Ga jij in racen met de CS ? Lijkt me niet En wat moet je met telemetrieapparatuur, naar wie ga je het sturen in welke pits ? Kortom, mooi spul toen die 360 Challenge Cup er was.
Nee Henkie, zeker niet racen. Maar het systeem belooft meer dan telemetrie gegevens ophoesten. Je kan ook geluid en beeld registreren. En dat lijkt me wel erg leuk. De telemetrie gevens kan je overigens uploaden naar je pc. Ik vraag me alleen af hoe de kwaliteit is van beeld en geluid. Tevens vraag ik me af hoe je het monteert. Ik heb alleen in mijn rug een roll bar en dat lijkt me geen geschikte plek.
Leg het mij maar uit jongens, dat is 80K meer dan de dichte (......) "do 04 dec 2008, 12:16 Ferrari toont Scuderia Spider aan grote publiek. Bologna - Ferrari grijpt zijn aanwezigheid op de autoshow in Bologna aan voor de presentatie van de Scuderia Spider 16M aan het grote publiek. De open sportwagen werd onlangs voorgesteld tijdens een besloten bijeenkomst ter gelegenheid van het behalen van de zestiende constructeurstitel in de Formule 1. Van de rappe, lichtere en exclusieve 430 Scuderia Spider 16M worden slechts 499 exemplaren vervaardigd. De sportwagen kost in ons land 360.294,-, zo wist deze site recent te onthullen. Dat betekent een forse meerprijs ten opzichte van de normale Spider, waarvoor dit jaar 266.445,- dient te worden afgerekend. Voor dat bedrag krijgt de koper een tot 510 pk opgevoerde 4,3 liter V8-motor achter de voorstoelen. Het blok hoeft minder gewicht voort te bewegen. Ferrari heeft de open tweezitter liefst 80 kilogram lichter gemaakt. Hij weegt schoon aan de haak 1.340 kg. De verhouding tussen gewicht en pk komt zodoende op slechts 2,6 kilo per paardenkracht uit, hetgeen resulteert in onder andere nog snellere acceleratietijden. Voor de sprint 0-100 km/h heeft de bolide 3,7 tellen nodig. De top bedraagt 315 km/h. De Scuderia Spider is het snelste open seriemodel dat Ferrari ooit heeft gebouwd, zo claimt de autobouwer." (telegraaf.nl) Image Unavailable, Please Login
Volgens mij is de open Scud 10kg lichter dan de dichte Scud, dus het is nog een beetje anders. Wel apart, normaal is een cabrio zwaarder door alle verstevigingen die nodig zijn omdat je het dak mist (360 modena / spider: 1400kg / 1460kg)
Gewicht Scuderia : 1250 kg =1350 Dirk Gewicht Scuderia Spider : 1340 kg Gewicht 430 : 1350 kg (=1450 Dirk) Gewicht 430 spider : 1520 kg Conclusie : Ik heb toch lekker de zwaarste
Volgende keer Martin lief aankijken bij Cito en vragen of je een DB9 mag meenemen of de DBS. Bedankt voor deze impressie. Joost
@ Henk, Ik zat effe te googlen en vond dit stukkie.... Minder gewicht, meer vermogen voor Scuderia De nieuwe sportauto kent een lage gewicht/vermogenhouding van slechts 2,45 kg per pk dankzij een laag leeggewicht van slechts 1.250 kg 100 kg minder dan de F430. De atmosferische 4.3 liter V8 is goed voor een vermogen van 510 pk bij 8.500 tpm. Dat is 20 pk meer dan de standaard F430. Qua 0-100 acceleratie moet de Scuderia dik onder de 4 seconden kunnen duiken en een topsnelheid van rond de 340 km/h is zeker niet uitgesloten. Maar affijn, conclusie blijft natuurlijk dat ik toch lekker de zwaarste heb
Hey Dirk, die 550 van mij brengt 3.64 kg/pk op de weegschaal, dus nu niet dik gaan doen he? @allen - we hebben eindelijk iemand zo gek gevonden om die baan van mij over te nemen dus ik ga vanaf mei/juni volgend jaar meer tijd in Europa (Londen & NL) doorbrengen. Het lijkt er dus op dat RBB nog wel een tijd op een Engels kenteken blijft staan. En dat ze vaker gereden gaat worden! Woehoe! Kerst valt vroeg dit jaar! Onno Image Unavailable, Please Login
gefeliciteerd met de job onno well done klinkt altijd goed zo'n v8 lekkere roffel. Ik kon het niet laten om alle tunnels in Essen door te crossen met het raampje open was voor mij een eerste keer.
Kroymans stopt met de import van Cadillac, Corvette en Hummer. Dat heeft Frits Kroymans aan Autotelegraaf gemeld. In 2007 maakte Kroymans nog 14 miljoen euro winst, dit jaar komt het verlies uit op naar schatting 25 miljoen euro. Waarschijnlijk raakt de helft van het personeel in het Cadillac Experience Center in Breukelen zn baan kwijt. bron: nu.nl
Goed nieuws Onno!!! Gefeliciteerd.... Waar zit het kantoor in NL trouwens? Goed te doen vanuit Muiderberg? Iets anders: Hoe zit het met je garage in Almere? Onze VVE heeft steeds meer onaangename ervaringen met de bouwer, als ik het goed begrepen heb... Hopen dat jullie oplevering een beetje voorspoedig wil verlopen....
Het kantoor zit op de 1e verdieping van mijn huis, Hans. Geen files in de ochtend! Maar op dit moment weet ik nog niet hoeveel tijd ik daar kan doorbrengen, het wordt nog even afwachten. De komende 9 maanden iig zeer weinig. De garage in Almere kon 5 dagen geleden worden opgeleverd maar ik heb afgebeld omdat ik eerst de boel wil inspecteren. 18 december is de datum. Ben benieuwd! Onno
Geweldig, Onno Meer tijd om van je hobby te genieten.. Kan me er zeker iets voorstellen dat je de RBB een paar mijltjes wil laten draaien!!!
Ze heeft oefening nodig, Cor! Is het allemaal een beetje vergeten na 18 jaar stilstand... Komt helemaal goed. Als het goed is rijd ik haar volgende week maandag, dinsdag of woensdag weer, afhankelijk van het weer (dat er op Hans' website overigens niet zo best uit ziet voor het weekend...). Maar matig weer of niet, het is toch belangrijk voor me haar proef te rijden met al het werk dat gedaan is. Ze is niet van poedersuiker dus het moet maar even. Onno