Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1459 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #36451 roger_l, Dec 20, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Vanmorgen wilde ik een stukje gaan rijden samen met mijn dochtertje. Ik trof de Testa in een vochtige/drijfnatte garage aan, het water stond letterlijk op de velgen ! Direct na het starten begon de motor steeds moeilijker te lopen, in het dorp ben ik langs de kant van de weg gaan staan en de motor sloeg nog net niet af. Gas geven had nauwelijks zin, het leek erop dat hij hierop niet reageerde. Tja, wat nu ? Terug de garage in, of toch maar naar Oss ? Dat laatste op de bonnefooi gedaan, aangezien ik A*ex niet te pakken kreeg en ik het nummer van Forza niet in mijn mobiel heb zitten. Onderweg toch wel peentjes gezweet, je weet immers niet wat er aan de hand is, voor hetzelfde geld ben je de hele motor in de soep aan het draaien. Het vermogen was heel ver weg (20% van normaal of zo), op gasgeven reageerde hij heel langzaam, en als ik stil stond merkte je dat de motor uit balans was en vermoedelijk maar 6 van de 12 cilinders hun werk deden. Tussen de 3 en 4.000 toeren reed hij enigzins normaal/rustig, daarbuiten alleen met horten en stoten.
    Bij Forza aangekomen kreeg ik het verzoek rustig een kop koffie te drinken, A*ex zou er wel even naar kijken ! 2 minuten later (!!), Roger, ik hoop niet dat het het relais is, want dat is duur, maar het zou zomaar kunnen. 15 minuten later (!!!) het prachtige gebrul van een 12 cilinder, en ja hoor, hij was gemaakt. Helaas het relais van de brandstofinspuiting, waardoor de motor bij disfunctioneren van het relais 'verzopen' wordt met benzine. Hij kende het probleem 'toevallig', omdat iemand anders er in het verleden 3 weken naar op zoek is geweest; een klein rondje FerrariChat levert hetzelfde beeld op, tientallen mensen zijn dagenlang op zoek geweest naar de oorzaak van het probleem, aangezien het van alles kan zijn. Helaas vraagt Ferrari de hoofdprijs voor het relais (enkele honderden €), maar dankzij Forza rijdt hij gelukkig weer, en aan manuren is er nauwelijks werk aan geweest dankzij de kennis en kunde van A*ex !

Ik neem aan dat ik de moraal van dit verhaal niet hoef toe te voegen :) :) :)
    Image Unavailable, Please Login

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Zo'n klein K**-ding Roger? Aaaargh!

Hulde (wederom) aan de Wizzard!

3. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Wat een kennis zeg! maar was de oorzaak nou een vochtig relais? Cor, had jij hier nou ook niet eens last van? Ik herinner me vaag iets over de Italiëreis waar je problemen had....en verder tijdens de Deilmeeting dit jaar.

4. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Nee, het vocht had er (waarschijnlijk) niets mee te maken. De Testa reageert nu ook veel happeriger in vergelijking met de afgelopen maanden; dat onderdeel was dus langzaam aan het wegkwijnen, wellicht dat het vocht daar wel wat bij geholpen heeft om hem definitief de nek om te draaien.

5. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,147
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    A*ex? :confused:

6. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    @Roger : wat zo'n klein ding kan veroorzaken, Je schrikt je natuurlijk rot !! Gelukkig is het meegevallen
    En nu weer wassen he ... met water :):)

Nou Vu, het was wel vocht maar dat had te maken met de lucht/zuurstofmeeting die gedaan wordt in de luchtinlaat om te meten hoeveel benzine er bij moet om tot een goed brandbaar mengsel te komen.
    Bij mij had vocht en regen ervoor gezorgd dat die sensor het niet meer deed en dus er een volle laag brandstof erbij werd gespoten.. Rijk mengsel dus.
    Na schoonmaken was dit euvel ook weer verdwenen
    enne , need i say more : The Wizzard...................

7. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Forza telefoonummer altijd in je gsm opslaan! Fijn dat het zo snel is opgelost!

8. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Helemaal top Roger, gelukkig dat dit zo snel verholpen is.
    En wat betreft de Wizard.... tsja... eenzame man.... it's lonely at the top... :)

9. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    @Peter
    Nog gefeliciteerd!

