal niet weg hoeft...) en kijk verder om me heen. Het moment voor een F430 komt heus wel...die zullen de komende tijd naar mijn verwachting sneller in prijs dalen dan een F355. En daar wacht ik dan op.

Ciao, E.

11. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Absoluut, Erik. a) het zijn auto's die meer gekocht worden door het 'nieuwe geld', en die worden vaak het hardst getroffen in een crisis als dit. b) de opvolger staat er aan te komen. Als de crisis een beetje wegtrekt komt er ook meer vraag naar wat meer haalbare F's - ik denk dat de F355 beter en eerder herstelt dan de F430.

Dit is overigens erg lekker: http://www.pistonheads.co.uk/sales/723651.htm Helaas, de goudprijs staat ook alweer onder zware druk... ;)

Onno

12. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Oef. 39K voor een F355 met historie...
    Hou hem maar lekker idd. :)

13. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Geweldige engelse humor weer: '.....and full tank of petrol' :D:D:D:D:D

Ciao, E.

14. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    @Franc, ik kan inderdaad niet lezen :D

Erik, wat een waardeloos bedrag!!! Zeker als je ziet waarvoor ze doorverkocht worden...... Succes met de zoektocht.

Michiel

15. RiCoNL

RiCoNL Formula Junior

Jul 4, 2007
    451
    #34615 RiCoNL, Oct 19, 2008
    Last edited: Oct 19, 2008
    Gewoon geduld hebben tot de 430 wat zakt. Is invoeren uit USA iets, daar staat ook nogal wat te koop, of zijn dat andere specs ?

PeterG

16. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    De tank van mijn Boxer was leeg, Erik...

@RiCoNL = invoeren vanuit de States is zelden aantrekkelijk. Het transport duurt lang want er is weinig plek, maar je moet ook 10% invoerrechten, 19% BTW, en dan ook nog BPM betalen. Plus transportkosten. Loont niet vaak, en daarbij is de dollar flink aan het stijgen tegen de euro. 16% alweer sinds juni.

Onno

17. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Rico, is zeker niet interessant.
    De prijzen in de USA zijn gebruikt echt pittig in vergelijking met de nieuwprijs.

Wachttijd container (non-fresh articles) momenteel 4 maanden !

Voor de rest... nou je las Onno's post al.

18. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hier nog eentje met Ivon vooraan :)

File afgelopen vrijdag op de A2 bij Den Bosch...

http://www.youtube.com/watch?v=upatN4MBOfM

19. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Moderne sportauto's krijgen een hele zware tijd, het blijkt door de hoge produktieaantallen en stagnerende verkopen bij verschillende merken waaronder ook helaas Ferrari flinke voorraden bij importeurs en dealers te blijven staan. Grote dealers hebben bijna dagelijks annuleringen van auto's door mensen die dachten even een beetje winst op de nieuwe auto te kunnen pakken en nou het een beetje te riskant vinden.
    Ik weet nog dat dit gebeurde in de begin jaren negentig en dat wij Ferrari's kregen met 30 tot 35% korting. Dit kan goed weer gebeuren vanwege de hoge produktieaantallen van het moment.
    Er is een goede kans dat Ferrari met de nieuwe California in 1 keer de markt overspoeld om alle speculeerders in een keer voor te zijn , zodat alleen de echte rijders zulke auto's nog bestellen.

20. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Stuur aan verkeerde kant :(

21. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Erik, is het niet een idee om dan zelf een poging te wagen om haar te verkopen via internet ( ebay, mobile.de etc )? Krijg je wellicht een idee hoe groot (of klein) de vraag naar deze auto's is.

22. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Wat vind je van het verschil tussen open en dicht rijden Erik?

Na zo'n dag KAN je toch alleen maar stuiteren ;)

Apart zo'n dakje in kleur. Vind het wel sjiek staan. Na de 328 heeft dit volgens mij bij de 348 geen navolging gehad. Bij de 355 was het targa-dakje standaard(?) in de kleur meegespoten.

Gr. Martin

23. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Was het maar zo Vu... 7 Punten verschil is niet makkelijk te overbruggen. Onze vriend H. zal uit moeten vallen en Massa moet winnen. Zoiets...

Ben benieuwd naar de ontknoping over 2 weken!

Dank voor de foto's Henk, schitterende zaak. Proficiat met je nieuwe aanwinst Peter! Heerlijke auto zo'n A5. Afgeladen vol met optie's neem ik aan?

Gr. Martin

24. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Hoe was ie ook al weer: Uit al het slechts komt iets goeds naar voren?

23 jaar..?

Een oud autohandel gezegde: "Met rooie en witte blijf je zitten" ;)

Mee eens. Wèl leuk dat het in de laatste race beslist gaat worden. Ik ben benieuwd of Felipe het thuisvoordeel kan benutten. Vorig jaar had hij een hele sterke race op Interlagos.

Tijd Erik, tijd. Je moet niet op de schopstoel zitten, denk dat het dan best goed komt. Een 355 is geen straf toch ;)

Ben benieuwd hoe de markt zich gaat ontwikkelen de komende maanden...

Gr. Martin

25. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Het ging me om de auto als geheel: een Scud in zwart met gele remklauwen. Schitterend gewoon.

Onno

Share This Page