Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1475 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    @Gairo - wat betreft een keuze voor een digitale camera: ik ben het niet eens met Pterps en ik zou in jouw plaats zeker geen nieuw model kopen. (Ik ben Canon gebruiker, dus dit volgende gaat even in Canon-speak maar je kunt natuurlijk ook voor Nikon gaan).

Kameras worden snel beter, maar het is echt niet zo dat je met een EOS 20D (nu 4 jaar oud) geen goede fotos kan maken. Staar je niet blind op megapixels - 8MP is prima voor vergrotingen tot boven A3 formaat en zeg nou zelf, wanneer hang je eigenlijk vergrotingen aan de wand die groter zijn. Ik fotografeer nog steeds met mijn 20D, zelfs nu ik een 1D MkIII heb.

Ik zou voor een model gaan dat wat hoger op de ladder staat maar een jaar of twee oud is. Je hebt dan meer functies voor controle over je camera en betere autofocus. Een 30D bijvoorbeeld. Die zijn tweedehands niet veel waard, maar uitstekende cameras. Ik zou niet voor cameras ouder dan de 20D (2005) gaan - die hebben erg veel ruis bij weinig licht (de 20D ook behoorlijk wat, trouwens).

Spendeer je extra geld aan goede lenzen - die groeien met je mee. Ik gebruik nog steeds twee lenzen die ik in 1993 gekocht heb (ja, ik word oud...). Enne - toen ik begon kocht ik mijn lenzen ook tweedehands - scheelt je bakken met geld en nooit spijt van gehad.

Succes! Het is een geweldige hobby. Maar duur blijft het, en je zult altijd wat te wensen over hebben. Ik kijk al jaren likkebaardend naar een 300mm/F2.8... Eigenlijk ook een nieuwe flitser nodig, en die 5D MkII is ook leuk... Zucht :)

Onno

2. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,997
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Onno, een gebruikte 30D kost inderdaad evenveel als de eerder genoemde 450D, maar het is en blijft een gebruikte camera. Garantie op een gebruikte 30D is 6 maanden bij Konijnenberg en op een nieuwe 450D is 1 jaar.
    Ik blijf het een voordeel vinden dat er een sensor reiniger op de 450D zit, met het wisselen van de lens blijft dat een gevoelig punt. De aansturingsmogelijkheden op een 30D zijn inderdaad veel uitgebreider maar ik zie dat zeker niet als voordeel voor iemand die aan zijn eerste DSLR camera begint. Ik zou beginnen met een overzichtelijke camera die je wat makkelijker kan leren kennen. Mocht je na een aantal jaar het gevoel hebben dat je een stap verder wilt dan kan je altijd nog naar een semi professionele of professionele camera gaan.

Feit blijft dat je met een 350D net zulke mooie foto's kan maken als met een duurdere camera. Het gaat om de talenten van de fotograaf niet zozeer om de mogelijkheden van de camera. Duurdere objectieven blijven echter wel een goede investering.

Overigens heb ik wel steeds meer behoefte aan meer Megapixels aangezien ik foto's steeds groter af laat drukken.

3. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Gairo - Peter's advies is net zo goed als dat van mij - het hangt, zoals altijd met fotografie, grotendeels af van persoonlijke voorkeur. Ikzelf ben erg blij dat ik NIET voor een simpeler kamera ging toen ik begon (zo kon ik blijven groeien zonder een nieuwe kamera te kopen), maar dat is voor andere mensen anders. Een ding is zeker - wat je ook koopt, je hebt een kamera waar je jaren mee vooruit kan; slechte DSLRs worden niet gemaakt.

Onno

4. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,997
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter

+1, het is een luxe 'probleem' Gairo. Maar ik denk dat Onno het met mij eens is dat je niet voor de 1000D moet gaan. (relatief klein prijsverschil, maar technisch gezien een behoorlijk verschil)

5. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    een tragisch einde van zon mooie dag ;)

6. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    En dan gaat het binnenkort allemaal weer van: klikkerdeklakklak...

7. rickadelic

rickadelic Formula Junior

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    Gairo goed gedaan heb voor het eerst naar dat programma gekeken door jouw :D

heb nog wat oud materiaal op youtube gezet van de F430 en 599 die aanwezig waren in september, zeker het bekijken waard al zeg ik hetzelf :D

http://www.youtube.com/watch?v=RmawhpxZSgo

8. Arie Timmermans

Arie Timmermans Karting

Sep 17, 2007
    87
    Veen The Netherlands
    Full Name:
    Arie Timmermans
    Gairo, ook namens mij nog van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Prima gedaan jongen! Klasse zoals je bezig was!

9. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,997
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
  10. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,144
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Proficiat Gairo! :) Dat zijn leuke dingen om mee te maken en dan ook nog eens een rit in het verschiet, erg tof.

11. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Verd*mme! YouTube werkt niet op de mijn! Moet ik weer 4 maanden wachten....

Ach, Vicky, Vicky, eeeuhhh was ik aan het dagdromen?!?!??? :)

Onno

12. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ziet er goed uit (Vicky ;)).... wat betreft de wagen, begin er al aan gewend te raken.

Bedankt voor de movieclip Peter!

13. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    #36863 SoCCieBon, Jan 6, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Met de technieken die er nu in de California gestopt zijn, verheug ik mij meer op de opvolger van de F430 eind dit jaar...

Ik heb met je te doen Onno:
    Image Unavailable, Please Login

14. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Sorry Marc, helaas nog even iets langer wachten. De opvolger is toch uitgesteld tot in 2010?

Ciao, E.

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Fred328gts

Hee, nog steeds de dvd aan het kijken? ;)

16. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,997
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #36866 pterps, Jan 7, 2009
    Gisteravond nog even een foto bewerkt van de Pays Plat I meeting, kwam hem tegen toen ik nog eens door de foto's van die geweldige dag liep.

17. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
  18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  19. 360 Spyderman

360 Spyderman Karting

May 18, 2008
    230
    Belgium
    Full Name:
    Heidi en René
    Geweldige foto alweer Peter !

20. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Al weer 15 maanden geleden... Wat gaat de tijd toch snel!

Hier was het overigens redelijk rustig vandaag, gelukkig maar dan is er tijdens het werken weinig te missen ;)

Gr. Martin

21. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Hoe staat het met het bezoek aan het Mecc? Betekent de verhindering van Henk dat er een hik komt aan deze Fchat traditie? Ik hoop het niet. Zelf heb ik een voorkeur voor zondag.

22. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #36872 328gts1987, Jan 7, 2009
    Sorry Hans, was al weg voor ik deze post las. Ga graag terug om even langs te wippen. (als je het niet erg vind reserveer ik gelijk een tafeltje bij ons meest favoriete restaurant; Le Quartier Francais waar we afgelopen kerst avond het meest heerlijke maal hebben gegeten, wat een tent! en dat van een nederlandsche chef!!)

Gelezen :)

Pardon? :D

Heb de geweldige film inmiddels al 3x gezien, wat een sfeerje. Nogmaals dank Henk! en sorry voor de hoeveelheid Bits.....Het is vrij lastig de camera uit te zetten als je met de F aan het gummen bent ;)

@pterps
    (even off topic) Nieuwe lens bevalt goed, heb er al heel wat mee geschoten:

23. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #36873 328gts1987, Jan 7, 2009
  24. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ik zet in op het door jou zo geroemde kreeftenrestaurant over 2 weken Gijs!

Gr. Martin

25. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Kwijl, kwijl, kwijl ... :):)
    Goed toeven aldaar, Fred??

@348Holland : Ik ga zaterdag even heen en weer.

Share This Page