Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1719 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
  2. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Massa loopt scheur in schedel op bij crash
    Coureur ligt op intensive care
    [25-07-2009] Felipe Massa heeft bij zijn crash op de Hungaroring een scheur in zijn schedel en een hersenschudding opgelopen. Hij ligt op de intensive care in een ziekenhuis in Boedapest en moet geopereerd worden. Dit heeft Ferrari bevestigd.

De verwondingen van Massa zijn serieus.{foto]De coureur van Ferrari crashte tijdens de kwalificatie. Oorzaak van de crash was een object dat Massa trof op zijn helm, waarna hij een black-out leek te hebben gekregen. Hij stapte dan ook niet uit zijn auto.

Daarop werden de medische autoriteiten gealarmeerd. Massa kreeg medische hulp, werd naar het medisch centrum en nadien naar een ziekenhuis in Boedapest overgebracht voor verder onderzoek. Daar is zijn verwonding vastgesteld.

Ferrari geeft te kennen dat Massa, die bij bewustzijn is, voorlopig op de intensive care moet verblijven. Ook na zijn operatie. Zijn situatie werd verder als 'stabiel' omschreven. Na een scheur en zijn schedel en een hersenschudding heeft hij ook een snee in zijn voorhoofd, maar dat is momenteel nog de minste zorg.

Massa gaat morgen niet van start in de race. Hoe lang hij buitenspel staat is onduidelijk. Ferrari zegt later vanavond met een update van de stand van zaken te komen.

KVN

3. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Flinke klap geweest dan. Dankzij helm toch een scheur in z'n schedel.
    Hoop dat die er goed bovenop komt.

4. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ik ben erg benieuwd naar zijn helm. Iemand daar al foto's van gezien?

5. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    #42955 -Michel-, Jul 25, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  6. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #42956 Fumacher, Jul 25, 2009
    Last edited: Jul 25, 2009
    OMG! Arme kerel.......

Ik hoop echt dat hij geen blijvende schade heeft opgelopen. Kijk eens hoe zijn rechteroog open staat....helemaal in shock (logisch), lijkt me.

7. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Idd! Je ziet de angst in zijn oog(!)

8. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Verschrikkelijk zeg, dat ongeluk. Deed me direct denken aan de crash van Senna die toen toch ook een object tegen / door z'n helm kreeg.

Even iets anders; wat weten jullie van een Ferrari evenement op 14-15 sept op Spa? Is dat de moeite waard? Gaat er een aanta van jullie naar toe? Wat voor programma is er gedurende die dagen? Moet je je daar voor inschrijven?

9. 328-GTS

328-GTS Formula Junior

Jan 18, 2009
    385
    Planet Ferrari
    Full Name:
    Toto
    Track days, georganiseerd door Ferrari West Europe.
    In 2008 was dat in juni, ik ontmoette er een paar FChatters, waaronder Mrs Spider en Beach 58. Het gaat over een all in-event, toen helemaal gratis, tenmiste als je klant was van een van de officiele dealers in de regio West Europe. Alle auto's waren onderverdeeld in categorieen, per pk/cyl.inhoud, dus afwisselend het circuit op.
    Ontbijt, lunch, champagne allles lekker .
    Een aantal dealers liet echter te weten dat het in de toekomst niet haalbaar zou zijn indien de klant gratis inkom bleef hebben, was té duur voor de dealers.
    Vermoedelijk zou het nu zo'n €150 per dag/ per persoon gaan kosten.
    Ik vermoed dat je alles te weten komt via een dealer, CFN en CFB werken echter ook mee.

10. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zeg franc, mot jij geen vakantie vieren (en aftellen naar het einde?) totdat je in je nieuwe bolide mag gaan plaats nemen?
    Of ben je alle weekeinde tot de winterstop aan het volplannen? :D

11. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Thx Otto. Weten we dat ook weer.

Hahaha, jazeker ben ik op vakantie, Fred. En inderdaad moet die verloren tijd snel ingehaald worden!
    Het is als het goed is nog pakweg 10 dagen! :)

12. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
  13. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Kent iemand deze auto?

