Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1465 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Even voor de duidelijkheid Rick. Je zegt eerst dat ze alleen op je gegevens afgaan. Wat willen ze daar dan mee? In de toilet ophangen?

Daarna: Of willen ze het bedrag van je rekening afhalen en weer teugtrekken? Dat gaat niet zomaar! Met de juiste voorzorgsmaatregelen kun je prima via de bank zaken doen hoor. Betrouwbaar. Accountmanagers kunnen je prima helpen.

Waarom zou het bij Autoscout veel voorkomen en niet bij andere sites?

2. rickadelic

rickadelic Formula Junior

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick

1 & 2. Hoe dit precies in elkaar steekt weet ik niet maar ik weet wel dat dit mij al meerdere keren ten gehoren is gebracht en toen ik ging raadplegen na ook precies zo'n mailtje werd mij dit ook duidelijk gemaakt.

3. waarom bij autoscout de makkelijkste manier de meeste voertuigen over heel Europa. Ook op mobile.de en zelfs marktplaats komt dit soort oplichting ook steeds meer voor ga maar eens kijken hoeveel auto's niet voor een absurd laag bedrag staan en indien met de verkoper contact word opgenomen blijken het altijd zogenaamde engelsen te zijn die terug gaan naar engeland en daardoor er zo snel mogelijk af te willen.
    Wie wat verder zoekt ziet dat de foto's vaak van andere advertenties iets verderop (voor de normale marktwaarde) zijn gekopieerd.

Ik zeg nogmaals niet op in gaan, ik heb precies zo'n zelfde mail ontvangen.

3. RiCoNL

RiCoNL Formula Junior

Jul 4, 2007
    451
    Waarom haast als je in Ivoorkust zit. Heb kennis in Amerika en die kreeg ook dit soort mail. Oplichters volgens mij.

4. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Maar hier is het precies andersom; ik verkoop een auto, ik koop er geen.

5. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Franc,

Als de centjes daadwerkelijk op je rekening staan, is er volgens mij niks aan de hand, want dat kan absoluut niet zomaar terug gedraaid worden.
    Maar neem geen cheques, geen vreemde betalingen via een kantoortje op de hoek.
    Ik vind dit ook een gevalletje van twijfel.
    Als ik zo'n Alfa Spider zou kopen ga ik persoonlijk even een blik werpen voor dat ik geld overmaak , dus ik vind het wel een raar verhaal.

Vraag even wat meer gegevens, adres, identiteit, telefoon.... ( en daarna effe checken)

't Is dat je spider zo mooi ( als nieuw) is en 34 ruggen moet kosten, want anders had ik ze wel willen vertroetelen ;)

6. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #36606 bigodino, Dec 28, 2008
    Last edited: Dec 28, 2008
    Google eens op Nigerian scam. In het heel kort: koper maakt geld over, jij denkt: geld is binnen, auto kan weg. Blijkt de man helemaal geen geld te hebben, storting wordt ongeldig gemaakt. Ik ben geen accountmanager, maar zo wordt het uitgelegd.

Edit: dat is bij checks. Maar hier is een vergelijkbaar geval:

http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=195241&highlight=buyer+scam

7. rickadelic

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    #36607 rickadelic, Dec 28, 2008
    Ben er zeker van dat je dan een vervalst paspoort krijgt net als ik kreeg toegestuurd, toen ik daarna mailde kom maar ophalen en contant betalen haakte hij af.

Ik weet dat jij de auto verkoopt en niet koopt maar ik en nog velennnnnnnnnnnnnn anderen hebben precies zo'n email ontvangen bij de verkoop.

nogmaals als je het niet helemaal vertrouwd ga gewoon wat meer vragen, niet teveel van jezelf vrijgeven kom het allemaal langzaam aan het licht.

Zie ook idd de hier boven geposte reactie

8. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Cheques blijken inderdaad onbetrouwbaar, dat vernam ik ook al eerder.
    Ja, ik vind het ook een beetje een raar verhaal. Vandaar dat ik het hier post om te zien wat jullie ervan denken.
    Morgen anders maar een de bank bellen en vragen welke (on)zekerheden er zijn indien er een buitenlandse betaling gedaan wordt op mijn rekening.

Inderdaad zeg; nu je het zegt; helemaal een karretje voor jou ! :D

9. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Zeker weet ik het natuurlijk niet. Het komt echter vaker voor. Op de site heb ik al vaker dit soort dingen gelezen. Met name in de vintage-sectie. Grapjassen die het leuk vinden om iemands tijd te verdoen. Ze hebben overigens het type brandstof gewijzigd in die advertentie :D

Het verhaal van de Enzo in Libanon is ook wat. Als ik het me goed herinner, wilden ze daar een aanbetaling van 50k USD hebben.

