Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1757 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Welkom terug Fred. Ik ben ook bestormd in Afrika de afgelopen maand maar door lokale mensen met wapens, niet helemaal hetzelfde. Wel ook een momentje.

Wat een continent. Je zou er in-continent van worden.

Onno

2. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Inderdaad, is wel weer ff geleden.... maar ik heb hem op de Wii en de Wii is nou niet echt heel erg realistisch sturen. Wel grappig, maar niet spectaculair en dat komt doordat je met zo een los stuurtje in je handen zit te zwaaien. Zelf schakelen is er niet bij, want dat werkt gewoon niet, dan moet je het stuur of naar voren en achteren kantelen, of omhoog of omlaag bewegen... is mij in ieder geval niet gelukt...

Wel grappig om de championships te doen en al doende wordt je er wel handiger in.
    Auto's (in willekeurige volgorde en misschien vergeet ik nog wel iets, dus eigenlijk onder andere ;)):
    - 360 Modena
    - 360 GT
    - F430 Challenge
    - F430 GT
    - 550 Maranello
    - 550 GT
    - 575M Maranello
    - 575 GTC
    - 250 TR
    - 250 GTO
    - 250 LM
    - 512S
    - 512M
    - F50
    - FXX
    - 348 TB
    - 348 Challenge
    - 355 berlinetta
    - 355 Challenge
    - F40 (is de laatste die ik nog niet vrijgespeeld heb)

Volgens mij is dit het lijstje en zijn er 20 auto's. De auto's hebben wel allemaal hun eigen specifieke gedrag. De oudjes dwijlen echt en FXX stuurt bijvoorbeeld erg strak. Maakt het overigens meteen moeilijk om de race niet te winnen ;)

Ik bedenk me net dat ik ook een 365 GTB/4 heb, geloof ik... ofzo...

Hoop dat je er wat aan hebt. Als liefhebber is het in ieder geval geen schande om het spel te kopen. Heeft me best wel leuke avonden opgeleverd... Zal binnenkort het stuur weer eens ter hand nemen.

Bob

3. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    :eek:

4. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #43904 JazzyO, Aug 17, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  5. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Ik dacht al dat ik me zoiets herinnerde :)
    Heb sinds kort de PS2 versie in mijn bezit gekregen, dus die console maar eens vanonder het stof gehaald, dat was ook alweer jaren geleden.

Wel leuk om 's nachts na het werk of na een rit met de 328 ook nog even wat virtuele rondjes met een Ferrari te racen. Heb zo ondermeer de 250LM, 250GTO, FXX en sinds gisteren ook de F40 ontgrendeld. Geweldig ook dat Spa er in zit! :D

6. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Fred & Wilma: welkom terug. Dat is wel anders dan een vlinder. RUN!!!!! Ik ben benieuwd wat jullie toen deden....plankgas wegrijden? Je zou maar zo'n gevaarte op je af zien komen.

Onno: wat een shots! Herinner me dat Hugo ook ooit goede crashfoto's heeft van klassieke F's.

7. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Alex,

Ga je dit jaar naar de F-owners' days? Guy, jij toevallig ook?

Ik ben er beide dagen. Na zo'n lange zomerstop heb ik ontzettend veel zin om langs het circuit te lopen. Zeker na het zien van de actiefoto's die Onno net plaatste........oh laat het maar gauw september zijn!

Vu

8. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Indrukwekkende fotoreeks inderdaad!
    Toch even schrikken...

En kan toch nog best een gevaarlijk continent zijn, dat mooie Afrika.

Hoewel tegenwoordig... zal er overal wel een mogelijk gevaar schuilen...

9. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Ik weet de datum niet meer zo goed maar ik geloof dat ik dan in het buitenland zit... Alweer Can. Eilanden, it's a dirty job... :D

Jammer, want hoewel ik (nog steeds) geen lid ben van een erkende Ferrari Owners club had ik er wel nog eens heen willen rijden.

Komend weekend ben ik samen met Guy, misschien wel even op de 24u van Zolder te vinden en/of bij een Ferrari Fan Club in Genk om de F1 van Valencia te bekijken. Steeds met de 328 uiteraard!

