Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1395 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
  2. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Nog FF doorsparen Henk.

Of toch de F430 :D:D:D

3. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
  4. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #34854 henkie, Oct 24, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    De Italiaanse politie kreeg vandaag de sleutels van de allernieuwste Lamborgini Gallardo LP560-4, helemaal in Italiaans politie-uniform. De nieuwe “Gallardo Polizia” moet de oude vervangen, want die heeft intussen een stevige 140.000 km op de teller. In totaal rijden er nu 3 Lambo’s van de politie rond.
    De Italiaanse staatspolitie kreeg in mei 2004 voor het eerst een Lambo onder de kont geschoven. Die wordt nu vervangen door het paradepaardje van de Lamborgini-stal, de Gallardo LP560-4. De nieuwe heeft zo’n 560 pk onder de politieblauwe motorkap, en heeft een topsnelheid van 326 km/h.
    Dertig politiemensen krijgen een speciale opleiding om met de Gallardo te rijden, onder wie drie vrouwen. De auto zal net als z’n voorganger ingezet om de veiligheid op de snelwegen in het centrum en het zuiden van het land te garanderen. Daarnaast wordt -ie ook gebruikt om snel medische hulp te kunnen bieden. Er is een defibrillator aan boord, en vooraan is de kofferbak gekoeld, zodat ook donororganen veilig en snel vervoerd kunnen worden.
    Voor de ‘gewone’ politietaken beschikt de Lambo over een geavanceerd nummerbordtraceersysteem. Een cameraatje naast de binnenspiegel stuurt live beelden door naar een controlecentrum. Achter de stoelen zit een stevige computer. En ook het traditionele Italiaanse “Paletta” zit er in. Dat krijg je te zien als je te snel voorbij de Lambo zou flitsen op een zuidelijke Italiaanse snelweg, ergens tussen Salerno en Reggio Calabria. Want daar kun je de nieuwe Lambo tegenkomen. Oh ja, voorbijflitsen wordt erg moeilijk, want zelfs het zwaailicht moest speciaal aangepast worden aan de topsnelheid van de Lambo: een gewoon zwaailicht zou zo van het dak vliegen... (autoweek.nl)
    Image Unavailable, Please Login

5. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Dat kan alleen in Italië he? Prachtig man. :)

Vorig jaar ben ik nog in Salerno geweest overigens. Ik wist niet dat die Lambo's daar rondreden.

6. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Toen ik vorig jaar tijdens de MM in Sienna was, was 's-morgens de een of andere inauguratie van een aantal politiemensen. De Lambo stond er toen ook, naast de prachtig uitziende bereden politie. Dit kan echt alleen in Italië....mooi zo'n cultuur en zo'n land.

7. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter

Nieuwe vrienden!!

8. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Is zo'n bestickering niks voor jou Peter? Beetje ongehinderd door Italië rijden.. :D

9. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Zou wel netjes naast elkaar staan: een blauwe en een oranje...

Bekend geluid trouwens, heerlijk!

Gr. Martin

10. rickadelic

rickadelic Formula Junior

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    #34861 rickadelic, Oct 24, 2008
    Last edited: Oct 24, 2008
    @ heren after the summer meeting, ik ga die tijd niet redden. Kreeg vandaag te horen dat mijn nieuwe delen voor de bimmer er zijn en ga die toch eerst ophalen dus hoop dat ik jullie nog zie of misschien hoor ;)

Ik zie hopelijk de meeste van jullie wel op auot & moto italia ik ben definiteif van de partij, waarschijnlijk op de zondag de 2de zoals de meeste van jullie. Ik mag zeker niet op de italië parkeerplaats ook niet als ik een ago pet op heb? :D

Ja de nieuwste telg van de ferrari familie roept veel emoties op en dat moet toch ook bij een ferrari? In het echt denk ik dat de auto direct de ferrari 'passie'en looks laat zien. Zal alleen wel lang wachten worden voordat ik hem in op de wegen zie.

11. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    140.000km had die oude politie Gallardo gelopen, dat zullen er niet veel zijn met die kilometerstand!.

12. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

13. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #34865 roger_l, Oct 24, 2008
  14. Massarroni

Massarroni Formula Junior

Dec 8, 2007
    295
    Aalst (GLD)
    Full Name:
    Walter Massarroni
    #34866 Massarroni, Oct 24, 2008
    Morgen is de start van 2e Limburgia Trophaeum,
    vanaf 09.01 uur starten ze vanuit Oud-Rekem in Belgisch Limburg (niet ver van Maastricht), waarna koers gezet wordt naar het mooiste wedstrijdgebied; Nederlands zuid-Limburg. (Want waar anders kan men in Nederland heuse haarspeldbochten vinden?) :D.
    De deelnemerslijst vermelde al een hoop klassiek Italiaans rally geweld (Lancia's Fulvia :) ) en 1 Ferrari 330GT 2+2
    Laat ik deze prachtwagen in joggingpak net tegenkomen .. delen moet je zoiets ....dus alstublieft .

15. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    He Maccaroni,
    mooie spot. ga je morgen ff kijken?

16. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,165
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Klonk dat een beetje, zo met die zij-uitlaten?

17. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,165
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Het is wel rustig hier. Zit iedereen naar Charlie's Angels II te kijken? Komt een prachtige echte 250 GT SWB California spider in voor!

18. Massarroni

Massarroni Formula Junior

Dec 8, 2007
    295
    Aalst (GLD)
    Full Name:
    Walter Massarroni
    Ja ga je mee?

19. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    In het oosten van Nederland hebben wij toch een mooi stukje veluwe waar toch een paar haarspeldbochten te vinden zijn!. Jammer dat er daar altijd mensen voor je rijden in een Opel Agila of Nissan Micra ;).

20. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #34872 JazzyO, Oct 25, 2008
    Last edited: Oct 25, 2008
    Ideaal voor Mali! :)

Sorry, ik zal wel teveel purist zijn, maar dat doe je toch niet? En rood met witte strepen... sorry hoor. Dacht zeker dat het een GT40 was.

"One born every minute..."

Onno

21. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Geen probleem, het is toch een lopend buffet ;) deur staat vandaag gehele dag open begreep ik, zonnetje blijft ook de hele dag :)

Hier bij ons in het zuiden hebben we geen haarspeld bochten maar wel hele mooie lange delta werken, flitspalen zijn op km's vooraf te zien ;) vanwege dit panoramische zicht kun je die micra's gewoon inhalen :D

22. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Onno helmaal gelijk. Mia culpa. (was te veel met andere dingen bezig denk ik) Dan nog even voor de oudere jaargangen let ook even op de BTW want die was vroeger nog 17,5%:D

Gr. Joost

23. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor

Share This Page