Dino GT4 onderstel renovatie | Page 10 | FerrariChat

Dino GT4 onderstel renovatie

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Hans, Nov 28, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Kom gerust zo af en toe eens langs Henk!

2. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #227 Hans, Jan 22, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Laatste bussen uitgebrand en het hele zootje naar de poedercoater gebracht. 4 A-armen en 4 bevestigingsbeugels coaten, in de zink en daarna in de poedercoating zetten voor 4 tientjes. Dat had ik met de achterkant ook moeten doen.... Maar goed.

Nu anderhalve week wachten en dan kan het spul er weer op....

Wordt eventjes zoeken naar klusjes om tussendoor te doen. Heb dinsdag het linker deurpaneel er al even af gehad. Viel mee. Misschien dat ik het raammechanisme maar eens moet overhaulen de komende week, want erg enthousiast omhoog gaan wil dat raam toch niet...

Nog wat fotootjes van de voorkant. Het spul zag er alles bijelkaar helemaal zo gek nog niet uit. Heb even getwijfeld of ik het niet gewoon lekker zou laten zitten. Maar ja, als ik nou toch bezig ben, dan kan ik het maar net zo goed even helemaal nieuw maken, toch?
    Image Unavailable, Please Login

3. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    Da's geen geld!!

Dus nu moet ik twee spiegels meenemen voor onder jou auto? :D:D Voor en achter. ;)

4. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter

5. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Waar ga je die laten dacht je? ;)

@Peter: Klein compressortje. Stralen ging best goed rond de 6 a 7 Bar. Bij minder druk werd het een beetje een geduldwerkje. Hoezo?

6. Pizzaman Chris

Pizzaman Chris F1 Rookie

Mar 13, 2005
    3,919
    New Hampshire
    Full Name:
    Pizzaman Chris
    #231 Pizzaman Chris, Jan 28, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  7. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik begreep dat je twee compressoren kunt koppelen zodat je extra druk krijgt, voor de volgende keer misschien een mogelijkheid om er eentje bij te huren en te koppelen.

8. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Hmmmm, very tempting indeed Chris.

Cost is a bit probitive though, I believe. Around $2K, isn't it?

I'm already saving up for a bare metal respray this summer (that same address in the UK where Mark Collins has brought his 328)...

@Peter: yes, hooking up a second compressor has crossed my mind too. Maybe next time I'll do just that. For now, I am happy to have the front A-arms media blasted, zinc-ed and powder coated for a mere 40 euros...

9. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ben vrijdag nog even bij de poedercoater langs geweest. Hij had alle onderdelen terug van de straler (gelukkig - en ik heb ze ook allemaal zien liggen). Dinsdag eind van de dag zou het spul klaar moeten zijn. Kan het er dus woensdag onder.

Kan iemand die pekel bende even opruimen alsjeblieft??

Ik zal Alex even bellen voor het uitlijnen van de wielen....

10. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Heb m'n voorste A-armpjes en beugeltjes terug. HEEL mooi geworden. Zo mooi dat ik bijna nog zou overwegen om het spul aan de achterkant er weer af te halen en alsnog te laten poedercoaten :)

(Don't worry, ga ik niet doen).

Meteen maar even een afspraak met Alex gemaakt voor volgende week woensdag om alles uit te lijnen. Dan heb ik nog een weekje om de voorkant weer helemaal in orde te maken. Schatting: uurtje of 4 werk max. Eerder 2 denk ik. Moet wel gaan lukken dus..... Als tenminste niet alle andere vervoermiddelen beginnen te rebelleren: Vliegtuigje: Accu vervangen plus dynamo laadt niet meer goed. Nieuwe klaar gemaakt en gaat er morgen weer op. BMW 535: dynamo laadt niet meer (kreeg kennelijk inspiratie van het vliegtuigje), morgen afspraak bij de garage. Acculader had er spontaan ook geen zin meer in, dus ook nieuwe gekocht (anders haal ik de garage niet eens meer). BMW 330: draagarmrubber kapot. Worden per 2 verkocht. 130 euro voor twee rubbertjes. Auw. Moeten er maandag onder. Had mijn dag niet vandaag....

Maar goed, morgen maar eens beginnen met alles onder de Dino te zetten. Fotootjes volgen....

11. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Uh... natuurlijk weer geen fototoestel bij me.

Maar goed, de linkerkant zit erop! Alles paste mooi. Wel even puzzelen in welke volgorde het spul het meest handig is om erop te zetten. Rechts zou een stuk sneller moeten gaan nu.... had alleen even geen zin meer. Dit weekend nog maar even een paar uurtjes denk ik....

12. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    #237 Spyker 007, Feb 5, 2009
    Last edited: Feb 5, 2009
    Hans,

Is dit een leuke kleur voor de Dino? (Links boven) De donker blauwe California bij Munsterhuis.

Jeffrey

13. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ben vanmiddag rond een uur of 4 nog even langs je box gereden, maar geen 5 serie buiten en deur was dicht. Wou je even helpen met foto's maken ;)

14. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #239 Hans, Feb 5, 2009
    Last edited: Feb 5, 2009
    Was een prima idee geweest, maar toen zat ik in Almere helaas. Had een 10-minuten gesprek met Sjoerd's juf. Werd meer een 25 minuten gesprek, maar goed....

