De Meera stond paar jaar geleden op parkeerplaats bij The Breakers Hotel (Cavallino Classic) Yanoshik had em bij zich (te koop ofzo) Volgens mij heeft hij em gekocht via de italiancarauction door onze overheid (Charles Z. collectie) Gevonden! (zelf toen geen foto gemaakt) http://wwwsupercarsnet/Pics?vpf2=y&gID=2&fID=0&tID=16109&mID=2469327&l=c puntjes zelf maar even plaatsen.
Da's toch serieus interessant. Met nummerbord en al. Maar zou je daar dan bpm over moeten betalen als je dat op NL nummerbord zou willen zetten?? Ik zou niet weten hoe ze dat zouden berekenen; op een challenge zit geen bpm, toch? Wel veel geld; heb ze voor <80K gezien maar daar was wel flink mee geracet. Ben ook wel benieuwd wat er voor gedaan moet worden om ze road-legal te maken.
Ik gok er op dat de BPM gebaseerd zou worden op een 'gewone' 360 Modena. Een Challenge road-legal maken is volgens mij heel erg lastig, omdat daar bij de 360 nooit rekening mee is gehouden. In Nederland is er wel een 355 Challenge met kenteken. Alleen is de 355 -net als de 348- Challenge een aangepaste straatauto. Gr. Martin
Maar de auto is behoorlijk gestript geïmporteerd en daardoor een stuk goedkoper dan een aangeklede 360. Zodoende zou ik zeggen dat je minder BPM voor de Challenge moet betalen.
Dat zal je aan moeten tonen bij de Douane. En misschien wel minder luxe, maar ook exotischer materialen en een andere, duurdere(?) versnellingsbak... Ook zal de Challenge nooit officieel geïmporteerd zijn in Nederland (volgense de gegevens van de RDW) dus denk dat dat een lastige gaat worden... Affijn: eerst het probleem maar eens hebben Gr. Martin
Als ik het goed begrijp is de auto reeds goedgekeurd voor de openbare weg maar dan in Duitsland, hoeveelheid BPM zal dan wel afhankelijk zijn van type/uitvoering zoals dat op het duitse kentekenbewijs vermeld staat?
Met een Challenge de openbare weg op? Dat lijkt me een drama. Veel te laag. Jezelf in die auto persen door die rolkooi....etc,etc
Dat denk ik ook ja. Net zoals wanneer je een USA auto via duitsland importeert, denk ik. Daarom zal het makkelijk zijn om een Challenge met Duitse platen te importeren dan een Challenge zonder platen op NL kenteken te zetten. Maar makkelijk zal het zowieso niet zijn.
Het zal niet voor dagelijks gebruik zijn...dat zal duidelijk zijn En je kan gewoon naar Assen toe rijden ipv op zo'n zeer smalle trailer Ik deed het echt in m'n broek toen je die 16M er achteruit op reed....!
correct. Je kunt auto ook laten taxeren en dan BPM betalen (challenge is goedkoper, wel even aantonen middels factuur oid) Kenteken is geen probleem, EU auto. Als in D kenteken dan hier ook. Lees ergens rolkooi probleem in en uitstappen: geen enkel probleem! floeps erin en hupptee eruit, zelf laatst nog in 360C uitgeprobeerd. Prima dagelijkse auto, serieus! En zeker niet te laag bij de grond. Hoger op de wielen dan een F40. Drempels dus geen echt probleem.
Alleen de eerste 355 zijn van origine straatauto's latere zijn raceauto's af fabriek. Een groot probleem met 360 challenge is tanken bij de benzinepomp
ja 1 uitlaat links en rechts Bij Doelen Auto's in Oss staat onze zuster auto te koop (ex Willems) http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fq%3D360+challenge+marktplaats%26rls%3Dcom.microsoft%3Anl%26rlz%3D1I7GGLD_nl&url=http%3A//auto.marktplaats.nl/ferrari/281756173-ferrari-360-modena-f1-challenge-circuitauto.html%3Fxref%3D1 Ook dezelfde uitlaten.
Die ex Willems auto heb je aan de broek als je 60k biedt + BPM (kenteken behoeft absoluut geen groot probleem te zijn) Qua restwaarde natuurlijk hoger dan een standaard 360 enneeh veel sneller en remt beter. Wie o wie?
Nou, dat is duidelijke informatie. Wat is eigenlijk het nadeel van zo'n auto dan? Heb begrepen dat motor na 20K in de revisie moet.
@Marc, dit wordt wel griezelig, jij stuurt een SMS terwijl ik die persoon aan de lijn had. TOMGT spreekt weder voor zijn beurt Peter van de witte 360C wil 70k beuren en heeft een bod van 65K vorige week afgeslagen, heb zelf beduidend minder geboden ivm de staat van de auto, kijk als Munsterhuis zo eentje verkoopt voor verder onder de 50k wie ben ik dan om meer te betalen , er staan er nog genoeg te wachten op een klant hier in europa.