Da's waar, Martin! Volgens mij is het nog langer geleden dat Ferrari de 1ste plaats én de laatste plaats wegkaapt! Kloppen die geruchten rond Fisico bij F vanaf Monza?
Huh? Reden er 2 Ferrari's mee? Heb er maar 1 gezien... Zou me niet verbazen als Vijay Mallya en Luca het op een akkoordje gooien en de nog openstaande rekening van Force India wegstrepen tegen het 'lenen' van Fisico voor een paar wedstrijden... Gr. Martin
Zit zomaar een beetje op mobile.de zitten klikken. (Schadeauto's niet meegeteld) 308 - 42 results 328 - 50 results 348 - 76 results 355 - 122 results 360 - 299 results 430 - 592 results ! Aantallen zullen niet helemaal nauwkeurig zijn maar geeft toch een indruk. Met de 458 erbij zullen er nog wel wat bijkomen. Tijd om een 360/430 te kopen ? (355 blijft overigens)
Net ff weze gumme. Rugzak met dikke motor. OK het is geen F of een Engels theehuis maar wel hoge Fun factor. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Ach Peter, als je ziet wat men voor jouw F355 wilt geven dan ben je gelijk weer genezen Ik had het er net met Plambo over. Nu gaat de 458 komen. Zouden de mensen denken dat nu de prijzen van de 360-430 keihard gaan zakken ? Die paar 458 die geleverd worden in NL in 2010 ? Nah.. nee toch ?
Ja, net terug! Ik heb hem 5 dagen mogen houden en toen ik hem ophaalde stond tie te glimmen als een pik in de manenschijn. Ik zal morgen wat foto's plaatsen, maar wat ging dat ding de berg op zeg. Ik voelde me echt de koning van druivenland.
Niet dat we er veel aan hebben, maar ik heb van enkele modellen de digitale 'owners manuels' gekregen. Het is wel leuk om erdoorheen te bladeren. 288GTO: http://www.sendspace.com/file/sqadki F40: http://www.sendspace.com/file/ezwcrj F50: http://www.sendspace.com/file/niti8a Enzo: http://www.sendspace.com/file/m5jkj5 Die van de 308QV-328, 348, CS, 360, 430, 575M en 612 heb ik ook als daar interesse voor is. Hierbij enkele pagina's van die boekjes. Nou, als we ooit een F40 of F50 op de autozug moeten zetten.........we hebben de afmetingen bij deze al Gr. Vu Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Heren, bedtijd! De ene moet straks gaatjes maken en de ander gaatjes vullen...... Ciao, E. Edit: sorry Onno, zie nu dat je post al van vanmiddag was.....
Heftig, wat vind je er van? Ik heb begrepen dat een Focus RS een veel betere keus is, maar ook een stuk duurder.
Het gaat me niet om de prijzen maar meer om de aantallen 598 !. In F termen is dat behoorlijk. Een verdubbeling van aantallen per modelwijziging. Er moeten er toch behoorlijk wat meer verkocht zijn de afgelopen jaren. Aan de andere kant Porsche 911 vanaf 2000, 5497 hits. 355 blijft gewoon. Zelf ben ik ontwerper en ik zou er grote moeite mee hebben als deze auto weggaat. Er komt misschien ooit nog iets bij . En ik geloof dat iemand hier 50000 euro voor 355 geboden kreeg. Een Mercedes SL die je 3 jaar geleden nieuw of tweedehands gekocht zou hebben valt behoorlijk meer in waarde. We mogen niet klagen. En nu moet ik aan het werk anders rijd ik straks in een Dacia. Hoeveel 360's en 430's zijn er verkocht eigenlijk ?
Productie 330GTC: ook 598 stuks. Tegenwoordig is dat niet veel voor een F, slechts 45% van de F-40 productie bijvoorbeeld en slechts 200 meer dan de Enzo. Weet niet waar je dat getal vandaan hebt maar dat klopt niet. 600 Porsche 911's per jaar? Productie voor Porsche (totaal) was 105.162 in 2008. De 911: 31.423... 360: meer dan 10.000, 430 naar mijn overtuiging meer dan 12.000, waarschijnlijk tegen de 15.000. Productie vorig jaar voor Ferrari was 6,587. Gezien het feit dat de V12's altijd in veel minder aantallen geproduceerd worden kun je toch zeker rekenen op 3.500 F430's vorig jaar. Productierun van een kleine 5 jaar... kom je al gauw tegen de 15.000. Onno
Ha Peter, De Seat heeft hij hem nog laten "fijntunen". Moet zeggen dat ik meer dan verrast was. Kan ook nog een andere chip in en dan heeft 346Pk ter beschikking. De Focus RS ken ik verder niet dus geen mening. Nog 2 nachten en dan "het echte werk"
Dat was deze post Onno. Zat gisteravond een beetje op mobile.de te kijken. zie post " Zit zomaar een beetje op mobile.de zitten klikken, tweedehands (Schadeauto's niet meegeteld) 308 - 42 results 328 - 50 results 348 - 76 results 355 - 122 results 360 - 299 results 430 - 592 results ! " En ter vergelijking Porsche 911 na 2000 ca 5497 results. Wat me opviel wat dat bij de laatste 3 a 4 model wijzigingen bij F het aantal verdubbelde.
En dan nog het aantal jaren meenemen dat een model in productie is geweest. Voor de 308 is dat ruim 10 jaar, voor de 430?
Nou, Erik Souvlaki kreeg begin dit jaar EUR 37.500 geboden voor zijn F355 als inruil. Maar dat sloeg natuurlijk nergens op (Munsterhuis). Hoeveel 360's verkocht? Nou, zo veel als er gemaakt zijn denk ik. En dat zijn er 25.000.
