In de auto naast me zaten ze aardig te lachen. En veel duimen omhoog in de tunnel. Wat een herrie. Had dak eraf deze keer.
Ik zeg het dan nog maar een keer. De stoetels ( ja die houden we er in......letterlijk ) maken het wel helemaal af. Zeer goede keuze Rene!
Rene, je bent een gelukkig man als je zo'n mooie F430 mag bezitten. Ik hoop dat het voor mij ook nog een keer in het verschiet zit, maar ik heb er een hard hoofd in Wat dat extra vermogen betreft, als je boven de 400 paarden zit moet je volgens mij eerst naar de 600 om goed uit te lopen Vorige week nog even geprobeerd met P.Lambo op de A15 naast elkaar van 150 naar 250. Dat scheelt echt totaal niets met mijn F360. En dan heeft hij toch 120pk meer. Ik denk dat de echte verschillen pas duidelijk worden boven de 270+, dan gaan de pk's tellen als de luchtweerstand wel erg hoog wordt. Volgens de testen die ik heb gaat een F360 naar 200km/u in 16,0sec. Een F430 in 12,4 sec. Een LP640 (150pk meer dan een F430!) in 12,0.. Sinds ik de Pirelli's er op heb voor is hij veel stabieler richting 300, koersvaster. Daar lagen eerst nog die Bridgestone S02 op "ontwikkelt voor de F360". Jaja, maar wel 10 jaar geleden vriend Remmen en zo geloof ik graag, ontwikkeling gaat door he.
Het eerste is dan toch niet te rijmen met het tweede Henkie. Je zou toch eens een acceleratietest tot 200 moeten doen met Plambo. Ook op de A15...haha Wellicht dat de test die jij gedaan hebt afhankelijk is van het beschikbare vermogen en koppel bij die snelheid ( oftwel verschil in versnellingsbak ratio's)
Misschien wel Marc. Maar ik denk dat die testgegevens uiterlijke gemiddelden zijn van verschillende metingen. In de realiteit kan het zijn dat de een net 500 toeren te vroeg schakelt en de pk winst is gelijk weg. Maar je leest ook Rene die nu met 90pk meer rond rijdt en eigenlijk geen verschil merkt. Ik denk dat de ware verschillen er pas bij hele hoge snelheden uitkomen, bv tot 8500 in zijn 5 en dan beide in de 6. Die van mij zal dan duidelijk achterblijven denk ik. Je hebt zelf een CS en een 16M. Het beste vergelijkingsmateriaal?
Tuurlijk voelt hij sneller aan, moet ook wel met 100pk meer, maar het verschil in meters zal niet zo groot zijn naast elkaar? Joh weet ik veel, eindeloos gebral op zaterdagnacht. Ik moet eens een keer goed rijden in zo'n auto, dan kan ik meepraten.
Het valt mij heel vaak op dat auto's met redelijk wat meer vermogen eigelijk helemaal niet zo hard weglopen. Zo reed ik vorige week zaterdag naast een gloedje nieuwe z4 sdrive35 (die twin turbo 3.0 van BMW @ 306pk/400nm) en die was van 100-~180 absoluut wat sneller maar had amper 2 auto lengtes voorsprong toen ik op de 180 zat en het wel mooi vond op de nederlandse snelweg...... En dat met 66pk en ~180nm meer, en een (veel sneller schakelende) automaat. Wat ik met mijn beperkte supercar ervaring wel enorm indrukwekkend vond in de Murcielago van dhr Dolfijn was de pure power al echt onderintoeren. In de 4 bij 2000rpm wat gas geven en hij gaat er gewoon meteen echt vandoor . Maargoed 240 vs 580pk is ook een redelijk verschil .
