Och Jeff! Die Mendes ziet er binnen afzienbare tijd uit als op 't plaatje hier onder..... Terwijl Onno's 550 er dan hoogstens wat steenslag bij heeft..... Ja jong, tienduizenden Ferrari's zullen hun eigenaars overleven! Image Unavailable, Please Login
Wat denk je wat er achter die taart zit? (PS: Onno = goudschepper uit Mali(Jazzy0) ofte Strandjutter uit Zeeland(Beach58), Otto = fiedelspeler uit Pays Plat!)
Prachtig! http://www.autogespot.com/item/2859/ferrari-212-f1-in-nederland!/ Image Unavailable, Please Login
vraagje: mogen spots in/uit buitenland ook op AG? Dit aangezien ik hier in Franschhoek (= Zuid Afrika) op 1 dag een Enzo, F40 en 288 GTO heb gespot Heb er foto's van maar kan hier met die trage verbinding geen foto's uppen (=Onno syndroom ) zal dus na thuiskomst moeten....kwijl kwijl. @ Henk Heb jij al post weggebracht? ik bedoel een dvd'tje met enkele beelden alla Italy trip 2008?????? @iedereen Fijne kerstviering met vrienden en familie, wij vermaken ons de tweede kerstdag op de rug van Dombo het volwassen olifantje a 5,8 ton Groet Fred en Wilma in zomers Z.A. wat een klimaat hier, Dirk zal wel afzien daar in het koude Spanje
Plambo - dit doet het wel goed in Deil, volgens mij.... http://www.pistonheads.co.uk/sales/486165.htm @Fred - geniet ervan! Alweer 2 1/2 jaar geleden dat ik in ZA was... ben jaloers! Onno
Een (vrijwel) gloednieuwe linksgestuurde F430 spider voor precies 2 ton inclusief BPM en CO2 belasting... http://www.pistonheads.co.uk/sales/745402.htm Dat is dus 80 mille korting. Als ik het geld had... Onno
Zo Zo, vroege vogel Onno? 2,5 jaar is (te?) lang. Moet je wat aan doen. Als je die 430 effe scoord hou je 80.000,- over. Moet voldoende zijn toch?! Zo duur is het leven hier niet, maar dat wist jij al lang. Fred
Komt wel goed volgend jaar, Fred. De 300mm F2.8 staat al gebudgetteerd voor de volgende safaritrip... @Jeffrey - had je het Margriet filter niet even aan moeten gooien? Onno
Doe ze de groeten daar in Franschhoek Fred. En doe de groeten aan m'n stiefbroertje als je hem tegen komt. Een lange Hollander, luisterend naar de naam Krijn. (Bij het Hugenotenmonument rechts, 1e rechts en aldoor doorrijden tot je bij z'n fish farm bent...) En prettige kerstdagen daar natuurlijk!!!!
Even een vraagje Wat ik mij afvroeg; is het belanrijk voor de waarde van (klassieke) Ferrari of het een originele NL auto is ? Dus is een verglijkbaren (klassieke) NL Ferrari meer waar dan een niet (klassieke) NL Ferrari in Nederland ??
Ik denk dat dat een beetje afhankelijk is van hoe zeldzaam de auto is Gairo. Voor de echte zeldzaamheden als de F1 auto van de vorige pagina maakt het volgens mij geen klap uit. Die zijn zo zeldzaam dat de markt om hem te verkopen automatisch een mondiale markt is. En een Japanner zal het echt worst wezen of de auto nou uit België, Duitsland of Nederland komt. Misschien dat de Nederlandse verzamelaar er voor een 250 SWB net even wat meer voor over heeft, maar veel zal dat niet zijn?? Voor een wat minder zeldzame auto zoals mijn GT4tje, de gemiddelde 308/328 en misschien nog wel een tikkie ouder als een Dino 246 zal het wel wat invloed hebben op de waarde. Met alle respect voor onze eigen autootjes, maar dan vallen we meer in de categorie van een beetje leuke oude Alfa, Lancia, Jaguar of dat soort spul. En in die markt blijkt het "Nederlandse auto" toch wel invloed te hebben op de prijs. maar goed, ik ben GEEN expert. Verre van dat zelfs. Dus ik kan het natuurlijk heel erg mis hebben.... Hans
Geen enkele Ferrari is een originele NL auto omdat die dingen nu eenmaal in Italie worden gebouwd. Als je bedoelt of het belangrijk is dat de auto nieuw is afgeleverd aan een Nederlandse koper en al die tijd in Nederlandse handen is geweest, dan zeg ik nee. De markt voor klassieke/gebruikte Ferrari's is in hoofdzaak een mondiale (of op zn minst Europese) markt en de landen waar een Ferrari zijn 'leven' heeft doorgebracht is op zich niet zo boeiend. Wat wel boeiend is, of kan zijn, is de persoon van de eerdere eigenaar. Een Ferrari die eigendom is geweest van prins Bernhard, zal voor kopers interessanter zijn dan een Ferrari waarvan de eerdere eigena(a)r(en) een dergelijke celebritystatus niet hebben. Denk in dat verband bijvoorbeeld ook aan de Lusso die van Steve McQueen is geweest. Die auto bracht, op de markt voor Lusso's, een recordprijs op (maar is ook fenomenaal gerestaureerd). Zelfde geldt voor de 275 GTB die ooit van Clint Eastwood is geweest, die bracht een paar jaar geleden in Gstaad ook al een recordprijs op. De Ferrari's die speciaal gebouwd zijn voor en op verzoek van beroemdheden, zoals bijvoorbeeld de Rossellini 375 MM (s/n 0402 AM) en de Bergman 375 MM (s/n 0456 GT) zouden denk ik helemaal hoge prijzen opleveren, maar voorzover ik weet zijn die al een poosje niet te koop aangeboden. Ik denk trouwens dat in deze sectie van Fchat Tonnie het beste in staat is jouw vraag (goed) te beantwoorden.
