Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1420 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Kent iemand deze nog van vroeger? Dat was een tv commercial van Ado-gordijnen, waarin zo'n Veronica stem probeerde goed te praten waarom deze gordijnen blijkbaar een vermogen kosten.

Recent had ik dat gevoel ook toen ik een rekening ontving voor m'n onderhoudsbeurtje van de Gallardo. Op de specificatie stond onder meer
    Remblokken set voor € 838,-
    Remblokken set achter € 512,-
    Montage € 440,-

En jawel, dat is nog ex BTW. Wanneer ik dat optel kost een setje blokken rondom incl montage € 2.130 incl BTW. Zouden ze van goud zijn of zijn dit bedragen die je ook bij de F-dealer betaalt?

Hoe dan ook, ik krijg hier een behoorlijk Ado-gevoel van. Over de rest van de rekening nog maar te zwijgen. Kun je een leuke auto voor de vrouw voor kopen. Behalve die van Yvonne natuurlijk.

2. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Alexander! Wat moeten het voor jou spannende dagen zijn geweest! En 328.RED is een prima nummerplaat!
    En mocht Guy nog zin hebben in een 328 GTB, me dunkt dat die plaat(328.GTB)nog vrij is.
    Trouwens we kunnen hier bijna een 328 clubje beginnen:

-Yvonne
    -Fred
    -Jeffrey
    -St@ven
    -Alexander
    -ikzelf

-....omd78?
    -....Guy?
    -....pterps? -volgen jullie jongens?:D

3. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #35478 Dino2010, Nov 17, 2008
    Last edited: Nov 17, 2008

4. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    #35479 Spyker 007, Nov 17, 2008
    Setje Ferrari-remblokken rondom voor mijn 328 bij Kroymans was ook ±€660 ex. btw, ex montage. (Alternatief via Kroymans (BMW-5) was €100 rondom. Kan je nog eens een extra setje wegremmen. ;))

Maar wat voor uurloon rekenen ze bij €440 montage. €440 p.uur? :eek: Een hele middag (@ €110p.u. ex?) voor remblokken lijkt mij wel ERG veel!! Leerlingmonteur?

Ben benieuwd wat de rest van het werk was.... ?

5. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ben nog op zoek naar een sponsor Otto ;)

Deel 1 van de verbouwing zit er op, nu op naar deel 2 welke een stuk ingrijpender is. Dus het duurt nog wel even ben ik bang.

6. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Je neemt me de woorden uit de vingers Jef.

Remblokken vervangen voor dummies (let wel: op een gemiddelde auto, heb nog nooit een Gallardo van zo dichtbij onder handen gehad):

* Zet de auto op de brug (2-koloms) en doe de brug omhoog
    * Haal de wielen eraf (20 bouten)
    * Peuter met een tangetje op elke klauw een clipje los
    * Haal de remblokken eruit (als ze niet al op de grond liggen nadat je het clipje los hebt gehaald)
    * Wurm met een schroevendraaier de zuigers wat verder uitelkaar, want je nieuwe blokken zijn dikker
    * Schuif de nieuwe blokken erin, voorzien van een likje kopervet aan de randen zodat ze makkelijk schuiven
    * Frummel de clipjes weer terug
    * Zet de wielen er weer op
    * Brug laten zakken
    * Handen wassen.

Gezien de hoeveelheid viezigheid die van remmen afkomt (en het kopervet) is die laatste stap misschien nog wel het meest tijdsintensief. Maar om nou 440 euro te rekenen voor het wassen van je handen.... :eek:

Of hebben ze meteen je schijven ook onderhanden genomen (dan moeten de hele klauwen nog even los), en dan meteen ook maar even de remvloeistof vervangen enzo?

Jef, vertel eens van die BMW 5-serie blokken die op een 328 passen? Gaat dat ook op een GT4 lukken????

Sowieso wel eens interessant om te zien wat de verschillen zijn tussen de remmen van een GT4 en die van een 328. Ivonne's machientje remt toch wel wat enthousiaster dan de mijne.....

7. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    "MAAR: Let op de gouden draad. Dat's belangrijk" ????

In ieder geval ZAG je die gordijnen nog. Ik heb toch vaak genoeg naar je spider staan kijken, maar die remblokken zijn me nog nooit opgevallen! ;)

8. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Moet je volgende keer eens in het donker kijken. Bij veel en hard remmen zie je een mooie oplichtende gloed tussen de wielen. Dacht zelf altijd dat dit kwam omdat de remmetjes wat heet waren. Weet sinds kort dus dat dit de (op)gloeiende gouden draad is.

En ach, aan de andere kant. Je weet dat je gepeopled (moeilijk woord) wordt. Maar bij hen moet de kachel natuurlijk ook roken. En om nou naar de KwikFit te gaan ...

9. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,147
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik zou toch reclameren over die arbeidskosten want dat slaat volgens mij nergens op en materiaalkosten kun je wellicht op een andere manier achterhalen.

10. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    #35485 Spyker 007, Nov 17, 2008
    We mogen beste erkennen dat het service niveau bij F, L of P hoger zal liggen dan bij de KIA. Maar vind een middag dan nog wel erg lang. Mag toch echt niet langer dan 30 muniten per hoek zijn. Inclusief grondig reinigen etc.