Even wat andere snelheid gebrabbel......of beter het ontbreken ervan Halen ze DE testrijder Badoer erbij omdat MS het niet vol kan houden (whatever that means) en dan niet 1x maar wel tig keer de Apex missen van de laatste bocht!!! Ik zie die Vettel ronde na ronde diezelfde bocht vloeiend nemen maar onze "test" rijder.... Begrijp me goed; ik zou het zeker niet beter kunnen maar dit is echt duidelijk een verkeerde keus (tot nu toe). Ben benieuwd hoeveel ronde hij gaat rijden in de wedstrijd voordat hij een stuurfout maakt en uitvalt (muurtjes staan dichtbij) Die KR kan ook opgelucht adem halen met zo'n team genoot, wat je ook merkt aan de start positie, drama! Als ik Ferrari F1 was zou ik snel naar een rookie gaan zoeken en die zo snel als mogelijk inlijven met een wurg contract, is zo'n groentje heel blij mee en kan zichzelf nogwel eens overtreffen tot ieders verbazing.... CA komt ook nog wel even, schat ik zo... Otto nog een "woordje" hierover? Of ben je al onderweg om ze daar eens flink de waarheid te vertellen
Heb gisteren met een knoop in mijn maag het eerste deel van de kwalificatie zitten kijken: Badoer was niet zo'n klein beetje langzamer! Grosjean (Renault) maakt zijn allereerste F1-weekend mee, zit er in de trainingen redelijk 'bij', terwijl Badoer stijf achteraan stond. Ik hoop dat hij vriend en vijand verrast tijdens de race... Gr. Martin
FF iets heel anders, Go Wheels 2009 was een daverend succes. Daarop komt een vervolg natuurlijk. Een van de eerste inschrijvingen is al binnen. Ok het bleeft een Engels "landhuis" maar toch. Degene met de 600 SEL heeft hem die dag bij zich. Rijdt fantastisch zo'n RR. Image Unavailable, Please Login
@italiavrienden Vandaag wordt er definitief geboekt ! Als er nog bezwarende omstandigheden zijn (zoals Boink bv.) dan moet ik dat vanmiddag weten ! Vanavond is het kassa !
Rond de middag waren er een tiental Ferrari's in groep op restaurant in Hoeselt (Belgisch Limburg). Allemaal recente modellen met belgische nummerplaten.... Iemand van F-chat erbij geweest ?? Had mijn camera niet bij...jammer. Guido
Ik zeg al weken dat die Badoer een complete miscast is...Het is echt een armoe-keuze! Ferrari was altijd sterk in het aantrekken van rijders waarrond een verhaal hangt....OK dat Alonso misschien geen piste was, maar Villeneuve staat te popelen om terug in F1 te stappen. Zou niet misstaan , zo een Ferrari F1 met Villeneuve erop: stunt in elk geval geslaagd! Maar misschien zou pitsbezoeker bij uitstek Schumi dat niet zo leuk vinden!
Amici, Hier komen igg paardjes en stieren bij elkaar....is een kopie van een mailtje Joop De vakantiefotos ingeplakt? Je hyves/facebook paginas weer bijgewerkt en de Samsonite cq. rugzak weer opgeborgen op zolder? Dat is mooi want dan ben je helemaal klaar voor een gezonde dosis after holliday fun. Op zondag 23 augustus gaan we er wederom een hele prettige middag en avond van maken tijdens de 4e editie van de Sunday Lounge dit keer in Italian style. Fotos van de voorgaande edities kun je hier en hier bekijken. De smaak van parmigiani, pasta en prosecco .. onder het genot van zorgvuldig geselecteerde summer beats gemixt door DJ Jose, DJ Charles en DJ Pierre . Special Guest optredens en borrelende jacuzzis ......La Dolce Vita! Belangrijke details: Witte Huis in Loosdrecht Zondag 23 augustus Aanvang: 15.00 uur Einde: 22.00 uur Hier iig, komen div paardjes en stieren....kopie van een mailtje
solly..........niet alles gekopieerd. Toegangskaartjes in de voorverkoop kosten slechts 10,- en zijn te bestellen via: MailScanner has detected a possible fraud attempt from "www.b4ict.nl" claiming to be http://www.finley.nl/nl/tickets/tickets-bestellen/ Entreekaarten aan de deur kosten 17,50 dus indien jij zonder al te veel vertraging en in één streep richting jou eerste ijskoude Scroppino wil gaan dan raden wij je aan nu HIER tickets te bestellen. Ruime parkeergelegenheid voor je Vespa, Fiat of Ferrari, maar aanleggen aan onze privé steiger met je Riva of roeiboot mag natuurlijk ook. Arrivederci op de Sunday Lounge! Scuderia Sunday Lounge P.S. Ook bij onverhoopt minder prettig zomerweer is het prima toeven bij de Sunday Lounge. Overdekte terrassen met hoogtezonnetjes en een indoor lounge area zorgen dat je je zondag niet hoeft te vervelen.
@Heidi en Rene, gefeliciteerd met jullie prachtige wagen. Kleur en interieur combi is geweldig. @Margriet, beterschap en laat je maar lekker door Jeff verwennen. @Fred, doe iik!!
@René en Heidi! Een oneindige BRAVO voor jullie machtige nieuwe bolide. Onbeschrijflijk mooi! Premiere op 2/9 dus!
Heeft iemand een vast nr. van Fred328? Krijg voicemail op die #%#&^& mobiel. Bedankt ! ([email protected])