Spa Italia 13 & 14 juni 2009 | Page 10 | FerrariChat

Spa Italia 13 & 14 juni 2009

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 575 GTC, May 14, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Veel plezier iedereen!!!!
    Ik hou de site wel in de gaten :):):)

2. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    @Jeff / Souvlaki
    Wij zien jullie om 08:20 bij De Lucht / A2 Zaltbommel. P.Lambo gaat helaas wegens verplichtingen niet mee.

We rijden dan naar de 1e parkeerplaats na de wegwerkzaamheden Eindhoven.

3. Division

Division Karting

Jul 24, 2006
    214
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
  4. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Het was een TOPDAG!!
    Geweldige auto's, super weer (kop als een tomaat) en prettig gezelschap.

5. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Ik vond het TE GEK !

Gooi een groep spontane en leuke mensen bij elkaar, wat Italiaans schoon (+ een dame met de knieën tot onder de oksels ;) ) met de zon op je knikker en het kan niet stuk..
    Twee rondjes met de stuurmanskunsten van Henkie gooi ik straks even online, eerste keer voor mij op het circuit........supergaaf, thanks nogmaals !!!

6. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Bot met een jurk aan.

7. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Nou, als dat een bot was begin ik te begrijpen wat honden er leuk aan vinden om daar een hele dag op te knagen en te sabbelen ;)

8. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    En degene achter het stuur.... ben ik!!!

Man, wat was dit een weekend!!!

Spa Italia, en m'n Dinootje staat in Wales. Dus lekker bij Ivonne instappen. Of....?

Komt er dat mailtje van Marc, of ik hem misschien kan helpen en z'n CS naar Spa wil rijden?

Euh.... nou, vooruit dat maar.

En zo reed ik dus niet bij Ivonne in de auto, maar reed ik er achteraan (en erlaaaaaaaaangs) in een CS met 6500 km op de teller. Man, wat een kar is dat! Bruut, kracht, luid, in-your-face.

Rond half 10 waren we in Francorchamps, waar het hotelletje dat we voor ons en de Socciebonnetjes uitgezocht hadden toch wat minder lullig bleek dan we gevreesd hadden. Uitgezocht vanwege minder dan een kilometer van het circuit, bleek het tijdens F1 weekenden niet minder dan drie complete F1 teams onder te brengen, en staan er tijdens die weekenden niet minder dan 12 (!) helicopters in de achtertuin. 18.000 flessen goede wijn in de kelder en een restaurant met ster-allures. Prima plekkie! Marc, Mirella en de kinders waren er ook klaar voor, en zo reden we in colonne richting het circuit.

De F's stonden wat lullig achteraf, en aangezien we nog lekker vroeg waren, waren er ook nog maar een handjevol auto's daar. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Tijd voor Marc's volgende verrassing: "Goh, ik heb voor beide auto's kaartjes om het circuit op te gaan - zin in?"

Euh....

Met wat knikkende knietjes en na goede afspraken over verzekeringen en eventuele ellende vond ik me zo achter het stuur van een schitterende CS in de pit lane van waarschijnlijk het mooiste circuit ter wereld, achter Marc en Menno in de 16M en met Ivonne naast me.

De knikkende knietjes werden al snel vervangen door mooie bochten en een enorme grijns op m'n kop. Man, wat is dat gaaaaaahaaaaaaf!!! Blèren door Eau Rouge, Brussels, chicanes waar ik de namen allemaal niet van ken, maar helemaal SuuuupeeeeeeRRRRRRR.

Jammer dat na een half uurtje de pace cars (die lekker aan het doorkarren waren) zelf tegengehouden werden door de ambulance en brandweerauto de treiterig langzaam rondje na rondje ons ophielden. 60 km/u over het circuit is leuk met een solex, maar met een F niet echt. Over met de pret. Dus terug naar de paddock.

Leuke auto's gezien, wafels gegeten, gezellig met de kinderen. Komt het hoge woord eruit bij Marc.

"Goh, voor de middagsessie wil ik wel met de CS eigenlijk. Jij de 16M???"

Dat meen je niet.....

En zo zaten we 's middags in de 16M. Kilometerstand 935.... Die CS blèèèren voor me (wat een geluid), geen brandweerauto's of wat dan ook, pace cars die er zin in hadden en gaaaaaaaaaan!!!!

Out of this world. Kan iemand me knijpen??? Ik rij in wat met afstand de gaafste auto van het weekend is over dit circuit, en ik mag nog lekker doortrappen ook!

Welke rij je liever, de CS of de 16M?

Uitgemaakte zaak.

De CS is een supergave auto. Rijdt fantastisch, maar ik word er niet hebberig van. Okee, beetje maar. Redelijk wat eigenlijk. Maar beheersbaar.

