Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1389 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Is wat anders dan de verhalen dat de 12 cilinders (599, 612) snel te leveren zijn vanwege hun afnemende populariteit...

Gr. Martin

2. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #34702 328gts1987, Oct 20, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Wat is snel? deze gaat max 22 knopen (=41 km/u), dat is redelijk snel voor koopvaardij maar in de yachting (groter dan 45 mtr over all) telt boven de 30 knopen (>56 km/u) als snel.
    (Mijn heer Roman Abramovich is in het gelukkige bezit van Ecstasea met JETaandrijving van 2 mtr diameter :eek: en kan waterski-en achter zijn 86 mtr lange jacht. :D :D :D)
    Zie foto onder, let even op de spiegel, daar komt dus een straaltje water uit van ca 2 mtr!) Vermogen ca. 30.000 pk uit BBC gas-turbine :eek:

Ja die zijn gemaakt voor als we straks (>30 jaar) over de Moessel een rondvaartje gaan doen en zeggen: "weet je nog........."
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

3. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Schattig joh. Ik zal naar ze zwaaien als ik in mijn zelfgebouwde vliegtuigje met 145 knopen over gevlogen kom (>260 km/u)

;););)

4. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Dus er komt geen gehele nieuwe opvolger van de F430................maar een verbeterde versie.

5. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    een bootje is wel luchtbestendig maar een vliegtuigje niet waterbestendig/ waterdicht !!!! :D:D:D

6. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #34706 Hans, Oct 20, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  7. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
  8. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
  9. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
  10. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #34710 328gts1987, Oct 20, 2008
    Last edited: Oct 20, 2008
    Heb nog even mijn adviseur gebelt en je hebt helaas gelijk Roger :(
    Tot 1 jan 2008 (hoe is het mogelijk?) was het bijna niet mogelijk een hypotheek te nemen waarbij het aflos-vermogen bij een bank werd opgebouwd (zelfs de spaar-hypotheek niet) Dus werd er een extern (lees: verzekerings/beleggings maatschappij, let op:beide producten vallen niet onder de garantie regeling!) ingeschakeld voor het opbouwen van een vermogen om af te lossen van je hypotheek-schuld die je bij de bank hebt. In kort: iedereen met een hypotheek van voor 01-01-2008 (wie is dat niet?) en dus niet een "opbouw"hypotheek heeft, loopt dus nu het risico dat als die verzekerings/beleggings maatschappij omvalt dat hij zijn spaarpotje kwijt is. Aangezien de meeste maatschappijen voor een groot deel in bezit zijn van de banken is dit dus een reeel risico, nog niet aan de orde, maar toch.
    Het maakt dus (bijna) niet uit welke vorm van hypotheek je hebt, als banken gaan vallen, vallen de verzekeringsmaatschappijen hoogst waarschijnlijk ook en wij gewoon mee, nadat ze eerst je spaarcentjes hebben verrekend uiteraard...........
    Valt de bank en de verz/beleg maatschappij niet, verrekend men en kun je met je potje verder bouwen om je nieuwe hypotheek (let op %) af te lossen.
    Vraag is dus nu wat is die garantie van 100.000,- eigenlijk waard, buiten je betaal/spaarrekening? ;)

Ik ga denk ik maar weer huren :D :D :D

11. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Registratie "PH-ACE" was zeker al bezet Hans ;)

Gr. Martin

12. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Kistje is van een goede vriend van me (tevens mede-eigenaar van de hangaar waar de mijne staat), en wordt steevast aangeduid als "de fase"

13. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Worden die registratie's op volgorde uitgegeven? Of is daar, zoals in sommige landen met auto kentekens, levendige handel in?

Gr. Martin

14. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447

15. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Verschilt per land. In Frankrijk bijvoorbeeld gaat het op volgorde, maar in Nederland volstaat een belletje met Inspectie verkeer en waterstaat, divisie luchtvaart. Even vragen naar de beheerder van het luchtvaartregsiter en je kan gratis en voor niks je eigen registratie uitzoeken. Vooraf reserveren kan zelfs ook, wordt dan een jaar voor je vastgehouden. Na een jaar weer een belletje en hoppa, weer een jaar erbij. Totdat je kistje klaar is, dan gaat dat vanzelf.

Enige eis is dat de registratie vrij is (duh), en dat de afgelopen 30 jaar ook geweest is.

PH-ANS was ooit een ballon. Is al een aantal jaar niet meer actief, maar ik kon de registratie niet pakken (helaas).
    PH-OTO was wel een leuke geweest. Net vrijgekomen en weer geclaimd
    PH-ELI is een helicopter
    PH-LUT is zelfs vergeven...

Het tweede kistje hebben we PH-ERD gedoopt. Als je dan bedenkt dat de eigenaar een Duitser is.... Hier kommt das Pferd... ;)

Kijk voor de gein maar op http://www.scramble.nl/nedreg.htm en vink even "include historical data" aan...

