Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1432 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Full Name:
    Alexander
    Natuurlijk is de actuele toestand van de wagen het belangrijkste, de volledige onderhoudsgeschiedenis hoeft volgens mij niet essentiëel te zijn maar is wel degelijk een pluspunt! Het geeft je immers toch een beetje een beeld van wat er in het verleden met de wagen gebeurt is.

In mijn zoektocht naar de 328 gaf ik eerlijk gezegd toch ook de voorkeur aan wagens met degelijk ingevuld onderhoudsboekje. Natuurlijk is dat geen garantie dat er niks fout kan gaan met de wagen maar het geeft toch een beetje een gevoel van vertrouwen, wetende dat bepaalde cruciale onderdelen tijdig vervangen zijn. Ook een zekere gemoedsrust door het feit dat een distributiewissel of groot onderhoud recent gebeurt zijn. Het gaat immers niet bepaald om een Fiat... alhoewel :D:D:D

Nog dit, ik heb me er al lang bij neergelegd dat een een tweedehandse wagen vrijwel nooit 100% is wat je zoekt. Er zal altijd wel iets zijn dat je liever anders had gezien. Als dit niet zo is ben je snel tevreden, heb je geluk nodig of kan je lang blijven zoeken. Dit gaat op voor alle wagens al is de keuze bij bepaalde wagens natuurlijk nog beperkter dan bij andere.
    Een perfecte rode 360 zal nu eenmaal makkelijker te vinden zijn dan een (bijna) perfecte gele Mondial om zo maar iets te zeggen.

Zelf ben ik nog steeds erg blij met de 328, hoewel ik voor de aankoop enorm twijfelde aan de niet-originele kleur van targadak en spiegelkapjes.
    Maar ach, bij wagens zoals deze is het in de eerste plaats het rijplezier dat telt!
    Het feit dat de 328 er verder zo goed bij stond en de deal die ik heb kunnen maken gaven de doorslag. Ik heb alles samen zowat 25 te koop aangeboden 328’s gevonden voor ik de knoop doorhakte.

Foto’s? Euh, aangezien ikzelf geen digitaal toestel bezit ligt dat een beetje moeilijk.
    Ik heb er ook nog niet echt tijd voor kunnen maken om de wagen uitgebreid te fotograferen met een geleend toestelletje. Guy zal nog eens langs moeten komen :-D
    Enneuh, ik heb zo’n vermoeden dat er in 2009 voldoende foto’s van “328 RED” zullen opduiken. Naar SpaItalia wil ik zeker gaan en als de data het toelaten zal ik de 328 natuurlijk ook zeer graag richting Deil en Lochristi sturen.

Ondertussen zit ik nog steeds in de fase dat ik mijn vrije tijd liever doorbreng in de garage bij de stilstaande 328 dan achter de computer :)

Ciao!

2. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Full Name:
    Alexander
    Zeer juist, als je zelf er niet achter staat... niet kopen!
    Ik heb ook wagens laten passeren die er mooi uitzagen maar waar bepaalde zaken niet juist aanvoelden.
    Is echt niet zo dat ik de eerste kocht die ik tegenkwam.

3. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie BANNED

4. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
  5. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Maar de eerste kan ook de beste zijn - ik heb voor mijn huis welgeteld 1 huis bezocht, mijn BMW was de eerste die ik bekeek, en ik heb mijn Maranello zelfs gekocht zonder hem gezien te hebben. Allemaal perfecte kopen! Maar ik heb dan ook wel goed geschift voor ik tot aanschaf overga, natuurlijk. En de 550 was wel bekeken door andere mensen, waaronder de geweldige mensen op deze chat.

Waar het om gaat is inderdaad dat gevoel dat je er bij krijgt. Maak een goede mentale lijst aan waar de auto aan moet voldoen, en waar de persoon aan moet voldoen van wie je hem koopt (voor mij net zo belangrijk). Als de totale lijst 90% vinkjes heeft, gewoon doen!

Onno

6. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    @All - de Daytona van een F-chatter is overmorgen op Top Gear. Ik weet niet op welke zender dat is tegenwoordig (zo vaak ben ik dus in Europa :eek:) - als jullie dat kunnen ontvangen kun je het even voor me opnemen? Stuur me even een PM als je de moeite wilt nemen.

Zie deze draad: http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=221855

Onno

7. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Bittorrent kan je denk ik niet downloaden? Ik zou je eventueel een torrentlink of download link van het hele programma kunnen geven. (neem het zelf niet op)

8. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Je viel als een blok voor het rieten dak, de met modder dichtgesmeerde muurtjes en de inhoud van de waterput?? ;)

Of was het toch het nijlpaard in de nabijgelegen plas?

9. RudyW

RudyW Formula 3

Full Name:
    Rudy
    Ik regel wel een download link vanaf mijn webserver JazzyO, pm je dat tzt wel ;).

