It's official: http://scuderiaspider16m.ferrariworld.com/ Dit zal wel de laatste F430 variant zijn voor de nieuwe komt. Ik vind het een toffe bak. Beetje vreemd om zo'n open racer te maken maar goed, de Ferrari racers uit de jaren 50 waren ook open. Hier wat plaatjes van de website en e-mail. Helaas nog geen hi-res gevonden. Een ding is duidelijk, overigens: de topsnelheid kan natuurlijk niet kloppen! Onno Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Wat een schitterende auto! Kga meteen mijn geld tellen, wil er misschien iemand een leuke 360 spyder overnemen...?
Woow die scuderia spider ziet er echt zeer goed uit. Ik geef meestal de voorkeur aan een coupé omdat bij de spider soms de autolijnen niet mooi doorlopen. Maar toch vind ik deze scud spider een echte 'looker'!
Ik denk dat je er snel bij moet zijn Rene, er worden er slecht 499 gebouwd, reken er bovendien op dat we dan met wat fotografen op de koffie komen Prachtige auto!
Wat een beauty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waanzinnig mooi! Maar dat vond ik sowieso al van de 430 Spider en de Scuderia, de combi is nog gaver! Cool!
Even een ander geluid over open vs niet-open. Het mag dan zo zijn dat een dichte auto stijver is, lichter is, soms ook beter eruit ziet, maar voor mij gaat er niets boven open. Draagt voor mij veel bij aan de beleving (snelheid, geluid). Ik denk dat dit een behoorlijk gat in de markt is. Droomauto!
Helemaal met je eens, Gijs! Open rijden is gewoon heerlijk, herinner je Italie 2008, de Deil-Meeting van 2007, de brandende zon op je hoofd, de paarden achter je rug! Nu ervaar ik die 16M wel weer als een beetje een commerciele stunt. Hoe zouden ze hem genoemd hebben mocht Timo Glock toch voor Vettel en Hamilton gebleven zijn? Zouden ze de stickertjes daarvoor ook al klaar gehad hebben?
Otto, het gaat om het constructeurskampioenschap... het zit nog steeds hoog, hè, de race van vorige week Heb je die overigens bij onze grote vrienden van Monza gekeken? Bob
Ik denk er net zo over Gijs. Bij Ferrari draait het toch in de eerste plaats om het rijplezier en een open auto draagt idd veel bij aan de beleving. Een Ferrari moet voor mij gewoon hardcore zijn, of ie nu open of dicht is. De 430 reeks had voor mijn part gewoon mogen starten als Scuderia. Hierbij wil ik zeker niet gezegd hebben dat de 'gewone' 430 en 430 Spider te soft zijn, verre van zelfs in vergelijking met andere wagens, maar de Scuderia blijkt zoveel rauwer/beter te zijn. Mensen die een iets softere Ferrari willen kunnen nu immers een California bestellen, wat ook geen slak is uiteraard.
Oke, dan zal ik nu eens effe tegendraads wezen.... Ik vind het geen combinatie; de Scuderia in Spider uitvoering. Het klopt gewoon niet en ik noem het daarom een beetje een gekunstelde commerciele stunt. Deze race uitvoering hoort gewoon enkel een Coupe uitvoering te zijn. Sorry Dirk! Koop een dichte ! Dan houd je gewoon je 'gewone' 430 Spider voor de ietwat rustigere race ritjes.
Precies Bob! Die 16M is maar een troostprijs-naampje! Denk je werkelijk dat Ferrari die constructeurstitel zo geweldig belangrijk vind? Ja, alleen als ze de rijderstitel niet halen! Het echte prestige is de rijderstitel, hoor! Dus als Hamilton toch dat puntje tekort kwam,, dan hadden we beslist ipv 16M (staat voor 16 titels Mondiale= in dit geval constructeurstitels) dit gehad: 16MPC! (16 titels Mondiale Piloti e Costruttori) (toevallig zou dit ook de 16de piloten-titel geweest zijn ) Dus vroeg ik me zo af of Signor di Montezemolo alsnog nieuwe stickertjes heeft moeten bestellen, of lagen ze al klaar?
Franc, Ik zit al helemaal in de stres, ga jij me nog een beetje helpen Nou ja...ik ga lekker deze week even rustig kwebbelen bij de dealer en ik hou jullie op de hoogte. Ik ben meer van "zonder dakje" zeg maar, ook omdat het een gelimiteerde versie is, en daarnaast vanwege het subtropisch klimaat waarin we vertoeven. Ik had 'm wel liever gezien met de "hetero" scuderia strepen ipv dat "united colors of benneton" strikje eroverheen..... Affijn, het hangt er vanaf... ( das precies zoals een koeiestaart, die hangt er ook vanaf ) Blijft wel een g*il ding natuurlijk, met of zonder dakkie....hmmmm....
Je bedoelt zoals onze rustige Plambo, die ook zo'n standaard versie heeft? Ben het toch niet met je eens Franc - dat gebeurt niet vaak. Kijk - elke superauto die tegenwoordig te koop staat heeft meer in zijn mars dan je feitelijk kunt gebruiken op de weg. Wat is dus het verschil in beleving tussen een F430 spider en de Scuderia Spider? Drie dingen: het schakelen (ruim twee keer zo snel!), de accelleratie, en bovenal het geluid! Als ik vaak op het circuit zou rijden zou ik ook een dichte kopen. Maar dat doe ik toch nooit. Voor op de weg, geef mij lekker die Scud Spider. Als ik hem kon betalen! Onno
Tja, als ik zo de argumenten hoor vóór een spider hebben jullie toch een punt, die extra snelheidsbeleving. Ik vraag me alleen af, is de ruis van de wind niet behoorlijk heftig met een spider? In een erg warm klimaat is een spider inderdaad wel erg makkelijk, want echt luxe is hij niet van binnen. Anyway, scuderia coupe of spider, ze zijn beiden zeer gaaf! Ben benieuwd Marbella wat de keuze gaat worden
ik heb nog even een filmpje gemaakt over de Ferrari M16 Spider met meer foto's: http://nl.youtube.com/watch?v=4a3Ui7FngXk Nick
Zeeeer fraaie auto. Zijn er naast enige technische veranderingen ook optisch een aantal zaken veranderd (spoiler, dashboard etc) ? Daar lijkt het m.i. wel op.
Ik begrijp wat je bedoelt Onno. Loud and clear. Maar toch.... Ferrari gaat hier heel erg de commerciele kant op. En dat probeerde ik duidelijk te maken. Als je een race versie maakt van de 430, dan is het mijn mening om het dan ook echt bij die race versie te houden. Door er een Spider naast te zetten, zwak je in mijn ogen af dat de Scuderia als een werkelijke race auto ontworpen is. Let's agree to disagree, oke ?
G@dzijdank. Anders bestaat F binnenkort niet meer. Ik vind het niet te commercieel ( beperkte oplage is in mijn ogen niet commercieel), maar marketing technisch heel goed. Sorry, moest me er ook mee bemoeien....