Wat een bedrag. Moet er eigenlijk om lachen. Zegt meer over situatie Munsterhuis en marktsituatie dan over waarde F denk ik. Als hij hem voor 50 op marktplaats zet dan is hij zo weg. En dat is nog een laag bedrag. En de auto van Erik ziet er te goed uit voor dit bedrag. Dus 37 noem ik niet echt serieus. Dan wil je gewoon geen zaken doen. Wat krijg je dan uiteindelijk 40 ? De verkoopwaardes zijn in ieder geval netjes op peil. Dit weekend zomaar even bij Audi garage geweest, dealer. Respectabel bedrijf. Nieuw pand sinds enkele jaren. Prachtige garage. Normaal parking met nieuwe auto's vol, boven vol, beneden vol. Nu, 5 of 6 auto's boven, tweedehands. Beneden middengedeelte met nieuwe auto's helemaal leeg. 1 A4, 1 A6 voor het raam en wat tweedehandse wagens. Parking leeg op een paar auto's na. Ze verkopen gewoon de hele voorraad en bestellen bijna niets.
poeh beetje bijgekomen van een vermoeiend weekend Spa. even het verhaaltje dan maar. Zaterdag ochtend zeer vroeg vertrokken 7 uur weg maar om 8:45 stonden we al op een parkeerplaats. Dit was al gelijk even schrikken aangezien ik gold kaarten had en op een weiland vol stenen geknald werd, niet heel erg stond lekker dichtbij de uitgang ......dacht ik ....... Stond er niet al enige, veel mooie auto's inclusief 360cs (MET streep ) even de kleine shopjes buiten het circuit bezocht en daarna rustig naar onze plaatsen gelopen. Was 20 jaar geleden dat ik op Spa(toen na de TT v Assen de motorrace in Spa werd gehouden) toen rustig doorgewandeld naar de plaatsen. Het weer zat mee en eerst de vrije training gekeken. Voor mij de eerste keer dat ik naar de F1 ging en was door iedereen gewaarschuwd voor het geluid maar heb lekker genoten van het zalige hoge geluid van de formule 1. Oordopjes zijn er niet aan te pas gekomen, dat is namelijk zonde en ik ben wel wat gewend qua geluid 2 conclusies uit de vrije training A. de force india wagens gingen beide erg goed en B. de Mclaren's gingen erg slecht. Veel meer is er niet uit zo'n vrije training te halen. daarna het circuit omgelopen, dan merk je pas echt het hoogte verschil ........poeh Nog wel even naar de porsche cup gekeken door Eau-Rouge en daar onderscheiden de mannen zich van de jongens, je ziet ze naar de buitenkant glijden en de mannen houden het gas erop en de jongen liften heel evcn. Toen weer terug gelopen naar onze tribune voor de qualificatie. paar dingen die opvielen: 1. Mclaren ging op het rechte stuk constant de toerenbegrenzer in i.t.t de andere die heel even doorschakelden. 2. de Toyota's rijden in de pits met gas vol open en dan gelijk weer dicht en dat 5 keer op een rij. Ik weet niet waarom dat ze het doen?? klinkt wel het beste. 3. De Brawn's geven de meeste terugslag bij het terugschakelen via het uitlaatsysteem, klinkt ook erg goed Na de vrije training geen toeval de de Mclaren's eruit lagen maar wel een slagveld van bekende namen. Vond het zelf wel mooi dat een ouwe rot op pole stond. Kimi had ik al getipt voor de winst en stond er redelijk bij. Even achter de tribune op de VIP parkeerplaats gekeken waar niet 1...niet 2.....maar 3 612's stonden, 3 porsches, 3 aston martins, 1 f430. 1 gallardo en een gele lp640 Hamann. Daarnaast stond de rest vol met Mercedes S-klasse, lexus en de BMW's. klein stukje verderop geparkeerd stond de California in het antraciet grijs. Moet zeggen in het echt is die zeker een stuk beter en vooral de voorkant is dan toch erg scherp. Achterkant blijf wennen maar echt een stuk mooier dan op foto's. Terugweg dacht ik zo weg te rijden uit de parkeerplaats hadden ze de uitgang geblokkeerd met stenen. Alle auto's onder het stof en de rijdende auto's namen op de terugweg kleine steentjes mee die dan met een noodgang tegen de geparkeerde auto's vlogen. Gelukkig stond ik aan de zijkant en geen steenSLAG. Ik dacht dan maar via dezelfde weg terug maar nee de slimme heren hadden bedacht dat we via een onmogelijk weg vol met grote stenen (geen asfalt te bekennen) terug moesten. Dwars door de ardennen, dwars door weilanden op een weg die nog het meest leek op een oefenterrein van Land Rover. Nu is die van mij verlaagd en heb ik een spoiler van voren (nog steeds hoger dan de gemiddelde sportwagen natuurlijk) maar alles raakte en het was navigeren door geulen. Was natuurlijk niet te spreken over deze 2 km martelweg. Natuurlijk gelijk erna uitgestapt en gekeken en ondanks alle geluiden en aanvaardingen met rotsblokken lijkt er gelukkig niks kapot. Na 20 jaar later is de infrastructuur en accomodatie nog steeds dramatisch. Het circuit behoord tot de mooiste ter wereld maar de bereikbaarheid is dramatisch. Toen even via Spa en de Ardennen (even de omgeving voor jullie verkennen, en Otto ik hoop dat je de beste wegen hebt uitgekozen want ook hier de geulen en plotselingen gaten pas op, maar geloof dat dit allemaal uitstekend geregeld is) Toch was het een geslaagde dag en heb ik het circus eens van dichtbij mogen zien en horen. en Zondag natuurlijk Kimi !!!!!! foto's volgen nog.