Photoshoot Spyker 007 | FerrariChat

Photoshoot Spyker 007

Discussion in 'Holland/Belgium' started by pterps, Aug 9, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Aangezien ik een Spyker liefhebber van het eerste uur ben (ik werkte jaren geleden naast de fabriek en zag de testrijders regelmatig rijden) was ik ontzettend blij dat ik voor Jeffrey en zijn vader een Photoshoot mocht doen met hun Spyker C8 Spyder #007.

Zoals jullie weten is Jeffrey niet echt een poetser maar hij heeft echt flink zijn best gedaan om de auto uitgebreid te wassen en te waxen, en het resultaat mag er zijn, dat scheelt flink wat photoshop werk :)

Onderstaand de foto's die ik gemaakt heb in de Utrecht, een week of 3 geleden:

Highres zijn hier te vinden: http://www.digi-shape.nl/spyker
    Image Unavailable, Please Login

Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  2. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
  3. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
  4. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Full Name:
    Jeffrey
    Graag gedaan Peter! ;) :D

Schitterende foto's!!

No.6 (spiegeling in de vieze plas water) en No.10 (de rechte lijnen van het gebouw met de deur open) zijn mijn favorieten.

Was leuk om te doen, dus mocht je het op een andere locatie willen herhalen kan dat altijd!

Jeffrey

Last edited: Aug 9, 2009
  5. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Aangezien je graag kritiek hoort, Peter: ik vind dat je in een aantal foto's het onderwerp te centraal hebt gezet. Iets uit het midden doet de compositie goed.

Scherpte, kleur, belichting, locatie en onderwerp keuze verder helemaal top!

Familie Spyker - wat een geluksvogels zijn jullie! Prachtig, prachtig.

Onno

6. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Thanks, je hebt gelijk, daar had ik wat meer mee kunnen spelen. Volgende keer beter ;)

Van te voren heb ik zo veel ideen in mijn kop, uiteindelijk kan je maar een fractie ten uitvoer brengen. Daarnaast was het erg spannend of mijn camera weer goed werkte, gelukkig viel dat allemaal mee. Maar naar aanleiding van deze shoot heb ik toch wel weer wat nieuwe spullen op mijn wishlist staan.

7. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

Full Name:
    Vu
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  8. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Full Name:
    Erik
    Peter,

Wat zien de foto's er weer geweldig uit! ONGELOOFLIJK!!

't Is jammer dat ik geen Spyker heb, maar je mag als winnaar nog steeds als eerste mijn 430 portretteren. Dat ben ik nog niet vergeten hoor! :)

Enne, als je nog tijd over hebt en je wilt eens ontzettend graag een keer een fotoshoot van een 355 (Berlinetta, dat dan weer wel...) doen, just give a call or drop a line. ;)

Ciao, E.

9. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    Peter, wat een gave foto's weer en wat een schitterende locaties...

Jeff, wat een prachtbak is dat toch... die wil ik echt nog een keer in real life zien, maar dat gaat vast wel een keer gebeuren. Mocht er weer een keer geschoten moeten worden, dan neem ik graag de 'onderweg' foto's voor mijn rekening :)

TOP Mannen!!!

10. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    Schitterende shoot Peter! Je bent het duidelijk nog niet verleerd. ;)

11. dolfijn

dolfijn Formula 3

Full Name:
    joop
    Als je deze kunstwerken van fotografie ziet...........koop je je toch direct een Spyker?...........roept U maar wanneer de Stradale vereeuwigd mag worden........oftewel de zoveelste die vraagt........tsja

12. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    Ik zie geel en rood voor me.... Dolfijn bros!

13. dolfijn

dolfijn Formula 3

Full Name:
    joop
    Ik zie ik zie ik zie rood, geel en zwart voor me...........

14. GTE

GTE F1 World Champ

Full Name:
    Marnix
    zóóóó!!

Je hoort kennelijk graag kritiek, maar ik moet je teleurstellen, ik kan niks vinden. Prachtige platen weer.

15. 360 Spyderman

360 Spyderman Karting

Full Name:
    Heidi en René
    Geweldige foto's en heel mooie locaties Peter!

René

16. Marbella

Marbella Formula 3

Full Name:
    Dirk
    Peter,

Waarom doe je geen fotografie voor glossy auto-bladen ? Of deed je dat al ?
    ( beetje stiekem snabbelen zo ...hihihi ) :D
    Wel een hele dankbare automobiel om mooi te platen ook, vooral in dat Prugna... ( hint Hans, hint...)
    Nou Peter, bedankt voor deze profi prenten en Jeffrey, schitterende auto !

Er reed gisteren een antraciet-grijze spiker door puerto Banus, van NL.
    Was ook mooi, zelfde kleur interieur, mooi geluid ook. Toppie.
    Jammer, ik had me flitser niet bij de hand.

Last edited: Aug 10, 2009
  17. Jer0en

Jer0en Karting

Full Name:
    Jeroen Buitenhuis
    Het is een half uurtje fietsen voor mij en me nieuwe EOS 50D hehe ;) of ben ik nu de zoveelste die het voor stelt ?

Jeroen

18. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Full Name:
    Marc
    Het interieur is wat mij betreft echt onovertroffen en op deze foto's komt dat er ook heel goed uit! Prachtig Peter ( en Jeffrey en sr. :) )!

19. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Bedankt voor alle enthousiaste reacties, aan oefen materiaal geen gebrek voorlopig :D

@ Dirk, vorig jaar ben ik wel voor mezelf begonnen, inschrijving en dergelijke geregeld, maar in combinatie met een fulltime baan valt dat niet mee. Mocht ik niet zo'n goeie baan hebben dan was de keus heel makkelijk, maar in dit geval....
    Het lijkt me leuk om eens een shoot voor een autotijdschrift te doen maar ik heb er geen idee van of je voor een dergelijk blad ook zoveel tijd krijgt om foto's te maken en na te bewerken. (Een shoot als deze kost al gauw 20 uur voor fotograferen en nabewerken). Maar wie weet doet de gelegenheid zich nog eens voor.

Ik ben vandaag even bij de geluksmakelaar in Zwolle langs geweest, een rij tot op de stoep ! En dat allemaal voor zo'n staatslot, maar ja het blijft heerlijk om te dromen over prachtige auto's, veel camera spullen en een mooie fotostudio :D

20. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    Petertje, Petertje, Petertje toch !
    Ik dacht toch echt dat je beter kon dan dat.
    Als je hart echt zegt hiermee verder te gaan, dan doe dat!
    Je kunt wel honderden vragen verzinnen.... krijg ik wel zoveel tijd, zit het weer wel mee, is de auto wel mooi genoeg, mag het van m'n schoonmoeder...

Het devies tijdens ons veel te korte leven is: gewoon DOEN!!
    Strubbels en hobbels zul je zeker op je weg tegenkomen, maar die zijn er alleen om overwonnen te worden.

Laten we 1 ding met elkaar afspreken (en reken maar dat ik er op terug kom); DEZE week neem jij contact op met Carros en minimaal 2 andere bladen.
    Bel ze, schrijf ze, whatever en laat ze een paar foto's zien zodat ze kunnen zien wat je in je mars hebt.
    Vraag wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.

We horen hier heel graag wat hun respons is.

21. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Full Name:
    Jeffrey
    +1!! Goed gezegd Franc.

100 redenen om het niet te doen, of gewoon één om het wel te doen! ;)

Peter, over jouw kunnen is hier geen twijfel, en da's wel een beetje doelgroep. ;)

Jeffrey

22. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Jongens dat is ook echt niet de vraag hoor en mijn hart zegt ook niet dat ik er mijn baan van moet maken (!), belangrijkste voor mij is dat ik plezier heb in wat ik doe. En dat heb ik zowel bij mijn dagelijkse werk als met fotografie. Anders was de keuze ook heel snel gemaakt :)

Overigens zijn er ook de nodige ontwikkelingen op foto gebied, op dit moment wordt er druk gekeken naar het uitbrengen van een kalender en andere zaken!

23. Ferrari Fan Holland

Ferrari Fan Holland Formula Junior

Full Name:
    AnthonyR
    Zeer nette shoot Peter alleen zie je bij sommige foto's wel aardig dat er veel nabewerking in zit :) Vooral bij de eerste paar lijkt het een beetje alsof de auto erin is gezet door de belichting die juist zo goed is. En op enkele foto's oogt het neusje wat minder van kleur ten opzichte van de rest van de wagen.

Maar verder strakke serie, ga zo door natuurlijk!

24. Michele

Michele Formula Junior

Full Name:
    Michiel Mulder
    Vermoedelijk dat het erg goed werk is, maar dat ze al zat fotografen hebben die prima werk leveren. In NL kan je niet leven van autofotografie alleen, tenzij je redactielid bent bij een (groot) autoblad, zoals bijvoorbeeld Henk vd Hurk bij Autovisie of Frits van Eldik bij RaceReport. Probleem is dat de concurrentie moordend is, niet alleen qua tarieven, maar ook in kwaliteit. Peter maakt geweldige platen, maar is daarin beslist niet uniek. Er zijn zeer veel erg goede freelance (auto)fotografen in de Benelux die allemaal azen op klussen bij een blad. Dit even los van het feit dat een blad de genoemde 20 uur nabewerking niet gaat betalen... die willen een totaalprijs horen en als die niet aantrekkelijk is, dan geen opdracht.

Let wel: je moet beslist niet laten het te proberen, het wordt wel weer eens tijd voor wat vers bloed in de bladenwereld, maar als je nu een goede baan hebt: vooral houden, want leven als (auto)fotograaf betekent fors inleveren.
    Tip: probeer te polsen of ze ergens interesse hebben voor een complete reportage, inclusief tekst, en dan het liefst van een bijzonder prototype o.i.d. en niet alleen mooie plaatjes van een productieauto. Ik meen me te herinneren dat Peter ergens een post heeft achtergelaten hier op het forum met een reportage over Hietbrink. Dat soort werk kun je normaal gesproken wel kwijt. wat het oplevert is een ander verhaal...

25. lewie

lewie Formula Junior

Full Name:
    lewie
    Frits van Eldik werkt op freelance basis en niet in loondienst. Op zijn blog schrijft hij (bijna) dagelijks wat er bij komt kijken om professioneel fotograaf te zijn. Zeer leuk en leerzaam om te lezen, met af en toe een primeur.
    http://fritsvaneldik.nl/webpost/
    Lewie (die het nieuws van Schumacher als eerste op de site van Frits zag verschijnen)

Share This Page