Dino GT4 onderstel renovatie | Page 7 | FerrariChat

Dino GT4 onderstel renovatie

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Hans, Nov 28, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Ziet er perfect uit Hans!
    Waarom heb je nieuwe velgen gekocht? Die heb je toch vorig jaar of zo al nieuw gekocht ?

2. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dat ziet er goed uit Hans!

3. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Klopt, maar rechtsachter waren er allemaal barstjes in de lak gekomen. Heb Superformance gebeld. Hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Kreeg gratis een nieuwe van ze (anderhalf jaar na aankoop van de set). Hoe bedoel je netjes???

Helaas moet die anti-rollbar gelakt worden, is geen RVS :(

M'n zandstraler bleek half verstopt te zitten, vandaar dat het allemaal zo lang duurde. Goed schoongemaakt en de lak vloog er weer af. Lekker opgeschoten! 1 A-armpje is helemaal schilderklaar nu... :)

4. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #154 Hans, Dec 22, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  5. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Sjips, verkeerde rubbers gekregen van ze?
    Nu kun je daar dus niet mee verder.

6. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nieuwe zijn al onderweg gelukkig... :)

Alleen ontbreken er ook nog een paar busjes geloof ik. Mooie gelegenheid om de draaibank weer eens af te stoffen.

7. Pizzaman Chris

Pizzaman Chris F1 Rookie

Mar 13, 2005
    3,919
    New Hampshire
    Full Name:
    Pizzaman Chris
    Keep up the good work Hans. :)

8. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Thanks Chris.

I'm getting hell from sandblasting the A-arms. Takes forever. I've decided to farm out the sandblasting of the front suspension. Unfortunately, most companies are closed for the holidays now, so I'll have to finish the rear A-arms myself if I want to keep making some progress. Three done, one to go. Then POR15 the lot and it's assembly time :D

9. kinnie

kinnie Formula Junior

Nov 21, 2003
    324
    Belgium - Aarschot
    Full Name:
    Kinnie Van Gelder
    #159 kinnie, Dec 28, 2008
    Hans,

Dat ziet er allemaal netjes uit, proficiat.

Veel sterkte met het stralen, heb overlaatst 2 kleppendeksels van een 348 geparelstraald. Dacht dit even te klaren in 5 minuten, inderdaad dat dacht ik. 1,5 over gedaan ...

Krimplak ( of wrinklepaint ) was blijkbaar sterker dan ik dacht. Resultaat mag er wel wezen.

Ah ja hier ziijn nogal wat foto geilaards onder ons zeker :D :D Zal ik even voor zorgen.

Groetjes
    Image Unavailable, Please Login

10. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Wow, ziet er mooi uit Kinnie!

Tsja... het motorcompartiment.... Het motortje doet het prima, maar echt fraai is het daar onderin niet bij mij.... Ooit....

11. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #161 Hans, Jan 6, 2009
    zandstralen
    zandstralen
    zandstralen
    zandstralen
    zandstralen
    zandstralen

leuk joh, zo'n hobby!

Maar goed, alle vier de A-armpjes (achter alleen dus) zijn kaal. Ook de beugels waarmee ze aan het frame vastzitten zijn gereed, en de nieuwe torsiestaaf ook. Vervolgens alles in de superontvetter gekieperd. Daarna moet alles afgespoeld worden, maar.... water is afgesloten in de garageboxen. Alleen in de centrale ruimte is nog water. Dus alles daarheen gesjouwd en afgespoeld. Alleen koud water. Brrrr. Vervolgens alles ge-etst. Is nu klaar om te schilderen. Ik wil het nat-in-nat doen voor betere hechting tussen de eerste en tweede laag. Als ik daar nu mee begin, dan zit ik vanavond weer in dat hok. Morgen dan maar weer....