@Roger
    Prachtig opgelost.
    Maar eeehh... Testa door de pekel?

10. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    #36460 348holland, Dec 20, 2008
    Last edited: Dec 20, 2008
  11. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    :D Gijs, zo lijkt het net een dooie mus ;)

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Gijs, ouwe vriend, wat moet je toch met een druppellader?
    Ik had de 348 ook wel eens 3 maanden stil staan, 1x draaien en lopen.
    Waaraan gaat die accu spanning verliezen denk jij ?

Maar misschien moet ik die discussie maar niet aan gaan met je ;)

13. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Nou, ook weer actie net ;)

P.Lambo gaat deelnemen aan zo'n driftcursus. Dus binnenkort zien we die Lambo echt glijden ;)
    Hij kocht hiervoor een "lesauto". Een '92 325i coupe (192pk) met echt alle opties, elek.dak, verwarmde stoelen, climate, leer. En dat voor echt een paar centen op Marktplaats.
    Afijn, we moesten net natuurlijk even gaan proefrijden in het donker op de testbaan in Geldermalsen.

Het was mijn beurt dus ik haalde flink aan voor zo'n bocht op het industrieterrein. Nou... 3x in de rondte van de weg af de berm in en tot de assen achter in de blub.
    Hij duwen met zijn nieuwe gymschoenen tot de enkels in de blub en ik later in de kofferbak zitten en jutteren.
    Uiteindelijk eruit gekomen (koppeling rook ik al aardig) en de auto ziet er nu uit als een rallycar. En hij maar lachen.

Binnenkort iedereen omstebeurt :D

14. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Toch raar... ik zie het helemaal voor me :D:D:D

15. pieter hol

pieter hol Formula Junior

May 10, 2007
    574
    olanda
    Full Name:
    pieter
    Hé Henk, blubber komt mij heel bekend voor..............Die Betuwse klei is echt taai om uit te komen. Ik weet inmiddels hoe het voelt om de auto van iemand anders in de drek te parkeren!!

ps post nr100

16. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Driftcursus of rallycursus ;)

17. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Ach, ik volgde het advies van de tovenaar op.

Snapte ook waarom toen we het ding een niet gebruikten. Na een week of 4 begon het alarm te loeien. (spanning zakte te ver, trigger ivm mogelijk afknippen accukabels) .

18. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Gijs... volgens mij is het met alle professionele alarmsystemen zo dat ze na 14 dagen automatisch in de "alleen startblokkering" stand gaan.
    Dit om inderdaad om de autoaccu's te beschermen. Misschien dat iemand hier meer over weet hier.

19. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #36469 JazzyO, Dec 21, 2008
  20. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #36470 RudyW, Dec 21, 2008
    Last edited: Dec 21, 2008
    Volgens mij hebben wij precies dezelfde druppel lader, alleen zonder Ferrari sticker. Kan helaas niet zo 123 zien welk merk het is aangezien de auto niet thuis staat.......

edit:
    http://www.ctek.com/EN-GB/Buy-Charger.aspx?charger=xs800

Dat is hem. Niet helemaal zeker of we dit type ook hebben maargoed hij lijkt wel bijzonder veel op die Ferrari lader :D.

Zo'n 325 klinkt naast het driften ook erg leuk als betaalbare Nürburgring auto. Je breng me zowat op ideeen ;).

21. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
  22. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ken je die oude Grolsch reclames nog? Vakmanschap is meesterschap. Heerlijk toch, dit?

Goed te horen dat alles weer goed loopt!!

23. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Check deze link: http://www.rtl.nl/(vm=/automotor/gekopwielen/)/system/video/html/components/automotor/gekopwielen/miMedia/2008/week43/vr_maserati.avi_plain.xml

Ik weet alleen niet of je het filmpje goed kan bekijken in Mali.

Gr. Martin

24. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #36474 Hans, Dec 21, 2008
    Stelletje kwajongens!!
    Image Unavailable, Please Login

25. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #36475 Hans, Dec 21, 2008
    Last edited: Dec 21, 2008
    Is dit niet de auto die in het laatste nummer van GTO stond, met een uitgebreid artikel? Auto daar reed rond met nummerborden van de Gallery erop...

Edit: Okee, Martin, je was me voor. de Gallery inderdaad...

Share This Page