OK, en met HD ready moet het toch ook wel lukken? Ik heb die G25. Mooi ding maar met Dirt reed ie niet fijn op de pc. Misschien dat ie op een console als PS3 beter gaat? Is WTCC07/GTR Evolution nog te koop of heb je een link voor mij? Mmm... de PS 3 is wel de beste optie als het om een console gaat denk ik. Thnx Bob.
Ik zal eens een poging doen het een en ander te typen over die consoles: Xbox 360: Is het langs op de markt en heeft daardoor het meeste aantal games. Qua racegames is Forza 2 (en binnenkort 3) een absolute aanrader. Bergen auto's met leuke afwisselende tracks. Daarnaast is er project Gotham Racing (3/4) wat echt een arcade game is, ik heb deel 4 laatst even gespeeld maar heb na 10 minuten Forza 2 weer terug gestopt om deze er waarschijnlijk niet meer uit te halen tot Forza 3 komt ergens in oktober. voordelen: veel games goedkoper (koop wel een xbox met echte hardeschijf!) xbox live werkt perfect na wat modden kun je de games gewoon lekker zelf downloaden nadeel: 1e xbox 360's gingen vaak kapot (is ondertussen allemaal wel opgelost) geen bluray speler voor xbox live moet betaald worden (met xbox live kun je online spelen) 60/jaar ofzo. PS3: De echte racetopper voor de PS3 moet nog op de markt komen in de vorm van grand tourisme 5. Game had er 2008 al moeten zijn geloof ik, maar ik verwacht niet dat hij dit jaar nog uit zal gaan komen. Er is een voorproefje van GT5 tekoop in de vorm van GT prolouge met een beperkt aantal auto's/tracks. voordeel: bluray speler onboard wireless gratis online spelen support voor toetsenbord, muis en een aantal racesturen (o.a. de G25) nadeel: duurder (~400?) aanbod aan goeie simulatie racers is momenteel redelijk beperkt Qua games aanbod zijn er natuurlijk ook een heel aantal ontwikkelaars die voor beide consoles games ontwikkelen als Grid, Dirt, Need for Speed (nieuwe deel ziet er best veelbelovend uit!) en een formule 1 game die volgend jaar pas op de markt komt?. Demo van WTCC 07 (GTR Evo is een addon voor WTCC 07 overigens, kon daar niet zo 123 een demo van vinden): http://www.gamershell.com/download_20923.shtml Wat ook een geinige gratis game is om te proberen als BMW eigenaar: BMW M3 challange: http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/mseries/m3coupe/2007/experience/game/content.html Aangezien je zelf al een G25 stuur hebt lijkt me de PS3 absoluut een goeie keuze. Enige wat jammer is, is dat GT5 volgens mij nog wel even opzich laat wachten.
Kan ik met de xbox geen g25 gebruiken? Zo niet, wat dan wel? Bedankt voor je uitgebreide info! Enuhh, op welk spel zit de Nordschleiffe?? Beter!
Op de xbox 360 kun je je G25 niet gebruiken nee!. Microsoft heeft een eigen racestuur (~€100): http://www.xbox.com/nl-NL/hardware/x/xbox360wirelessracingwheel/default.htm Stuur blijkt best oke te zijn, maar komt natuurlijk nooit tegen de G25 op, wat volgens mij het beste stuur is wat momenteel tekoop is...... Nordschliffe (tourist baan) zit iig in Forza 2 en GTR Evolution. In GTR Evo kun je ook die lange baan kiezen waarbij je een stuk van het normale circuit meerij zoals ze dit momenteel met die VLN 24 uur races doen. Moet je de TV alleen wel bij een officiele sony dealer kopen, daar betaal je alleen zoveel meer als bij de goedkope webwinkels dat je hele voordeel weg is .
Marc heeft nog niet genoeg speeltjes... Real-life Need for Speed was denk ik erg verslavend afgelopen zondag...
Ze hoeven mij maar een keer coureur te noemen... Henk, dit had jij ook met Plambo een keer gedaan kunnen hebben: http://www.autobloggers.nl/2009/08/03/je-mag-ook-niks-in-nederland/
Indien de pc het aan kan is GTR Evolution in combinatie met een G25 een absolute aanrader! Liefst nog een playseat en het feest is compleet. Bij de Xbox is het gebrek aan een stuur zoals de G25 en bij de PS3 is er gewoon te weinig beschikbaar in mijn ogen. Ik heb een tijdje gespeeld met de G25 en spijtig genoeg kan het nu niet meer. Maar GTR Evolution staat wel te trappelen om overnieuw geïnstalleerd te worden.
Hey Fred en Wilma, Welkom terug in het platte land!! Jullie hebben het wel naar je zin gehad zeker? Anders hadden jullie wel eerder terug geweest. Groetjes, Jeffrey
@ Socciebon Mocht je echt een PS3 willen kopen, wacht even tot 1 september. Dan komt de slimline uit die 30% kleiner is, een 120GB hardeschijf heeft en €100 goedkoper is . GTR Evo moet op een beetje recente computer met redelijke videokaart prima kunnen draaien. Game draait op mijn ex computer van 4 jaar oud nog als een zonnetje.... Er komt binnenkort trouwens een nieuw racestuur voor de xbox uit: http://forzamotorsport.net/en-us/news/The-Ultimate-Racing-Wheel-for-Xbox-360.htm Geloof ongeveer gelijk met Forza 3. Alleen zijn die sturen van Fanatec echt idioot duur. Ik ga zelf iig geen ~€300 neerleggen voor een racestuur. Voor dat geld kun je aardig wat benzine verbranden .
Goeie tips Rudy, ik ga e.e.a eens even bekijken. Een console lijkt me toch wel handig en het is idd jammer dat PS3 nog niet veel spellen heeft. Dat pleit weer voor Xbox, maar deze gaan weer eerder stuk, las ik net ergens op het net. Kan GTR EVo ook op de Xbox?
Voor de Xbox is er de game Race Pro wat infeiten gewoon GTR Evolution is met een paar extra auto's en een paar andere tracks. Heb die game een poosje geleden gebrand maar hij kan mij op de xbox niet echt bekoren eerlijk gezegd. De pc game vind ik zelf stukken beter, kan goed komen omdat ik hem op de xbox met een normale controller speel natuurlijk .
PS2 met GT4 en een 80cm ouderwetse breedbeeld heb ik op zolder staan. Af en toe trek ik me nog eens terug om een paar uurtjes ouderwets te racen. @Henk, heb ze allemaal gehad. Sinclair2000 Atari 400XL Atari 600XL en de C64 natuurlijk, wel externe diskdrive voor met 8" floppydisk
De groeten mannen, nog even het duitse mobiel volstouwen dan kunnen we morgenvroeg om 6u afreizen naar Espana. Lekker 2,5 weekjes relaxen. Hoorde net dat er in ons huis WIFI is dus waarschijnlijk tot morgenavond