foto op #36692 is erg mooi geworden Onno!
Heeft het alleen maar over de betaling gewoon een simpele email sturen, dat die hem mag komen bekijken en contant betalen. nog iemand interesse: http://www.fantasyjunction.com/cars/720-Ferrari-275%20GTB%206C-3.3L%20V12
Roger en Harry, bedankt voor de info. Het is dus ook niet onmogelijk begrijp ik nu. Het zal een kwestie van geld en doorzettingsvermogen zijn. Op de site van MM is ook behoorlijk wat informatie te vinden omtrent de auto's. Wat daar niet wordt verteld, is, hoe leuk is zo'n evenement nu eigenlijk? Is het spannend? Of is het ontspannend? Competatief? Bijzondere sfeer? Het lijkt me namelijk erg leuk om eens te gaan kijken.
Het verschil is ongeveer de neuslengte en een half miljoen euro's... http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=en&id=72505123&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=7&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2
Ik denk dat het goed is te corrigeren wat je over de Koster auto vertelt: het is wel degelijk een originele auto met een uitgebreide race geschiedenis in Amerika. Het is de 1e A6 GCS van de 2e serie met een soort interim body met chassisnummer 2039. Ten bewijze hier een foto: Santa Barbara 1954 gereden door Bill Gillespie die jaren met de auto heeft geraced. Image Unavailable, Please Login
De reden dat Koster de auto heeft is het feit dat zijn oom, met de naam Fritz Koster, destijds in Amerika met deze auto geraced heeft. Fritz Koster won trouwens bekende race van Sebring in 1950. Dit is Fritz Koster op de Thompson Raceway in 1953, een race die hij won. Image Unavailable, Please Login
Iedereen een fijne jaarwisseling en een Ferrari-gezellig 2009, met vele leuke en (veilige) snelle kilometers!!!!! Jeffrey & Margriet
Het is zeker de moeite waard om te kijken. Bedenk echter wel dat het een enorm populair evenement is, bijna te vergelijken met een elfstedentocht. Wel druk dus, maar daardoor ook weer leuk met zoveel enthousiaste toeschouwers. Als je de karavaan volgt, zul je ook zien dat het niet alleen langs maar ook op de route erg druk is. Het was soms lastig om onderweg je auto te parkeren en een mooi photoshoot plekje te vinden (bij de bergpassen). Sfeers is wel iets dat je mee moet maken (ook de start 's-avond in Brescia, of de passages langs cafeetjes). De keuring van de auto's in het centrum van Brescia is ook een must.
Ik heb zelf 3 verschillende momenten meegemaakt bij de MM: overdag in Brescia waarbij de auto's voorgesteld worden (vooral druk, maar een heel aparte sfeer), bij het MM museum (weten weinigen, rijders-onder-elkaar sfeer, een soort Deil-meeting maar dan in Brescia ) en bij de doorkomst in Sienna (heel goed opgebouwde spanning en de ontlading als er honderden klassiekers door de nauwe straatjes rijden). Ik had het voor geen goud willen missen, en ga ook weer in 2009 ! Om een beetje een idee te krijgen hoe het is als je zelf meerijdt, lees het artikel in mijn link naar Panhard eerder vandaag.
Boudewijn, veel dank voor de extra info - mooie authentieke foto's. Margriet, Jeffrey en iedereen ook nog de beste wensen. Ben mijn videotapes aan het overzetten, dus ik zie 2008 nu continu langskomen. We zijn op moment van schrijven allemaal op de kombaan! Wat een mooi jaar was het. En dan te bedenken dat 2009 nog beter wordt! Onno
Beste mensen, zoals Onno al aangaf, heb ik mij ingeschreven voor de MM 2009 met mijn Ferrari 212 Export Vignale Coupe uit 1951 en eind januari weet ik of ik tot de gelukkigen behoor. Mocht dat zo zijn, zou ik het erg leuk vinden om jullie in Italie aan te treffen. Ik ben zelf nog niet eerder bij een MM geweest (ben altijd meer van het rijden dan van het kijken.....maar heb wel veel ervaring met rally's) maar heb mij 2 jaar bezig gehouden met de voorbereidingen. Er komt heel veel bij kijken want naast de auto is er heel veel additionele info nodig (Fiva paspoort, histrory, race licentie (niet echt nodig, maar voorkomt andere licentie papieren) etc.) Via het vintage forum is er een MM2009 thread, maar ik zal zeker jullie op de hoogte brengen. groet en heel fijn 2009! Oscar
Het zou geweldig zijn als je mee mag doen Oscar. Vorig jaar hebben wij amper wat van de MM gezien wegens tijdgebrek. Maar aangezien wij nu 2 dagen langer naar Italia gaan (20 leden hier) is het andere koek!
Oke, leuk zo'n verhaal. Ga ik zo even lezen. Hier de 10 foto's die ik toen heb gemaakt : http://www.gummen.org/tmp/Dyna_Veritas01.jpg t/m http://www.gummen.org/tmp/Dyna_Veritas10.jpg
Dat is 'm inderdaad; ik heb nog foto's van vlak na de restauratie, zijn zo'n 20 jaar oud. Ik zal kijken of ik die nog kan opsporen. Die foto in het blad is overigens van mij
Ik hoop echt dat je mee mag doen. De 212 Export Vignale zou daar zeker mooi tussen staan. Groeten en een fijne jaarwisseling! Vu Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
In een middagje zijn er weer veel mooie verhalen geplaatst. @Franc: ik hoop dat je snel een serieuze koper voor je auto vindt. @Onno: prachtige beelden! @Oscar: Succes ik hoop dat je er bij zit dit jaar, je auto past daar perfect tussen.
@vrienden en bekenden, gelukkig 2009 en we gaan er weer een knaljaar van maken ! Image Unavailable, Please Login