Ben het met Hans eens, Gairo. Het is vooral de staat waarin de auto verkeert, en of alle documentatie bij de auto bewaard is gebleven. Onno
Inderdaad. De staat van de auto is natuurlijk het belangrijkste. Waar de auto vandaan komt maakt bij exoten naar mijn mening niets uit. Inderdaad kan de waarde beinvloed worden indien de vorige eigenaar een bekendheid is / was. Bij het wat gewonere spul (tot pakweg een ton) zal de waarde beinvloeding minimaal zijn zolang het een Europese auto betreft. 'Amerikanen' zijn over het algemeen minder in trek.
Ik had er met mijn vader over wat te doen met 25 miljoen. Zo kwamen op we op de discusie. Ik dacht ook dat het niet zo veel invloed zou hebben alleen op de modellen die hier boven genoemt zijn. Maar stel een 308 of en Dino met onderhouds historie en goede staat. Een die nieuw is afgeleverd aan een Nederlandse koper en een die nieuw is afgeleverd aan een niet Nederlandse koper Auto's verkeren allebij in de zelfde staat, zelfde kleur en zelfde uitvoering. Zou er dan een prijs verschil zijn ? omdat het een originele NL auto is ? En zo ja hoeveel maakt dat uit ??
Orig NL 308 GTB zou ik zeker verkiezen boven eentje (in dezelfde staat) die uit Duitsland komt o.i.d. Is gewoon erg gaaf zo'n oud en origineel kenteken! Maar ik hou daar ook gewoon een beetje van. Kijk naar die supermooie 250 cabriolet van Jan Steutel. Die auto is gewoon NOG gaver en specialer door dat oude kenteken. Deze dus : http://lh5.ggpht.com/_A4iqVsfauTw/SLmakEh7rTI/AAAAAAAACLw/KoIeM7qfH8w/s912/HetLoo2008008.jpg Hoeveel meer een orig NL 308 waard zou zijn dan een geimporteerde is lastig te zeggen. Ik zou er zelf wel 1000 euro meer voor over hebben. Maar zoals gezegd is conditie en historie belangrijker en voor mij zou kleur ook belangrijker zijn. Liever een aparte kleur importeren, dan een orig NL rode 308.
Iedereen een fijne eerste kerstdag gehad? Het gourmetten was zeer goed te doen. Vanavond gourmetten deel 2........ op derde kerstdag las ik even een balansdag in
Ik zou er een balansweek van moeten maken volgens mij, was weer gezellig, ik stap zo weer de keuken in, het wordt een italiaans potje vandaag. Afgelopen vrijdag nog 2 Ferrari's tegen gekomen (612 en scuderia), ik kan me niet herinneren dat ik eerder zoveel Ferrari's in de winter heb zien rijden. Veel plezier.
De dag voor kerst nog even met de F gereden. Moest de banden nog steeds oppompen dus gelijk maar rondje gereden was toch droog. Had er al een hele week/maand zin in. Kerstdiner was redelijk. Had het zelf gemaakt maar de frietaardappelen waren niet zo heel erg lekker. Volgend jaar maar bij de groenteboer halen. Vandaag balansdag. Goed idee iets Italiaans maken. Ga ik ook maar doen. Dit weekend wil ik weg op vakantie alleen moet nog boeken. Ben benieuwd.