Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1730 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ben ik met je eens.

Onno

2. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    http://www.youtube.com/watch?v=I1xXV1R4yVY :D:D:D

3. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Heren,dames,

ik heb nog een set van Gojak te koop om je wagen zijdelings weg te zetten.
    als er iemand interesse heeft laat maar horen. ik heb er 1200,-- voor betaald

kan met factuur. Staat op marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/267705631

4. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Vooral met een agente naast je. Was bijna niet bij te houden..:D:D

5. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    De tijd zal het leren, als het doorgaat zoals het op dit moment gaat, bestaan ze over 3 jaar niet meer, order intake Duitsland 1e helft 2009 minus 80%, maar niet alleen met Ferrari gaat het minder, zelfs Porsche heeft 68% minder Porsches opgeschreven de eerste helft 2009.

6. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    [Off Topic modus aan]

Heren,
    heeft niets met Ferrari te maken maar omdat hier veel Beamer ervaring zit even een vraagje.
    30.000km per jaar. Wat zou je kiezen een 530i of 525d? Of te wel benzine (231pk) versus Diesel (171pk)

Graag een paar ervaringen uit het veld......

[Off topic modus uit]

7. 328-GTS

328-GTS Formula Junior

Jan 18, 2009
    385
    Planet Ferrari
    Full Name:
    Toto
    Dag Roel,

Als je graag snel acceleert, en als snelheid in het algemeen primeert op zuinigheid en lange duur van motor, versnellingsbak, enz., is een 525 d een domme keuze.
    Ik heb zelf een 525d gedurende 5 jaren met plezier gereden, je voelt niet echt dat het een diesel is, hij is heel soepel, maakt weinig lawaai, weinig trillingen, de prestaties zijn ronduit geweldig.... maar niet te vergelijken met die van een 530i!
    Enfin, hier in Dieselland bij uitstek moet je echt al heel weinig KM doen om voor een benzine versie te kiezen, Diesel brandstof is hier een derde goedkoper.
    Ik heb nu sinds februari een 730Ld, die draait natuurlijk nog een stuk stiller, trager toerental en het verbruik valt reuze mee. Waarom ga je niet voor een 530d?
    Succes!

8. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    #43233 Paulus, Jul 30, 2009
    Last edited: Jul 30, 2009
    met die kilometers zou ik voor een benzine gaan, rijdt wat vlotter en is kwa gebruik goedkoper (door de km)
    wegenbelasting (bijna het dubbele),brandstof,verzekering

http://www.anwb.nl/auto/rijden/wat-kost-autorijden,/nieuwe-auto.html

als je hem meerdere jaren hou is diesel wel slimmer een diesel met 150k kijkt niemand raar van op een benzine wel

9. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik heb net een 330i aangeschaft (King250Cal wilde mijn 325Ci overnemen, nieuwe ding wordt morgen opgehaald), dus voor mij zou de keuze duidelijk voor de 530i zijn. Ik ben geen fan van diesel. Maar goed, voor jou ligt het heel anders Roel en ik heb ook niet te maken met bijtellingen en ander belastinggezeur. In ieder geval in allebei de vormen een heerlijke auto, de 5 serie.

Onno

10. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,140
    The Netherlands
    nu we het toch over keuzeproblemen hebben....
    S6 of RS6?

S6 avant heeft mijn voorkeur...RS6 is wel sneller (570 pk!!!) maar de rit naar de pomp ook...en ik wordt niet blij van de bpm...

Morgen eerst de proefrit in de RS6...

11. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Wat nu wellicht leuk is om te zien met de komst van de 458, is hoe het aantal ervan gaat toenemen in de tijd. Met evenementen die op het circuit plaatsvinden (Ferrari owners' days of de rijvaardigheidstrainingen) heb ik mee kunnen maken dat er steeds meer 430's aanwezig waren en uiteraard steeds minder 360's en 355's. Tijdens de Ferrari owners' days van 2007 was er zelfs een sessie voor alleen 430's!

Onno en Paulus: gefeliciteerd met de aanwinsten!

12. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,003
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    In bijna alle bladen lees je dat RS6 nogal zwaar in de neus is als gevolg van die enorme motor met als resultaat veel onderstuur. Wanneer je voornamelijk snelweg of autobahn rijdt is dat niet zo probleem maar wanneer je van lekker sturen houdt is het wel iets om rekening mee te houden en is een RS4 denk ik een beter alternatief. Maar ook de S6 is geen straf, lekker onopvallend en bloedsnel.