De Spyker staat nu in Zeewolde voor een grote beurt. We gaan het zien........Volgende week de vergelijking.

Opleiding voor een monteur bij de KwikFit:
    Manager - Hoeveel vingers heb je aan je hand?
    Monteur - Vijf..... (Meest voorkomende antwoord ;))
    Manager - Zoveel mankementen zitten er aan elke auto. Bij minder 5 moet je harder zoeken........

Over peopleen gesproken (idd een moeilijk woord :D)

Je kan beter 1 keer goed betalen voor goed werk, dan 3 keer de helft voor slecht werk.

11. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    Ik weet niet of de GT4 dezelfde remklauwen hebben. Waarschijnlijk kan de betere locale automaterialenhandel bij het zien van alleen de blokken wel een alternatief noemen. Deze producten zullen aan de in europa geldende richtlijnen moeten voldoen......

Het enige verschil met het origineel is het ontbreken van de massadraad voor de versletenblokken melding. Nodig??
    Ik weet dat de remblokken voor mijn 911 waren berekend op zeg 22.000km. Met een grote beurt op 20.000km is dat makkelijk te plannen. ;)

Jeffrey

12. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Ik dacht al, het moeten bijzondere zijn. Volgens mij heb je zelfs vóór die versie die ook de kofferruimte nog verlicht :)

13. RiCoNL

RiCoNL Formula Junior

Jul 4, 2007
    451
    #35488 RiCoNL, Nov 17, 2008
    Even een vraagje.
    Ik ben op zoek naar een kleine handige compressor om mijn banden op te pompen. 230 V. Eentje die lucht levert ipv lawaai en daar niet al te lang over doet en toch compact is.
    Weet iemand een beetje goed merk/type ?

PeterG

Alex gefeliciteerd. Vindt het een schitterende wagen.

14. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Peter, je weet toch waarin ik rij? moet ook ergens van betaald worden. Ik vond het zelf wel goed gevonden; goudkleurig pvc draad verkopen als goud.......:)
    Je moet eens weten hoeveel daarin trapte, enfin van de gevolgen ga ik komende seizoen weer vol op genieten :D

Weet je wel hoeveel werk dat is?! ..............Gordijnen maken :D

Kijk Da's praat :)
    Met jou kan ik praten Hans, jij gunt iemand nog eens wat. Al is het maar gummen in een 328 :D

15. 12Esc

12Esc Formula Junior

Aug 21, 2006
    529
    Breda
    Full Name:
    Maurice
    Geef die jongens daar ook eens de dag van hun leven ;)

16. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Maar remmen dat de oranje schicht doet!!!

17. P. Lambo

P. Lambo Formula Junior

Jan 27, 2007
    573
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Wist niet dat verkopen hetzelfde betekende als de zooi belazeren. Weer wat geleerd.

Fijn reclamebureau die dat bedacht heeft. Vast van die mannen die héél goed kunnen golfen.

18. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @P.Lambo
    We spraken er net voor de deur bij mij ook al even over. Ik vind het echt niet normaal.
    Goed, ik heb dan een 360 en dat is geen 430 of Gallardo, maar toch ook een exoot van nieuw EUR 200.000,00 niet zo lang geleden.

Ik heb nu 2x blokken besteld bij Kroymans. Kan gewoon online en ze sturen het op.
    Ik betaalde laatste keer incl btw EUR 250,00. Blokken bij een F kan iedereen verwisselen, zal bij jouw auto niet anders zijn.
    Die klauwen zijn er op gemaakt om alles snel te kunnen vervangen op het circuit.
    De originele Ferrari 360 blokken zitten natuurlijk in F verpakking maar worden gemaakt door Galfer.

En dat terwijl je zegt zegt dat je met je Porsches altijd alles zelf deed.
    Pedro, van dat geld wat je in je zak houdt kunnen we met 4 man 10x gaan eten bij de Beer ;)

19. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Zoals gezegd al heel wat uren in de garage gezeten, maar geslapen... neen :)
    Slaapkamer is trouwens pal boven de garage ik slaap dus sowieso altijd op slechts 2m boven de wagen :)

En de voorraadkamer is achter de garage. Als je daar vanuit de keuken heen wil is de kortste weg door de garage... Opvallend hoe vaak ik nu in die kamer moet zijn :)

Neen, “328 GTB” is ondertussen ook al een tijdje geregistreerd door een lid van de Ferrari Club Belgio. Het gaat snel met die platen!

Vanzelfsprekend mag het bij een bijzondere Italiaanse sportwagen wat meer kosten... maar die Lambo “remmetjes” worden blijkbaar wel echt heel duur.!

20. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    #35495 Spyker 007, Nov 17, 2008
  21. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium

22. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
  23. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #35498 Hans, Nov 17, 2008
    Waarom niet eigenlijk??

Hebben zijn ook weer eens wat spannends te vertellen thuis... :D

Edit: Oh, Maurice, je was me voor zie ik...

24. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    ???? Vertel eens Fred? Wat was jouw connectie met Ado???

25. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ja, allemaal tuig, die reclamejongens.

Share This Page