De betreffende geeft niet toe, maar is in mijn optiek (en van vele anderen op de site) wel door de mand gevallen. Allemaal leugens....

10. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Dit betreft een betaling per cheque. Die zijn inderdaad onbetrouwbaar. Maar deze meneer heeft het over een bankoverschrijving.

11. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Interessant.....even inlezen.

12. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Vu, heb even nader onderzoek gedaan naar de FXX diesel: Ik kreeg het volgende mailtje van ze:

"Geachte heer XXXXX,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Deze Ferrari (benzine) FXX is te koop, voor verdere informatie vragen wij u om tijdens kantooruren met ons contact op te nemen op een van onderstaande nummers.

Met vriendelijke groet,"

Dus Vu, ditmaal geen tieners aan het werk....

13. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Zeg Rick, kreeg jij dan nagenoeg dezelfde tekst als Franc in je mailbox? Ook in het Frans? Want dat maakt het natuurlijk zeker verdacht en zullen ze snel door de mand vallen.

14. rickadelic

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    Precies dezelfde tekst in het frans

15. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Wow... echt?
    Maar begreep ik van je dat je zelf niet verder bent gegaan met die man? Wat was zijn naam en email adres?

16. rickadelic

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    Heb alle berichten verwijderd dacht ik zal ik nog even moeten kijken op een andere PC maar ik herinner me dat zijn naam echt zo typisch frans was dat ik dacht dat kan haast niet. Nadat mijn advertentie afliep op autoscout heb ik hem er opnieuw opgezet en in korte tijd ontving ik weer een email in het frans met opnieuw ongeveer dezelfde tekst, vandaar mijn waarschuwingen.

Maar ga gewoon wat proberen emailen met hem ipv dat hij, jouw voor de gek houden probeer het eens andersom kunnen zeer grappige opleveren zoals ik al eerder zag toen hij op elke manier what so ever overal probeerde onderuit te komen :D

Daarnaast moet je maar eens vragen of die langs komt of op welke manier dat die hem wil ophalen.
    Gewoon geen gegevens geven en voor de rest blijven emailen kom je er vanzelf achter.

17. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    De naam van degene die mij contacteerde is Laurent Bifo. Zijn email adres is [email protected]. Klinkt dat bekend ?
    Ik doe inderdaad wat jij voorstelt; wat vragen stellen en kijken wat ie daar op zegt.

De volgende email heb ik eerder vanavond naar hem gestuurd (in het Frans natuurlijk). Eens zien wat z'n reactie gaat zijn.
    Hallo Laurent,
    Dank voor uw snelle reactie.
    Ik verkoop mijn auto graag aan u, maar moet wel zeggen dat ik een beetje verbaasd ben dat u zo’n haast heeft met de aankoop, zonder enige gegevens over de auto te vragen of hem te komen bekijken.
    Het betreft hier een echte liefhebbers auto, dus ik zou verwachten dat u verschillende vragen heeft over de kosmetische en technische toestand van de auto.
    Bedoelt u dat u het volledige bedrag met behulp van 1 bank overschrijving zult betalen ?
    Is het uw bedoeling de auto voor prive gebruik te kopen of voor de handel ?
    Mijn excuses voor deze vragen, maar ik wil graag zekerheid hebben voordat ik tot verkoop overga.
    Ik vertrouw op uw begrip hiervoor.
    Met vriendelijke groeten

18. rickadelic

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    De naam zegt me niks echter @live wel maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten maar we wachten de antwoorden af.

19. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Zal het zeker laten weten. Thx zover.

20. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    #36620 575 GTC, Dec 28, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Dankje, nee ik heb geen foto's van die replica stond op een slecht verlichte plaats

Maar ik heb nog wel een foto's van een GTO Evoluzione op de FRD van dit jaar :)
    Image Unavailable, Please Login

21. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    #36621 348holland, Dec 28, 2008
    Ik ben het nooit echt nagelopen maar hoorde eens een praktijk verhaal dat een handelaar een porsche (10 mnd oud) over de bank betaald kreeg, auto meegegeven, geld na een paar dagen teruggeboekt. Was afkomstig van 'bankfraude', in die gevallen schijnen de bankvoorwaarden duidelijk te zijn.

Franc, pas op!
    Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is het dat meestal ook.

22. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Weer een zeer wijze raad van je die ik ter harte neem. :)

23. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Mmm, ik ga toch eens met een mijn accountmanager praten....het bevreemdt me zo....

24. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Zo net 5 min thuis en kon het nietlaten om toch nog even de DVD aan te zetten!!!!

25. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,999
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Bekende wijze woorden uit jouw mond Gijs, ik sluit me volledig bij je aan. Teveel dingen gelezen waar het inderdaad te mooi was om waar te zijn.

@ Ivon: ik heb er normaal geen oog voor maar HIJ heeft een prachtig achterwerk!

Share This Page