Daarna naar Hilversum gereden, nieuwe dynamo op het vliegtuigje geschroefd, en toe weer terug naar huis.... (het kistje staat niet meer op vliegveld Lelystad tegenwoordig, maar op rustiek en lekker dichtbij Hilversum. Kom je die belofte van nog een keer vliegen een keer inlossen???)

Morgen ben ik er weer niet. Maandag daarentegen ;)

15. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Weer geen foto's gemaakt.

Waar voor sommigen onder ons het bijna naakt voelt zonder camera voor het oog, of in ieder geval binnen handbereik, daar vergeet ik hem steeds.

Eergisterenavond de rechter voorkant weer inelkaar geschroefd, en gisteren met Jeffrey als passagier naar Alex geweest om het spul uit te laten lijnen. Hij was close zoals ik hem gedaan had, maar niet 100%. Dat is hij nu wel.

De klus is KLAAR.

Autootje rijdt weer heerlijk. Nog een tikkie harder dan hij als was (maar niet veel). Helemaal goed!!!

Yesssss. Laat Italië maar komen nou!

16. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Van Harte Hans, erg knap, ik doe het je niet na. Laat het lekker weer maar beginnen. Nu op naar deel twee van de opknapbeurt.

17. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dat horen we graag Hans! Ik vind het ontzettend knap dat je het allemaal zelf geklaard hebt. Ik kijk vaak naar Wheeler Dealers (op Discovery) waar zo'n monteur ook altijd zelf klust aan auto's. Jij en Steven zouden ook in dat programma kunnen ;)

Gefeliciteerd en geniet van de herboren Dino!

Vu

18. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
  19. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Goed werk Hans. Ze heeft weer heel wat kilometertjes voor de boeg!

Onno

20. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Maandag 9 maart ga ik met de Dino bij het Dynojet testing center in Gramsbergen langs (http://www.dynojet.nl/). Kijken of ze m'n carburateurs even helemaal mooi af kunnen stellen... Dan kan ik in Italia ook weer een berg op zonder dat ze compleet verzuipt.

Bijkomend leukigheidje: ik krijg er meteen een vermogenstest bij op de rollenbank. Ben benieuwd hoeveel pk's er nou echt uit het motortje komen.

Nu alleen nog even sparen om ze te kunnen betalen..... ;)

21. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik ben daar vroeger ook regelmatig geweest (BCCP fuel systems), ik woonde daar in de buurt en een vriend van mij was gek van Mini's en Dolomite's, BCCP heeft veel met Doli's geraced in het verleden. Ben benieuwd wat er nog uit komt aan vermogen!

22. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Verjaardagskadootje van Ivonne!! (wat een prachtmeid toch)

http://www.youtube.com/watch?v=Mf-X5igaHDA

De tweede video staat momenteel te uploaden...

246 pk op de motor (210 op de achterwielen).

Op het 308 forum heb ik al verbaasde reacties gehad hoeveel vermogen er uit mijn kleine Dinootje kwam... :D

Als je je bedenkt dat de 255 pk die oorspronkelijk geclaimd werd door Ferrari door velen in twijfel is getrokken, dan is 246 pk na 35 jaar idd een meer dan mooie waarde. Ben er ook erg blij me!!

Er valt overigens nog flink wat werk te doen voordat alles in orde is, dat is dan weer wat minder... Het mengsel begint idioot rijk (Een CO waarde van 9% bij stationair), verarmt dan wat zo rond de 3500 toeren (nog altijd een A/F van 12), valt dan weer terug naar nog rijker (A/F 11) tussen de 4000 en 4500 toeren, om vervolgens steeds armer te worden en uiteindelijk rond een veel te arme A/F van 14 te eindigen bij 7000 toeren. Met name dit laatste kan het motortje bij lange tijd veel vermgen draaien wel eens niet zo erg leuk vinden. "Maar dat soort vermogens kom je in de praktijk toch niet echt aan toe". Mwah, dacht het toch wel.... Verder is de acceleratiepomp ook idioot overgedimentioneerd. Het effect zie je ook op de video. Stap op het gas je het mengel verrijkt naar een A/F van onder de 10. Gevolg: hij verzuipt zichzelf.

Kortom: 31 maart gaat m'n autootje uit logeren... Hij wil hem twee dagen hebben om hem helemaal in orde te maken. Ben benieuwd!!

@Peter: leuk dat je even langs kwam! Je hebt net de meest spectaculaire runs gemist helaas, maar goed, volgende keer beter....

23. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat Hans.

Het resultaat van 5 minuten achter jouw auto op de rollentestbank was dat ik bij de eerst volgende klant mijn excuses moest aanbieden voor die enorme uitlaatgas walm die ik mee naar binnen nam :)

Ik zal het videotje zo bekijken.

24. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Eaux de mixture riche??

;)

25. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Gaaf Hans!!!! Geen slechte score na al die jaren. En die vlammen blijven geweldig!!!

Share This Page