Echt NIET te geloven!! :(:(
Kon Timo Glock nu echt niet een beetje Lewis achter zich houden? Massa verdiende de wereldtitel echt wel vind ik. Achja, de constructeurstitel is toch het belangrijkste!
Ik stond te juichen totdat ik die *****catdoll zag springen. What the hell!!!! maar goed.....we hebben wel de constructeurstitel en Vettel is een HELD!!!!!!
kijk het is jammer maar we moeten niet vergeten dat die de race begon vanaf een haast onmogelijke positie. Maar dat het dan de laatste zo chaotisch verloopt ja dat kan helemaal niemand voorspellen. Iedereen was Glock vergeten.
+1 Fu. Wellicht gaat ie over een paar jaar nog eens mooie dingen doen voor Ferrari, als Ferrari in de F1 blijft, natuurlijk....
(Enzo) Ferrari dreigde in het verleden ook al de F1 uit te stappen. Ook toen kreeg hij zijn zin Komt dus waarschijnlijk wel goed.
Bloedstollende afloop gewoon... Ok, bij de start en gedurende de race was het vrijwel zeker dat Hamilton de titel zou pakken... maar je blijft als Ferrari en Massa fan toch hopen... en dan komt Felipe er op het einde nog ZOOOO dichtbij... De champagne bij Ferrari al ontkurkt... en dan die Glock die het Ferrari feestje bederft... doodjammer...
@Onno: Eindelijk aan je verhaal in de F-life quarterly toegekomen. Super leuk stuk geworden!!! Eentje om te bewaren.... What's next? Je eerste road trip met de BB??
Je wil niet weten hoe ik hier zat te roepen en te juichen van blijdschap toen ik dacht dat Massa gewonnen had! 10 seconden later stond ik nog harder te vloeken en te tieren op die %£*¨%/*Glock! Maar inderdaad, Vettel heeft schitterend gereden! Die gaan we in 2010 in een rode bolide zien... hoop ik
Hetgeen wat ik erg vond, was dat Massa eerst dacht dat die al kampioen was geworden. Hoe serieus neem je het bericht van de pit dan als ze zeggen dat LH net voor start-finish 5e werd. Hier ga ik dus echt hard van huilen ......
Correctie: Bijna iedereen, toen ze binnen kwamen voor intermediates werd al gezegd dat T Glock doorreed. Wat echter slecht in beeld werd gebracht was dat de Toyota van Timo bij dat groepje zat die net werd ingehaald voor de laatste bocht. Ik hoopte al dat de regen niet doorzette, maar helaas. Ik geloof dat Timo echt z'n best deed, net als iedereen vandaag op een natte (kart)baan. Respect dat hij die +600 PK op de baan houdt in die omstandigheden. Je kunt je afvragen of Ferrari zelf niet eerder Massa als "hoofd-rijder" had moeten aanwijzen om te zorgen dat er meer punten bij Massa kwamen gedurende het seizoen, dat Massa geen kampioen is kun je dan moeilijk andere rijders verwijten of had hij zelf beter moeten presteren in Japan wat volgens mij wel kon in die regen, het is maar een persoonlijke mening. Mooie wedstrijd met een niet perfect einde, maar wel eentje die je bijblijft, al is het alleen maar door de inhaal actie van Vettel!
Wat mij het meest zal bijblijven is hoe Massa uit de cockpit stapte. Hoofd omhoog, hand op de borst, volledige dank aan het publiek en een uitdrukking van "zie je hoe ik hier verlies? Als toekomstig kampioen!". Echt mooi. Hamilton moet zich schamen over vandaag. Hij reed als een natte krant, en heeft heel gelukkig nog de titel gekregen. Woepie! Ik denk niet dat Vettel, Alonso en Massa echt veel te vrezen zullen hebben in komende jaren. Vettel, na Massa, de rijder van de dag! @Hans - dank voor de complimenten. Een volgend stukje komt er natuurlijk wel weer, weet nog niet wat. Het probleem is een beetje dat ik het meeste met F-chat punt com doe, en ik kan op Ferrarilijf punt com dus niet teveel over straaljagers en oranje torpedo's babbelen.... Onno
I still have the plates on the car, and in Maryland I am supposed to have my Maryland license plates on the front and back. The police simply look the other way when they see collector cars with specialty front plates. I have my Maryland license plate over the Dutch plate in the rear. These are not real Dutch plates. They were made here in America. If you look at the F40 picture a few posts back, you will see it has the same plates, however those are real of course, and mine are copies of those plates. I saw that car in a YouTube Video from Kroymans Ferrari, and used the same numbers for my car's plates (because I needed to know what Dutch plates look like). The Ferrari Club Nederlands was kind enough to give me 1983 Ferrari Club stickers for my windows. Hans Hugenholtz and I Emailed eachother earlier this year, and after sharing some recent pictures, he said the car looks almost better than in 1983. My 308 has won First Place in several car shows. It is in top physical and mechanical condition, and only has 36,000 miles. A European version is very rare and desirable here in America. It has never been restored.
