Hallo allen, na een tweetal jaar zonder Ferrari (sinds verkoop van mijn 328GTS), begint het toch weer te kriebelen. Daarom zoek ik 'slowly but surely' weer naar een vervanger: de 308GTS QV Persoonlijke voorkeur voor mooiere bumpers (euro - geen spoilers) en interieur, tesamen met QV mekaniek doen we kiezen voor dit model. (Liefst rosso corsa of blu medio). Spijtig genoeg kan ik geen zulke (euro) wagens te koop vinden in Benelux of omgeving en heb ik geen zin om naar Italie of zo te vliegen voor een mogelijk goed exemplaar. Al surfend vind je steeds dezelfde wagens die al meer dan een jaar te koop staan... Daarom deze oproep: indien iemand een mooie, originele, gedocumenteerde 308 GTS QV te koop weet staan, geef maar een seintje ) En ja, ik weet dat de zoektocht deel van de fun is, maar wil ook wel eens terug de fun van het rijden meemaken ;-) Groeten, Frank
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=83649382&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.modelDescription=qv&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1 Beerens Antwerpen... Waarom geen 308 met Webers <1980? Frans
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=83649382&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.modelDescription=qv&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1 http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=83649382&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.modelDescription=qv&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1
mijn optie..: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=90765242&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.modelDescription=gts&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1980-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=1 Succes Frans
Hallo Frans, Bedankt voor respons De Beerens auto heb ik al gezien, staat reeds 1,5 jaar te koop (mede door prijs...) en is een GTB, geen GTS De Italiaanse is ook mooi maar niet kleur die ik zoek, en heb ook voorkeur voor QV Ben een moeilijke klant, maar mijn wagen is ergens.... ;-) Groeten, Frank
Die Beerens auto is toch niets te duur ? Als je mindere koopt ben je ook je centen kwijt voordat hij er zo uit ziet. Op de beelden ziet hij er in ieder geval subliem uit. En misschien heb je hem wel voor 5K minder...
OP zoekt een GTS, geen GTB. Geduld is een schone zaak. Uiteindelijk een 308 naar mijn zin gevonden op autoscout24 in Zwitserland. Met dit soort auto's is de spoeling dun. Meeste is niet de moeite waard. Maar goed dat je hier een oproep plaatst, je weet maar nooit wie iets weet (ik helaas niet). Succes!
Hallo Peter, Frans, Henkie, Beerens wagen is ook niet perfect, hoor, heeft ook wel roestblaasjes en wat carrosseriewerk... . Bovendien is er een andere website waar een verhaaltje staat over Beerens dat niet zo positief eindigde.... (wie zoekt die vindt) Peter, heb je posts over de restauratie van jouw wagen gevolgd en best wel interessant hoeveel werk erin kruipt om een wagen deftig te herschilderen. Je mag me altijd een PM sturen indien je kwijt wil hoeveel dit gekost heeft, zodat ik later dat ook in overweging kan nemen . Ik kijk ook af en toe op autoscoot CH maar importeren vanuit niet EU naar Belgie is nog moeilijker dan binnen EU (heb vroeger al eens een 911 uit NL geimporteerd) Frans, ik denk dat momenteel die 355GTS buiten mijn budget valt... , momenteel zoek ik een degelijke 308GTS QV voor bedrag tussen 25,000 en 39,000 Euro. Wanneer je ziet wat er in de USA te koop is, en met de wisselkoers USD/EUR, zijn daar nu wel zaakjes te doen, maar US model is niet mijn stijl. Keep hunting .... Frank
Laat ik er toevallig eentje weten die nog bij zijn eerste baasje staat , blauw van kleur, weinig kilometers, ja een QV, maar ja als jij op zo een stukje reageert die op f-chat staat. geloof ik niet dat ik enig moeite hoef te doen. MVG TVDV
Beerens is toch een BMW dealert? Daar mag je dan ook geen Ferrari service van verwachten denk ik, wat weten zij nou van die auto, hebben ze ooit eens ingeruild of zo. Zo'n auto laat je keuren bij de F-dealer en aan de hand daarvan neem je hem of niet. Geen garantie op een auto van 24 jaar oud als de fabriek zelfs nu maar 2 jaar op een nieuwe geeft. Ik kocht in 1995 een 348 bij HAI in Rijnsburg. Mocht hem laten keuren bij Kroymans op hun kosten etc. Dan ja of nee, geen garantie. Koop je een dergelijke 348 bij een dealer dan zullen ze je "helpen" als er ineens iets geks is, maar ik denk ook geen schriftelijke garantie.
Hallo Henkie, Beerens is een audit/VW dealer in Antwerpen (naast metropolis). Ik ken de zaak al lang en ken ook Gert die daar de classics doet. Ze hebben zelf ook techniekers die ervaring hebben met Ferrari, dus ik denk wel dat ze er wat van kennen. Je kan eens gaan kijken, staan een aantal mooie modellen (o.a. Daytona). Trouwens, Ferrari dealership Antwerpen (FMA) is slechts 15 minuten rijden van daar, voor eventuele AKK. Zelf heb ik nog niet bij hen gekocht en ik baseer me ook niet op andere verhalen om te beslissen waar ik een wagen koop. Tenslotte zijn er steeds 2 sides to the story en ik heb ook goede verhalen gehoord. In ieder geval, heb de GTB QV gezien en ziet er buiten wat kleinigheden niet slecht uit, maar is nog steeds een GTB, geen GTS.... . Groeten, Frank
Hallo Onno, no problem, heb al met Tonnie gebeld en zijn tip nagecheckt. Inderdaad, een blauwe QV die te koop staat en die ik zo'n 6 jaar geleden al eens ben gaan bekijken (voor ik mijn 328 GTS heb gekocht). Heb contact gehad met eigenaar en wagen staat niet 'actief' te koop maar hij wil een goed bod wel overwegen.... dus maar afwachten wat een goed bod betekent voor hem... Groeten, Frank
Frank, Nog nieuws met betrekking op dat "bod" op de 308? Mijn ervaring (net als Onno) is dat de echte beauty's vaak moeilijk te vinden zijn en bovendien "niet actief" te koop staan.... Een goed (lees: redelijk markt conform) bod kan soms tot een wereld koop leiden. Just my 2 c. (euro centen voor de duidelijkheid)
Hallo Fred, heb contact gehad met eigenaar van blauwe QV en gevraagd wat hij wou, maar hij zei me om zelf bod te doen.... Heb ik gedaan maar sindsdien nog niets gehoord, dus zal komende week nogeens contact opnemen... Groeten Frank
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=123638121&pageNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1980-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=2 Als je nog een goede auto + adres zoekt... Frans
Hmm, had hem ook al gezien en zal me eens informeren Nu nog enkel die lelijke frontspoiler eraf ;-) Bedankt voor link ! Frank
Jaja, maar eerlijk is eerlijk, als je drie jaar geleden geroepen had dat een 355 in zo'n korte tijd zou zakken naar bijna 308 prijsniveau's, dan had iederen je raar aan staan kijken... (En als ik alle rekeningen van de verbeteringen en restauraties van m'n Dino eens bijelkaar optel dan kom ik hier toch nog wel boven te zitten, mind you. En ik heb echt veel liever een GT4 dan een GTS, al zijn er legio mensen die me voor gek zouden verklaren)
Erg waar, Hans. Er is nogal wat veranderd in de laatste 3 jaar. Maar ik denk dat er steeds minder mensen jou voor gek verklaren, die 308 GT4 wordt steeds minder het buitenbeentje. Onno