September... ik kijk er ook reikhalzend naar uit, vooral die eerste woensdag van de maand!

10. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Leuk evenement ja. Helaas lijken er elk jaar weer mensen te vergeten hoe ze moeten vliegen, want die Ryan was niet de eerste die daar uit de lucht is komen vallen. Heb er zelf een Jodel de bomen in zien gaan die omwille van beperken van geluidsoverlast tegen zijn zin in met de wind mee en tegen de heuvel op moest starten. Resultaat: de bomen aan het eind van de baan kregen er een mooie versiering in hun kruin bij...

Zelf mag ik er helaas niet (vliegend) komen. Nadat een jaar of wat geleden een Belgische piloot in Nederland een amateurbouw vliegtuig had gekocht, zijn benzinetank leegvloog en toen het toestel midden in de straten van Leopoldsburg gecrasht heeft, met het verzekeringsgeld nog een Nederlands amateurbouw vliegtuig gekocht heeft en die zo hard op de landingsbaan van Sanicole gekwakt heeft dat de onderdelen over het asfalt uitgesmeerd lagen, heeft het Bestuur der Luchtvaart in al haar wijsheid besloten dat het niet aan de piloot kon liggen. Die was namelijk Belg. En dus moest het natuurlijk wel aan die klaarblijkelijk levensgevaarlijke Nederlandse vliegtuigen liggen. En sindsdien mogen wij België niet meer in met onze kistjes. Te gevaarlijk. Tenzij we 80 euro betalen, want dan mag het wel. Mevrouw Fijnaert, die de 80 euro moet innen, blijkt alleen nooit bereikbaar te zijn.

Wat een land....

;)

Maar ja, leuk evenement!!

11. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Toffe stad, knappe foto's... sommige auto's daarentegen... brrr...

Klinkt weer typisch Belgisch idd :D
    Ik denk er volgend jaar misschien iets langer heen te gaan, is ook slechts een 15-tal kilometer van m'n woonplaats en er staat toch wel mooi materiaal, zowel vliegend als rijdend.

12. dolfijn

dolfijn Formula 3

Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    Huh?.........das idd sterk, maar ik heb geen kleine blonde kindertjes en ik ben ons dorp niet uit geweest.

13. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Welkm terug Fred en Wilma.
    Die foto van die Rhino is super!!

14. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,244
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Welkom terug Fred!

Gr. Martin

15. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Welkom thuis Fred & Wilma !
    Had jullie al beetje gemist hiero :)
    En dat Quad rijden vind ik ook keigaaf, ik jump hier ook regelmatig met zo'n ding de duinen in, maar die naakt-recreatie toeristen ( patienten) vinden dat toch niet zo leuk als ik er een meter hoger overheen vlieg.
    En dan vraagt de strand-politie : En u reed ? Ikke : Ja, mijn reet ook vol zand, net als die blote ! :D

16. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #43917 RudyW, Aug 18, 2009
    Last edited: Aug 18, 2009
    Quads zijn inderdaad rete gaaf, aantal keren op zo'n echte werdstrijd quad gereden, dat gaat goed hard kan ik je vertellen :D. Kunt met zo'n ding op een crossbaan beter niet volgas over die sprongen gaan want echt relaxt land zo'n quad niet ;).

Wat me ook nog een keer gaaf lijkt om te doen is met die sneeuwscooters rijden/glijden!.

Ergens in oktober komt Forza 3 uit voor de xbox 360 met in iedergeval een aantal Ferrari's erin. Die Ferrari challange game was er toch alleen voor de ps2/3?.

17. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Heeee Fred en Wilma back in town. Als de foto een voorbode is van alle ander foto's dan wordt het smullen.

18. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Welkom thuis Fred en Wilma! Prachtige foto weer Fred, we krijgen er vast nog veel meer te zien?

19. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    In ieder geval ook Wii en DS. Voor PS3 zijn er ook nieuwe auto's en circuits als download beschikbaar (volgens mij tegen betaling). Ontwikkelaar is nu bezig met Supercar Challenge (voor PS3) met AM DB9, McL F1, Zonda, FXX 430 Scuderia, F50GT, California, Koenigsegg, McLaren SLR Stirling Moss, 599XX...

Ook leuk... als je een PS3 hebt.

20. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    #43921 SoCCieBon, Aug 18, 2009
    Dat is dan zachtjes uitgedrukt Onno....momentje....

Bob e.a. praat mij eens bij over racegames. Ik heb nog een heel mooi Logitech stuurtje met pook en gebruikte die voor Dirt 1 maar mijn Pc trok dat op sommige momenten niet helemaal. Dus ik zoek iets als PS3 waar dan Dirt2 op kan gespeeld worden. Of raad je me wat anders aan?

21. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Ik heb een PS3! :) Met ferrari challenge, erg leuk en vermakelijk spel. Al is het nu wel het geval dat ik niet heel erg van de moeilijke spellen ben. En heb ik een savegame gedownload met alles vrij wat je vrij kan spelen. Need for speed daarintegen heb ik helemaal gek gespeeld en zelf uitgespeeld. Maargoed die is dan niet zo moeilijk.......

@ socciebon,

Een PS3 is een geweldig apparaat met super mooi beeld (indien je een full HD tv heb) En er zijn heel wat leuke spellen voor op de markt.

Een xbox 360 is ook een fijne machine alleen vindt ik persoonlijk de besturing nogal tegenvallen, voorderest heeft deze ook mega graphics.....en Forza http://forzamotorsport.net/en-us/game/default.htm

22. GS2K1

GS2K1 Rookie

Jul 19, 2006
    23
    Nijmegen,Netherlands
    Full Name:
    Arnold
    Als het goed is gaat de PS3 flink in prijs omlaag vandaag (of binnenkort).
    Lees het net op: http://www.engadget.com/2009/08/18/ps3-price-cuts-appear-in-print-must-be-real/

Consoles qua gaming zijn zeker interessant, voordeel van PS3 is bovendien dat het een erg goede blu-ray speler is. GT5 laat alleen nog wat op zich wachten....

(sorry ik ben eigenlijk een flinke lurker...)

23. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #43924 RudyW, Aug 18, 2009
    Voordeel vs PS3 is ook dat hij samen werkt met een aantal normale pc racesturen (o.a. Logitech G25), bij de xbox werkt alleen dat xbox racewheel, die je op de pc dus weer niet kunt gebruiken.......

Ik heb alleen geen PS3 ;). Enige game die ik eigelijk echt speel op mijn xbox is Forza 2, alle andere speel ik altijd lekker op de pc. Dirt 2 komt met een paar weekjes uit als het goed is, zal die tzt wel eens op de xbox proberen :D.

Probeer op de pc eens WTCC 07/GTR Evolution, dat zijn echt games om met een racestuur te rijden. Een game als Dirt (en Grid) zijn imo veel te arcade achtig. Dirt heb ik nooit geprobeerd, maar Grid (vd zelfde ontwikkelaar) reed met (Logitech) racestuur ook gewoon sh*t.
    Je hebt voor wtcc07/gtr evo ook geen nasa pc nodig in tegenstelling tot de huidige schooters waarvoor je gewoon iedere 2-3 jaar een nieuwe pc kunt kopen......
    Dit is ook meteen het grootste voordeel van een console imo.

24. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Marc, ik heb alleen een Wii en absoluut geen verdere ervaring met andere consoles. Vroeger veel GrandPrix3 op de PC gespeeld, maar daarna werd het allemaal grafisch zo zwaar dat ik afgehaakt ben... totdat... totdat... Ferrari Challenge Trofeo Pirelli op de Wii uitkwam en die heb ik toen maar gekocht... Je moet wel van racen houden, is niet een spel als Need for speed. Hoewel ik de Wii op zich een grappig apparaat vind, is het voor racesimulatiespellen niet echt geschikt door de besturing. Dan zou ik voor een PS3 ofzo gaan.

Share This Page