De 16M daarentegen.

HEBBEN HEBBEN HEBBEN!!! MEEEEEEEEEEEERRRRRRRR!!!

Wat een auto is dat!!! Buitenaards snel. Wegligging nog eens een lichtjaar beter dan die van de CS. Het flipperen in race stand in de CS is peanuts vergeleken met de droge klappen die de versnellingsbak van de 16M uitdeelt. Onderstuur hebben we nog nooit van gehoord. En die remmen!!! Onvoorstelbaar.

En zo eindigde de dag met een fotoshoot met bovenstaand filmpje. Na een ochtend over de weg in de CS, daarna een uur op het circuit van Spa Francorchamps in diezelfde CS, daarna nog een uur in de 16M. Prima gegeten, nog wat nagetafeld met onze nieuwe vlaamse vrienden (genaamd Marc en Hans, geloof het of niet) en slapen. De halve nacht nog aan het autorijden geweest. Draaien, flipperen, remmen. Wakker worden, dekens weer op het bed gooien na die remactie, en weer verder dromen.

Vanmorgen - prima ontbijtje. Nog wat slaperig na een woelig nachtje. Met de 16M naar het circuit rijden! Michel bij me ingestapt en nog eens een uur over het circuit! Helaas weer die ellendige pickup die ervoor ging rijden na 40 minuten, maar door heeeeeeel langzaam te rijden en een enorm gat te laten vallen toch nog even een paar keer voluit het rechte eind over (VRROOOOOAAAAAP BANG VROOOOAAAAAAAP BANG VROAAAAAAP, en je zit op 220 km/u. Flink afremmen voor eau rouge (160 is daar hard zat!) en hop weer op het gas.

Wat een feest!

Veel drukker vandaag ook. En nog altijd fantastisch weer. En een hele kudde vrienden en bekenden ook deze keer.

Jammer dat ik op tijd weg moest voor werk dingen. Wel nuttig.

Na een helse terugrit (heel Nederland zo'n beetje in de file gereden, in de regen. Hoezo moet er op zondagmiddag om 3 uur overal zo veel file staan???) weer thuis. Kop gloeit na van de zon, kaken pijn van de grijns en nog altijd wat wezenloos voor me uit aan het staren. M'n BMW leek futloos. Elke keer dat ik wil de schakelen deed ik het grootlicht aan (terugschakelen) of de ruitenwisser (opschakelen). Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.

Marc, BEDANKT!!!!!!!

Ongelofelijk....

ben nog een beetje confuus....

wow.....

9. Division

Division Karting

Jul 24, 2006
    214
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Prachtige impressie Hans! Geeft een goed beeld van de ervaring. Zoals ik het lees waren het twee schitterende dagen.

:D

10. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Hans was echt super! Zeker de afsluiter idd! :D

11. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Je had best wat factor 50 mogen leasen Roel!

Die stuurmanskunsten van Henk ken ik. Hadden even een momentje achterop op het circuit. Die handtekening staat er vast nog ;)

Gr. Martin

12. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
  13. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Prachtig Hans, bedankt voor het uitgebreide verslag. Ik weet wat je bedoeld :D

14. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    +1!!

M'n "witte T-shirt" was net een beetje verwassen, maar is weer de oude. :D

Was gezellig heren en dames!!

Jeffrey

15. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    De auto van Henk is een echte chick-magneet ;) De vrouwen werpen zich voor zijn wielen :cool:

16. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Filmpje!

17. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Dat komt niet door de auto, dat komt door Henk :D

18. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    #243 zanti70, Jun 14, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  19. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Was het BVO'tje nog goed te doen? :D

20. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Helemaal geweldig. Lekker verfrissend en een puur hollands kwaliteitsproduct! Daarna nog even afgetopt met wat Fanta, een Mars en een stroopwafel van Bob en het diner zat er weer in :D

Gr. Martin

21. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Het is een BVODP geworden overigens...

22. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Geweldige dag mensen! Leuk jullie allemaal weer uitgebreid gesproken te hebben :D...

Roel, was jij er ook???

23. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    ??? BVOTHT zou ik nog voor kunnen stellen...

24. Adam van Noort

Adam van Noort Karting

Sep 21, 2008
    206
    Haarlem, Holland
    Full Name:
    Adam van Noort
    #249 Adam van Noort, Jun 14, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Wát een dag!
    Vooral heerlijk genoten vandaag van al het moois! Ook super leuk om meer fchaters te ontmoeten! :D

Alvast 1 foto, Mooi voorbeeld van de blijdschap van Hans :D

Edit: Zien jullie de foto ook niet scherp?
    Image Unavailable, Please Login

25. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Michel, zat je hand vastgeplakt aan die voorruitstijl?

Share This Page