I am looking at the original registered Warranty Card at my desk right now. It is filled out to Mr. Johannes Theodorus Bernardous Hugenholtz, and signed by him personally. The 308 (VIN ZFFAA12A0D0044151) was purchased 1/12/82 from Ferrari Import Kroymans B.V. Hilversum. The Warranty Card (on file with Kroymans) is Number 17380-15022. I have also been personally in contact with Hans Hugenholtz, and will quote him exactly regarding my 308: Thursday, March 20, 2008 Subject: Ferrari "Dear Michael, Congratulations with your purchase of the Ferrari 308. I looked at the pics and it looks almost better than in 1983! I only owned this car for a very short time in Holland and shipped it to the US for a buyer. I was doing a bit of grey market exports in those days, mainly to California. Good luck with the car. Regards, John Hugenhotz" Hans Hugenholtz and I have Emailed about his racing career as well as the Spyker C8 in past correspondence. He knows I have his Ferrari here in Maryland, and acknowledges it. Image Unavailable, Please Login
Welcome, and very cool to have this piece of history with your car! The replica Dutch license plate on your car isn't totally correct in size and font. If you want to I think I can look up the exact dimensions of Dutch license plates. These are strictly laid down in a law (and in NL only certified shops are allowed to stamp/make them). Best, Peter
Ook ik stond al te springen in de woonkamer. Helaas was het van korte duur. Natuurlijk is het geweldig als Massa wint maar uiteindelijk is het altijd zo dat degene met de meeste punten over het gehele siezoen wint. Ferrari heeft gedurende het jaar, soms op zeer knullige wijze, diverse punten laten liggen. Ik vind het weer een echt (ronmelig) italiaans team en de "deutsche gründlichkeit" is sinds Schumi's vertrek vaak ver te zoeken. Volgend jaar beter. BTW: voor Ferrari Spa is de constructeurstitel vele malen belangrijker dan de rijderstitel. Winning = Sales.
Ik vind het toch erg leuk dat Hamilton heeft gewonnen. Jammer voor Ferrari, maar ze hebben gewoon 1 punt te weinig. Als F1 weer altijd zo spannend wordt, ga ik weer fulltime kijken! Fantastisch toch als het in de laatste bocht wordt beslist?!!
ik snap niet dat iedereen zo op Glock aan het schelden is. Hij heeft een verkeerde bandenkeus gemaakt waardoor de auto niet meer te houden was. Anderszijds als hij wel naar binnen was gegaan, had hij dus niet meer op deze positie gelegen, en had het dus o komma o uitgemaakt voor de uiteindelijke einduitslag in de top 5! (was alleen minder spannend en een stuk duidelijker geweest op het eind). Alleen jammer dat Massa net te kort kwam, ondanks meer overwinningen.. maar ook dat hoort bij racen.
No better proof than this ! I have sent him your pictures from the showroom thread and the text you used there, and that's why he said he never had a 308 on Dutch plates, which doesn't mean he didn't buy a 308 in the Netherlands. In the Netherlands you can own a car without having it registered with license plates. So you are right by telling he owned the car, but he just bought it to export it to the US, he never drove it.
Klopt! Héél slordig seizoen van de Scuderia! En dat Massa een heel sympathieke én getalenteerde piloot is klopt ook, ......maar dat maakt je nog geen verdiend WK! Als ik over het hele seizoen het aantal uitschuivers van Felipe, het meer dan makke rijden van Kimi, en de flaters van de Gestione Sportiva tesamen tel, mag Ferrari niet echt fier zijn! 't Was vorig jaar al kantje boordje, een 2de keer zou gewoon een mirakel geweest zijn. Let op, ik ben helemaal geen Hamilton-fan hoor! En ofschoon Kimi reeds een contract tekende, vrees ik dat ze hem nu dumpen...... Mogen we veronderstellen dat of Alonso of Vettel nog vroeger dan 2010 voor Ferrari rijdt?
Na de GP van Italië kon Vettel wat mij betreft al niet meer stuk!!!!!!!!!!!!! Image Unavailable, Please Login
VU VUT VUTEL misschien? En Vu zijn de foto's uit Houten voldoende om nu een cursus "Photoshoppen" te starten?? Joost