Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1767 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. rickadelic

rickadelic Formula Junior

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    #44151 rickadelic, Aug 24, 2009
    Last edited: Aug 24, 2009
    Verbaast me dat iemand deze onder een 328 zou gooien. In mijn bestanden zijn ze niet bekend. Heb even gezocht op wat importeur sites en op internet ook niks over te vinden.

Of het is een chinees merk (vele chineze banden immiteren de grote merken) of het is een onderdeel van een groter bedrijf. Ik neig naar het eerste.

Ik kan veel zeggen op de kwaliteiten, compound en de duur van een band maar het belangrijkste is het gevoel wat de rijder heeft. Vergeet niet dat al die pk's die de hedendaagse sportwagens zitten via 4 banden op het oppervlak moeten worden overgebracht.
    Daarnaast is het belangrijk wat je rijstijl is en hoe vaak je de auto gebruikt.
    Bij de meeste hier denk ik dat het echte weekend plezier ritjes zijn. Dan kan je kiezen voor een wat zachtere compound voor wat meer grip en fun in de bochten. Wel wat eerder aan vernieuwing toe.
    Gebruik je de auto vaker is een wat hardere compound voor de lange stukken en uithoudingsvermogen van de band te adviseren.

De michelin dual compound 2ct's zijn bijvoorbeeld zacht aan de buitenkant en hard in het midden voor een betere band voor de sportieve motorrijder die vaker dan een weekendje gaat rijden.

2. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Ouch... :D

3. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,128
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Rick, wat zijn je ervaringen met Falken? Klopt het dat Falken een Japans merk is en een kopie heeft van de Bridgestone S02 Pole Position band?

4. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    We zijn toch geen motorrijder? :confused:
    Zeg eens; wat adviseer je nu onder die wagens van ons? De meeste rijden op BS potenza of Pirreli's P xxxx. Zijn er nog meer die jij durft aan te raden? Ikzelf ben zeer tevreden over de potenza's die ik ook onder de Beamer en cooperS heb zitten, zijn niet altijd de goedkoopste maar je weet wat je koopt, kwaliteit....

5. dolfijn

dolfijn Formula 3

Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    Morgen?

6. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Bedankt voor de info.

Ik had ook al 'n tijdje zo'n vermoeden dat 't een beetje 'n vreemd merk was.
    Had er ook nog nergens iets over terug gevonden.

Maar goed, ze zaten eronder bij aankoop, ik rij er nu al een tijdje mee rond dus ik hou ze nog maar even.
    Feit is dat de volgende set van een bekender/betrouwbaarder concern zal zijn.
    Ik zou trouwens niet eens weten waar ik een andere set van dit "merk" zou moeten vinden? :D
    Niemand lijkt 't te kennen.

7. rickadelic

rickadelic Formula Junior

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    Redelijk goede banden voor weinig geld. Populair onder de jongeren vooral wegens de prijs maar de grip is ook naar behoren.
    Ze hebben indd wat weg van de Bridgestones, maar een kopie word natuurlijk niet toegegeven.

Ja even om wat extra informatie en de dual compound even toe te lichten ;)

Ik ben het een eind met je eens, ik ben aan het experimenteren met de auto (ik weet geen lichtgewicht en een ander rijgedrag maar die pk's op de achterbanden zijn niet makkelijk)
    Duidelijk is dat de grote merken Pirelli, Bridgestones en Michelin het beste tot zijn recht komen bij de sportwagens, helaas zit daar wel een prijs aan maar je betaald voor wat je krijgt.
    Wel heb ik nu Michelin voor en Continental achter weer een experiment waarbij mij verteld werd dat de zijkanten van de Conti stugger zijn en zo de levensduur verlengen.
    Maar ik zal je hiermee niet vermoeien :D

Wat mij betreft zit je met de Bridgestones goed op de Michelin sport staan goed bekend en zouden een goede combo tussen prestaties en levensduur moeten hebben.

8. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    +1
    Wat een auto!!
    In real life nog tien keer mooier dan op foto!
    @René, bedankt dat we jullie even mochten komen 'lastigvallen' ;)

@Dirk, de Cedric ken ik wel (enfin, een maat van me kent hem goed)
    Ik weet niet of z'n vader er nog dikwijls is? Toch niet tijdens de uren dat ik er al geweest ben! :D ;)
    BTW: de zaak naast Flore (vroeger Largo, dan even Bozart) is alweer failliet, nu heeft Flore hun terras ook maar ingenomen, eindelijk genoeg plaats op het terras :)

9. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Ok, op mijn Alfa'tje 156 heb ik altijd al Michelin gehad.
    Voor de 328 zal ik hoogstwaarschijnlijk ook voor dat merk kiezen.

10. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    :D hehehe...
    Wat een weekend was het weer!
    Prachtig weer, 24u zolder, met S2000 en 328 rond'cruisen' ;), hier en daar terraske meepikken (doe mij ook nog maar een Mojito ;) )
    Veel lol gehad.
    Het leek wel een weekend in Marbella :D ...maar dan de goedkope versie!

11. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    LOL :D Ook geen strand hier in de Kempen... of wacht, 't Zilvermeer misschien? :D

Maar je hebt gelijk, wat 'n topzomer! Die kan niet meer stuk!

12. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Vlakbij t Zilvermeer is nu zelfs een sjieke jachthaven! :D
    http://www.zilvermeerhaven.be/protovision_001/php/zilvermeerhaven.php?page=005
    Rijden we een volgende keer langs ;)
    (Al zullen er geen Ascari's, Zonda's of ander exotisch spul staan.)

13. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    :D:D

14. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,268
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #44164 Melvok, Aug 24, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  15. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Zo, ook weer terug van een goede vakantie........al die pagina's doornemen voelt alweer als een beetje werken :D

René (en Heidi), de 430 ziet er prachtig uit, schitterend interieur ook, helemaal goed !
    Peter en familie nog van harte gefeliciteerd met jullie dochter, en de rest alsnog een verlate proficiat met de verjaardagen en overige aanwinsten :)

En Roel, geniet nog lekker van de vakantie, ik ben je volgens mij helemaal vergeten een fijne vakantie te wensen..

16. RiCoNL

RiCoNL Formula Junior

Jul 4, 2007
    451
    #44166 RiCoNL, Aug 24, 2009
    Als ik dat geweten had dan was ik zeker even gekomen.

Rijdt wel lekker over die kinderkopjes (kasseien in VL) zeker.

Hier in het dorp was er een stop van jaren 40/50 Amerikanen met een 'aardig' exemplaar ertussen
    Image Unavailable, Please Login

17. RiCoNL

RiCoNL Formula Junior

Jul 4, 2007
    451
    #44167 RiCoNL, Aug 24, 2009
    Last edited: Aug 24, 2009
    Falken banden worden wel merkbaar spiegelglad als ze wat versleten raken is mijn ervaring. Ben er een keer 180 graden rond gegaan ermee in een buitje. Zaten op onze Nurburgring tool. Reed toen niet eens hard.
    Blijf maar bij mijn Michelins in het vervolg.

Welterusten het is weer middernacht.

18. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #44168 Fumacher, Aug 25, 2009
  19. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Tja, waarom zou je niet kunnen rally rijden met een Ferrari? :D

20. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
  21. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Geinig filmpje :)

22. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Targa Florio?

23. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Nee... 250 GTO's

24. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Even een berichtje van fam. Terps.

Helaas een flinke tegenvaller zo kort na de geboorte van onze Juul, Esther is gisternacht met spoed naar het ziekenhuis gebracht ivm wat complicaties die nog met de geboorte te maken hebben, we hebben gisteren een heftig dagje gehad maar alles is nu goed. Vanmorgen weer even in het ziekenhuis geweest, ze voelt zich een stuk beter dan gisteren. Mede dankzij wat slaap en rust waar we beide hard aan toe waren. Als het meezit mag ze vandaag naar huis, maar herstel zal weer even wat tijd kosten, wat dat betreft is ze weer terug bij af :(

Groeten Peter

25. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Peter,

Wat een %&*-bericht. Geen bericht, goed bericht dacht ik altijd. En dan zo plotseling dit..... In elk geval goed om te lezen dat Esther weer aan de beterende hand is.
    Heel veel beterschap en hou je staande in deze hectische tijd. Cliché, maar als we iets kunnen doen......je weet het!

Ciao, E.

Share This Page