Last edited: Nov 28, 2008
  10. tomgt

tomgt F1 Veteran Rossa Subscribed

Full Name:
    Tom Wiggers
    Last edited: Nov 28, 2008
  11. henkie

henkie La Passione... Lifetime Rossa

Full Name:
    henkie
    @Onno
    Maak je niet druk, ik neem alle Top Gears op de BBC op met mijn dvd recorder.
    Dus kom maar per mail met dat adres en dan stuur ik je de normale dvd.

12. RudyW

RudyW Formula 3

Full Name:
    Rudy
    Ik heb 12 seizoenen top gear op de computer staan :D

13. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Full Name:
    Guy
    Tot zaterdag dus :) .... zal deze keer proberen m'n camera niet te vergeten ;)

14. henkie

Full Name:
    henkie
    Ja, bij firstgear kun je ze allemaal downloaden, dat weten we ;)
    Het gaan nu even over echte dvd resolutie, geen wmv/divx/avi...

15. henkie

Full Name:
    henkie
    Heh heh, dat is dus vanaf mijn huis naar de Shell voor de bekenden. Ik was het niet hoor... ;)

"Radaragent twee keer bekogeld
    ENSPIJK - Onbekenden hebben vrijdagmorgen een agent die snelheid wilde meten in het Gelderse Enspijk, twee keer met stenen bekogeld. Volgens de politie stond de agent om acht uur gebukt in de berm om zijn radarstatief op te stellen toen hij werd geraakt. Hij zag een auto wegrijden.

Drie kwartier later, toen zijn statief eenmaal stond en hij zijn auto verderop had geparkeerd, kwam een brom- of motorfietser voorbij. Die gooide met een grote steen een ster in de voorruit van de politiewagen. De politie zoekt getuigen" (Telegraaf.nl)

16. henkie

Full Name:
    henkie
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  17. bigodino

bigodino F1 World Champ Silver Subscribed

Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Mooi bootje, bovenkant heeft wat weg van een Audi TT.

18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Check! Bedankt aan allen die hebben aangeboden.

Voorzichtig, Peter...

Onno

19. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ Lifetime Rossa Owner

Full Name:
    Fred
    Ga je koffers maar pakken, zomergoed een must aangezien het daar nu +30C is en hoog zomer (Dirk: Eat your hart out ;) )
    Nadeeltje: tickets zijn van de week over de 2000,-- .p.p gegaan, voor economie class :eek:

Als je als Ferrari dealer opereert wil je er voor dat bedrag (bijna) twee hebben is ons laatst verteld. :mad:

Grappig zo'n achteruit kijk camera (zie schermpje op deskboard) in een FXX. Is dat een ontwikkeling voor de toekomstige Ferrari's? Kun je heeeeeeeel even die verbaasde gezichten zien als je voorbij blaast.

Van je vrienden moet je het maar hebben :)

@ Otto
    Interieur is grijs, toch Alexander?

Ook een optie:http://www.watchtopgear.net/season-12/season-12-episode-1

20. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Oei, gaaf man!! Dat wordt dus genieten!
    Supergave Daytona en Portofino is ook schitterend!

21. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
  22. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
  23. Michiel

Michiel Formula 3

Full Name:
    Michiel
    VET!!! Mooi kleurtje ook.

24. Dino2010

Dino2010 F1 Rookie BANNED

Net gelezen, en of je het nu graag hoort of niet, mij verwondert het dat het al niet voor 2009 is!

"Alonso in 2010 naar Ferrari"

Fernando Alonso stapt over van Renault naar Ferrari. Dat meldt de Spaanse sportkrant AS. De transfer van de Spaanse Formule 1-coureur zou te maken hebben met de nieuwe sponsor van de Italiaanse renstal: Banco de Santander. Topman Emilio Botin zou als voorwaarde bij de sponsordeal hebben gesteld dat meeervoudig wereldkampioen Alonso vanaf 2010 voor Ferrari moet gaan rijden. Momenteel staan de Fin Kimi Räikkönen en de Braziliaan Felipe Massa onder contract bij Ferrari. Hun contract loopt af in 2010.

Botin laat er geen twijfel over bestaan dat zijn bank de sponsor wordt van Ferrari in 2010. "Banco de Santander zal in 2010 bij Ferrari zitten, dat is zeker", zegt Emilio Botin. "Alonso is de beste piloot van de wereld en ik zou heel graag met hem samenwerken. Ferrari en Santander zijn allebei rode merken en we zullen er alles aan doen om de beste F1-piloot van de wereld naar de Italiaanse renstal te halen. Als het van ons afhangt rijdt Alonso vanaf 2010 dus bij Ferrari." (hlnsydney/kh)
    27/11/08 02u57

25. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    Ja! Komt me ook zo bekend voor! ;)

Share This Page