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=192559595&o_id=6212313&p_type_lijst=RL

Rare dag vandaag; kreeg eerst een Gallardo aangeboden, erg goedkoop, toch maar nee gezegd, en daarna reed ik even langs deze auto hierboven omdat een vriend van me erg geinteresseerd is. Vroeg ook naar de prijs na inruil van mijn auto maar die prijs was 3x zo hoog als ik in gedachte had dus die heb ik ook maar laten staan. Maar die vriend is nog steeds geinteresseerd dus we zijn op zoek naar de geschiedenis. Passagiersdeur ging volgens mij niet open. Zal maandag Kroymans ook even bellen.

14. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Hi allen :D Veilig en wel weer thuis... met weer genoeg verhalen voor op feesten en partijen ;)

Zal morgen of zo wel wat fotootjes van Monaco en St. Tropez posten. Niet heel veel bijzonders, maar de 599 in St Tropez was wel apart... je weet wel die wit met zwarte ;)

Ciao,

Bob

15. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Welkom terug! Gelukkig weer VEILIG terug.

16. Marcello

Marcello Formula 3

Sep 6, 2004
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Marcel Wallenburg
    #42966 Marcello, Jul 25, 2009
    Last edited: Jul 25, 2009
    s/n 127891, ex Tamsen auto, Duitsland, schade gereden op Rijvaardigheidstraining Zandvoort 17-5-05.
    Rechterachterzijkant aan barrels...
    Weleens bij Kroymans gezien voor onderhoud, dus daar kunnen ze er zeker wel wat van vertellen.

Ciao!
    Marcello

17. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    #42967 omd78, Jul 25, 2009
  18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    +1!

19. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Kijk...hier hebben we wat aan. Dank je wel! Had de foto's voor Kroymans al op de Registry zien staan ;)

20. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  21. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,003
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    He bob schiet es op met die foto's! Welkom thuis man, doet de Peug het weer goed?

22. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Beetje late reactie. Eventjes niet online geweest...

@Dirk: Nog gefeliciteerd! (2x)

23. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    @Dirk, ben nog niet helemaal bijgelezen, dus ik ken de details niet, maar 2x gefeliciteerd ook namens mij :) Laat me raden, jarig geweest en heugelijke dag gehad???

24. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    #42974 zanti70, Jul 26, 2009
    Peug heeft ons weer goed thuis gebracht, maar ja wat wil je met nieuwe onderdelen :D Van de camping af was het nog wel even schrikken... weg was geblokkeerd door een andere caravan die ging vertrekken en had geen zin om te wachten. Rondje camping dan maar... oeps heuveltje waar je u tegen zegt... koppelingsplaten weer wat verder opgebrand :) en met wat geduw van campinggasten hebben we het gered.

Maar goed, op naar de foto's. Eerst Monaco, waar we met Souvlaki en kids afgesproken hadden. Was een zeer geslaagde dag, met een door Erik georganiseerd bezoek aan de bovenverdieping van de F dealer aldaar. Wat staat daar allemaal prachtig spul, zeg. 2x F50, F40, 288 GTO, Maserati MC12 en nog meer... Gaaf om een keer gezien te hebben. Aardige man ook. Eigenlijk heel weinig foto's bij de dealer gemaakt, maar zeer geslaagd bezoek. Beneden stond nog o.a. een donkerblauwe 250 GT California.

Verder niet bar veel F's gezien. Reden allemaal langs toen wij een glaasje aan het drinken waren in de haven en later eigenlijk niet meer terug gezien.

Nog wel een leuk speeltje voor Hans en Erik probeert ons om de tuin te leiden...
    Image Unavailable, Please Login

25. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc

Heeee, Bob! Welkom terug! Wat zal jij een verhalen hebben zeg! Ben benieuwd naar de foto's.

Enuuhh, vraag Dirk nog even hoe dat nou zat met het parkeren in Marbella....;)

Share This Page