Meteen even een afspraak maken met het coatingbedrijf verderop in de straat. Vragen of zij de armpjes van de voorkant even voor me willen stralen.... ;)

12. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Bedankt voor de update en de foto!
    Ik hoef dus geen straalcabine te kopen hoor ik al. Sommige dingen kun je gewoon beter uitbesteden. :)

13. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nou, een straalcabine is wel handig, maar dan moet je compressor wel groot genoeg zijn. De mijne was dat niet (176 liter/uur capaciteit, terwijl de cabine 200 vraagt en volgen mij nog wel meer nodig heeft). In de praktijk betekent dat dus 20 seconden stralen, en dan 2 minuten wat anders doen terwijl de compressor zijn tank weer op druk brengt. Het verschil in effectiviteit van het stralen is enorm tussen 7 Bar en 2 Bar. Voor lastige stukjs is het dus 5 seconden stralen op 7 Bar, dan nog 5 seconden doorploeteren, dan 10 seconden met wegvallende druk een makkelijker stukje opzoeken, en dan dus weer 2 minuten bezig zijn meet iets anders. Met een goede compressor ben je dus rustig 5x zo snel....

Plan voor vandaag: Eerst een uurtje in de sportschool aan m'n goede voornemens werken, dan in een uurtje alles een eerste laag schilderen, dan tripje naar Oss om wat onderdeeltjes op te halen, dan doorrijden naar Eindhoven om naar een BMW Z1 te kijken, terug naar de garage voor de tweede laag lak en dan vind ik het wel weer eens mooi geweest voor vandaag. :)

14. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Je wilt van de 5-serie af omdat je teveel auto's hebt maar gaat ondertussen naar een Z1 kijken? Dat moet wel een heel aantrekkelijk project zijn ;)

15. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Z1 leuke auto's zijn dat! Lekker apart :)

16. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nou nee, beetje anders.

De 5 blijft.

De 3 gaat.

Ivonne's 3 cabrio is al weg.

Dan hebben we behalve de 2 F's nog maar 1 dagelijkse auto - die 5. En Ivon vindt dat ding voor geen meter rijden. Alles is net even een tikkie te groot voor haar. En dus zaten we te kijken naar een leuk cabriootje. MX-5 was het idee eigenlijk. Tot Ivon gisteren met een Z1 aan kwam zetten. Is idd ook heel leuk. Technisch exact hetzelfde als haar oude 325 trouwens. Nog meer oude troep ;)

Ik kom net van de sportschool naar huis geschuifeld. De weg is een grote plak ijs. Misschien niet zo'n snugger idee om nou een paar honderd km in een auto te gaan zitten....

17. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Z1´s zijn prachtig we hebben er een aantal gehad. De stoel nogal wat lager dan de dorpel. Vertelde ik al eens in dat verband over een autohandelaar die wat auto´s op een beurs had gezet, zijn zoon (opgegroeid in de polder) toonde een lieftallige jongedame, gekleed zoals dat hoort in de polder alleen dan korter, zo´n Z1. Ze vroeg of ze even in de auto mocht plaatsnemen. Hij kon natuurlijk geen weerstand bieden aan zo´n verzoek. Het gevolg veranderde zijn leven.

Hans, ik hoorde dat Tonnie zo´n auto heeft staan.

18. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Mooi verhaal Gijs.

Voordat we expliciet naar het beste exemplaar op zoek gaan eerst maar eens in zo'n ding gaan zitten. Kijken of ik dat lange lijf van mij überhaupt door die deuropening gewurmd krijg... Daarna zullen we ook eens met Tonnie gaan praten, bedankt!

19. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #169 Hans, Jan 7, 2009
  20. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Top Hans, wordt al wat zo. Leuke klus blijft het, beter dan een keuken witten zoals ik nu op m'n vrije dagen...:(

21. RiCoNL

RiCoNL Formula Junior

Jul 4, 2007
    451
    Mooi project Hans, we blijven het volgen. :)

22. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Keuken witten blijft een leukere klus dan poepluiers verschonen ;) Hoe lang nog?

23. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Haha!! Ja daar ben ik ook bang voor. Maar een zwangere vrouw die achter je vodden aan zit is ook niet alles...

Nog 7 weken, and counting...

24. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Zo, laag twee zit er ook op. Lekker.

25. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006