13. Ferrari Fan Holland

Ferrari Fan Holland Formula Junior

Jun 29, 2007
    389
    Gorinchem
    Full Name:
    AnthonyR
    Ik denk dat je na de proefrit in de RS6 toch de S6 laat staan ;) Bekende van mij is van een S6 naar RS6 gegaan en het verschil was gigantisch volgens hem en hij had nooit een betere auto gehad. Wel beestachtig snel.

14. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,160
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Jongens, opletten he. Even geen BMW's, maar dit is serieus. :(

15. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,247
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Kwalitatief hoef je over geen van beiden in te zitten. 5-Serie is nu gewoon een goeie auto. Als je voor nieuw gaat zou ik zeggen: benzine. De omslagpunten liggen tegenwoordig zelfs voor dit soort auto's hoger dan 30K. Kies je gebruikt is diesel wel een alternatief omdat iemand anders de hogere afschrijving al voor zijn rekening heeft genomen.

Wat een luxeprobleem. Met de 2e kleine moest er natuurlijk wel een station komen ;)

Succes met kiezen!

Gr. Martin

16. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,003
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik denk dat het goed is dat de 458 er aan komt, die zullen ze hard nodig hebben.

Tonnie heb je ook de cijfers van China? Is daar groei? en wat betekend dat qua aantallen?

17. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,247
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  18. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Dat verbaast me. Zoals Di Montezemolo al terecht opmerkte, rijke mensen blijven altijd rijk, recessie of niet. Ook nu zie je dat vooral beleggers en arbeiders geraakt worden. Dus als je je geld niet met beleggen verdient, is er niks aan de hand. Of weinig in ieder geval.

19. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,140
    The Netherlands
    Heeft Roger zijn Testa te koop staan??

20. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    De geschiedenis herhaald zich gewoon.
    De rijken blijven rijk dus dat komt wel goed.
    Als je 5 miljoen van 25 miljoen verloren hebt hoef je nog steeds geen boterham zonder beleg te eten.

BTW: met de resultaten van de komende 6 F1 wedstrijden schieten de verkoopresultaten vanzelf weer omhoog:)

21. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Yep, moet niet, mag wel !

22. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Hi Roel,

Ik heb vanaf 2004 met enorm veel plezier een 530D gereden en zoals je wellicht nog weet vanaf afgelopen maart in een 535D. Man, wat een verschil! De 530D heeft al fantastische prestaties, maar de 535D doet daar nog een flinke schep bovenop. Zoveel zelfs dat hij de (acceleratie- en prestatie)strijd met een 530i gemakkelijk aan kan gaan. Tussensprints zijn helemaal zijn domein vanwege het fantastische koppel. Ik ben dus helemaal weg van de 535D, vanwege zijn fantastische motor en techniek. Ervaring met een 525D heb ik niet, zodat ik daar niet over kan oordelen. Een 530D heeft echter een fantastisch potentieel, waar je in het hedendaagse verkeer goed mee voor de dag kunt komen ;)
    Benzine of diesel? Ik heb geen ervaring met benzine-uitvoeringen van BMW, maar deze zullen ongetwijfeld net zo goed zijn als de diesel-motoren. Ik heb gekozen voor de diesel vanwege het soepele karakter van de motor en de geweldige prestaties met het lage verbuik. Net terug uit Zuid-Frankrijk: gemiddeld 7,5 liters op de 100 km. Dat redt je denk ik niet met een benzine-uitvoering. Ja, als je gemiddeld 80 gaat rijden misschien.....

Ciao, E.

23. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Het zal ongetwijfeld een opleving geven, maar de verkoopcijfers zullen m.i. niet hersteld worden.

Je kunt wel rijk zijn, maar of je alles nog steeds kan betalen is wat anders. Ook de rijken leven naar de rand van hun portemenee. Als iemand 25M op z'n rekening heeft staan dan leeft ie vooral van de rente. Die rente maakt hij doorgaans per maand/jaar vrolijk op. Als die rente met 20% afneemt dan mag je er gerust vanuit gaan dat de bestedingen teruglopen.

Dus het verbaast mij helemaal niet dat de verkoop in Duitsland hard achteruit gaat in deze crisis. En de crisis is niet met een paar maanden afgelopen. Dus ik deel de zorgen met Tonnie wel degelijk.

24. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447

25. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    En als je 16M in je garage hebt staan, hoe zit dat dan...??? :D