(maar dit is allemaal wel erg non-F, nietwaar?)

16. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Wel leuk om te weten ;)

Terug naar de Ferrari's dan maar weer: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/10/20/massa-optimistisch-over-kansen-in-brazilie/

"Massa optimistisch over kansen in Brazilië
    20 oktober 2008

Ferrari-coureur Felipe Massa zal vol optimisme afreizen naar Brazilië, waar over twee weken de seizoensfinale wordt verreden. De Braziliaan heeft een achterstand van zeven punten op Lewis Hamilton en zal op Interlagos eerste of tweede moeten worden, waarna hij nog afhankelijk is van het resultaat van Hamilton.

"We zitten in een moeilijke positie, maar er kunnen veel dingen gebeuren in één race", weet Massa, die zondag tweede werd in China. "We moeten ons hoofd niet laten hangen. Het is nog niet voorbij. We moeten geconcentreerd blijven werken en proberen om de race in Brazilië te winnen. Meer kunnen we niet doen. We zullen onze uiterste best doen voor een goed resultaat en dan zien we wel wat dat oplevert. Ik denk trouwens dat we in Brazilië een betere auto zullen hebben."

"Ik ben dus zeer optimistisch", vervolgde de Braziliaan. "Maar dat moet ook. We moeten allemaal erg optimistisch zijn en proberen die laatste race te winnen." Massa denkt dat hij een klein voordeel heeft dat hij op een Interlagos een thuisrace rijdt: "Als je thuis speelt, speel je meestal beter. De afgelopen twee jaar heb ik goede races gereden in Brazilië en over twee weken hoop ik het opnieuw goed te doen."

Vorig jaar werd Massa tweede in Brazilië. In 2006 won hij de race."

Gr. Martin

17. rickadelic

rickadelic Formula Junior

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    #34717 rickadelic, Oct 20, 2008
    Last edited: Oct 20, 2008
  18. 12Esc

12Esc Formula Junior

Aug 21, 2006
    529
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Ja Henkie, jij hebt toch een andere chip in die bmw van je. Ik neem eind deze maand mijn lease-bmw over van de lease-maatschappij en ben van plan dan ook te chiptunen. Waar heb jij dat laten doen?
    p.s. niet echt het ideale moment om aandelen te moeten verkopen om die auto mee te betalen :(
    p.p.s. kennis van me had PH-AEX op zijn zweegvliegtuig. Volgens mij gekocht na winst met beleggen...

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Rick, een M5 chiptunen heeft toch totaal geen zin... waar is de turbo???
    Je verhoogt de turbodruk die schraal afgesteld staat met een andere chip, dus je had zo'n turbo 335i moeten kopen (306pk) wordt 364pk.
    Top van 250 (begrensd) naar 304km/u.. En dat voor EUR 600. En gewoon garantie.

(sorry, off topic)

20. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,003
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ben het helemaal met Henk eens, zonder turbo heeft chippen niet zo veel nut, je zou hooguit het management wat aan kunnen passen. Maar de winst is minimaal en stel dat je 40 pk winst haalt, denk je dat je er wat van merkt? Chippen heeft hooguit zin als je je Vmax onbegrensd wilt hebben.

21. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Digitune en Ziptuning doen momenteel het meeste werk voor de leasemaatschappijen.
    Dus je chipt hem nu de leasetermijn is afgelopen ? Dat moet je toch doen als je zo'n auto nieuw krijgt ???
    Als jij niet als een idioot het pedaal vloert met koude motor gebeurt er nooit wat.

22. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik stuur Flip een woordenboek voor zijn verjaardag!

@Roger_L en Franc308: wat vinden we hiervan? http://www.q8car.com/newsite/cars/english/main.asp?WebPage=CarDetails&id=67590

Ik vind het maar niks, maar ja, ik ben dan ook ouderwets. :)

Onno

23. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Onno
    Die eigenaar moeten ze zonder veldfles de woestijn insturen... dit kan toch niet...

24. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ik moest heel even teruglezen of ik wat verkeerd gequote had Onno...

Wat een kermisauto die Maranello. Het mag dan wel de favoriete kleur van Roel zijn, de combi wit/rood kan mij in ieder geval niet echt bekoren...

Maar wie ben ik... Ik werk bij een (ING)-leasemaatschappij, dus ik heb de keuze nu even niet.

Gr. Martin

25. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Chippen van een turboloze motor heeft alleen zin als er echt grote aanpassingen zijn geweest zoals andere nokkenassen, zuigers/drijfwerk wat een hoger toerental aan kunnen etc etc. Anders zit je te prutsen in de marge van een paar % wat je zeer waarschijnlijk nieteens zult merken.

Een modern injectie systeem is instaat zichzelf (binnen een bepaald kenveld) bij te sturen. Winst zal dus zeer klein zijn, je zult het zoals al gezegd is moeten doen voor het onbegrensen......

Share This Page