Echt heel erg, vooral de volgende zin: De show en het geluid van deze exclusieve auto is exact hetzelfde als het origineel, maar de kosten uiteraard niet!
Ja het is inderdaad genant. Het enige wat ik graag zou willen weten is hoeveel proleten er hier in ons land nu zoiets kopen.
Jaja, hier spreekt een kenner! "De show en het geluid van deze exclusieve auto is exact hetzelfde als het origineel, maar de kosten uiteraard niet! De onderhoudskosten, verzekeringskosten en wegenbelasting van een originele zijn jaarlijks meer dan 20.000 euro. En dan de afschrijving nog!"
Een van onze F verzamelaars misschien interesse ? http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?p=138917491#post138917491
Ah neeee helemaal vergeten! Ben er weet-ik-veel-hoe-vaak per jaar en nog nooit in El Conejo Loco gegeten... Volgende keer dan maar...
Quote: Wij gebruiken een originele uitlaat voor een identiek geluid. Er zal wel een echo mechanisme in zitten, 2x 4 cil. sound is toch gelijk aan een 8 cilinder symfonie?
Viel me wel op dat die MR430 een hele nieuwe optie heeft: een geblindeerde glazen afdekplaat van de motor... What's the use!? Gr. Martin
Een 430 heeft toch geen V8 ? Het zijn wel 8 cilinders, maar ze liggen niet in V, eigenlijk zijn het twee 4 cilinders aan mekaar geplakt ofzo...ben niet zo technisch, maar de tipische klank en roffel van een V8 is heel verschillend. Als je stationair draait, of gewoon normaal rijd en opschakelt, lijkt het wel op het geluid van een 4 cilinder eigenlijk. Behalve als je gas gaat geven, kleppen open en brullen, maar dat is gewoon een uitlaat-truukie.
Yes sir! Le Mans 1973 om precies te zijn. Maar het plaatje is zo in het klein inderdaad wel erg klein.
Dirk, probeer je je met zon uitspraak nou onsterfelijk te maken? Geen zorgen hoor, je bent allang onsterfelijk. In deze regionen sowieso. Geen noodzaak voor zulke, uhm.... opmerkelijke uitspraken.
Nee, serieus Marnix, ik heb me dat ooit eens laten wijs maken dat de motors van 360 en 430 niet echt V8's zijn, en dat klont geloofwaardig aangezien de merkwaardige klank die de auto's produceren. Als je dan zo'n normale V8 hoort, bv een Aston, of een Range Rover, dat klint toch echt wel heel anders, door die roffel die er steeds in zit. Of neem bv een SL 55, heeft ook die typische V8 sound. Affijn, hier zal zeker wel iemand het fijne van weten. Wat ik al zei, ik weet alleen heel zeker dat de motor achteraan ligt en dat daar ook de tankdop is, maar ik moet na 1 jaar nog steeds kijken aan welke kant nu precies, sta dus meestal aan de verkeerde pomp ook, na 10 min wachten...grrr...
De Testarossa heeft inderdaad geen echte V12. Dat is een boxer, maar wordt ook wel een platte V12 genoemd. De 430 heeft een hele echte V8. Blokhoek een mooie 90 graden zelfs. Of ik moet me heel erg vergissen
Volgens mij heeft Dirk wel gelijk met zijn verhaal. Voor zover ik weet staan de kruktappen versprongen van de huidige Ferrari V8en (355/360/F430) en loopt hij in feiten als een soort dubbele 4 cilinder (big bang idee zoals dat in de motorrace gebruikt werd). Een normale 90 graden V8 zou namelijk amerikaans moeten klinken. Heb net heel even zitten googlen maar kon zo snel niets nuttigs vinden, nu geen tijd aangezien ik als de brandweer naar school moet voor mijn herkansing . edit: As in the 360 Modena, this new F430 is the only Ferrari or Maserati to use a flat-plane crankshaft. That means half of its connecting-rod journals line up directly opposite the other half, making the crank look as flat as a dash mark when viewed head-on. Most V-8s, including Maserati's own version of the motor, have a two-plane crank that looks like an X and spaces the rod journals at 90-degree intervals for smoothness. Ferrari says the flat way, which mimics two inline fours joined at the hip, increases vibration but pays benefits in breathing and power production. It also grinds a particular edge into the Ferrari's bark at high revs. bron: http://www.caranddriver.com/reviews/car/05q1/ferrari_f430-road_test/powertrain_page_3 Iemand een plaatje vd F430/360 krukas?