Volgns HM heb ik toch aardige keuzes gemaakt. En misschien toch maar die F40? .... http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/used_car_reviews/article6972713.ece Onno
Ik niet Ik had ooit een bod gedaan op een 550, werd niet geaccepteerd, toen een 360 gekocht ipv 550. Had me een hoop geld gescheeld als ik toch die 550 had gekocht (zie de 70K beurt en het feit dat de auto nu al 2 maanden bij de dealert staat te wachten op een nieuwe F1 hydraulic actuator..). Maar goed....als we het over puurheid hebben....toch liever een 360 Zal ik eens als enige iets anders zeggen over de F40 vs 599 GTO kwestie? De F40 is oud, gaat altijd stuk, slaat altijd af als je hard rijdt en dan ineens stopt, en remt of schakelt voor geen meter. De orginele GTO was ook gebaseerd op een GT, en de nieuwe GTO zou dat ook moeten doen. Ik moet toegeven, ik heb ook liever de motor achterin, en echt mooier is die 599GTO er niet op geworden t.o.v. de 599 HGTE zeg maar... Maar het zal een beest worden........ En als die net zo klinkt als een 599XX dan kunnen we allemaal maar beter oordoppen meenemen... Want in Fiorano heb ik zelden zo'n gaaf geluid gehoord als die 599XX die ze aan het testen waren.
Tja, al dat een argument is, kun je altijd nog een Toyota kopen En die remmen zijn aan te passen en is in veel gevallen ook gedaan geloof ik. De F40 heeft rap een iconische status bereikt. Eigenlijk de moeder van alle moderne supersportwagens. En van de jongetjes die destijds van een F40 droomden, zullen er vandaag de dag best een paar zijn die inmiddels zoveel vermogen hebben vergaard dat ze hun jeugddroom kunnen verwezenlijken.
Staat je auto nog steeds bij de dealer? Is er een leveringsprobleem voor dat onderdeel of gebruik je de dealer als veilige winterstalling?
Wij hebben toch veel uitgespookt met F40's, maar kunnen jouw gedachte niet delen. Vele kilometers op straat, nooit enig probleem gehad. Racen met de F40: alleen af en toe een turbo, en die was niet Italiaans. Maar verder nooit iets technisch.
Haha ja dat was een mooie opmerking om de conversatie wat levend te houden, niet? Ik weet dat de F40 voor de meesten 'the daddy' is, maar voor elk persoon is de aanschaf anders dus ik wou alleen aangeven dat niet iedereen er zo over denkt. De meesten zouden toch wel erg weinig km's maken per jaar in een F40, terwijl een 599 GTO nog harder gaat en je daar waarschijnlijk meer trackdays en andere evenementen per jaar mee doet. Verder is een F40 natuurlijk lekker hardcore...lekker puur etc. maar ik vind niet dat we 'vooruitgang' zoals adaptive dampers en zo moeten bekritiseren omdat het minder hardcore is of zo. Elke nieuwe Ferrari is een vooruitgang in techniek, zelfs de California, en natuurlijk is het minder puur maar een bedrijf moet nou eenmaal doorgaan in de ontwikkeling. En dat is juist waar Ferrari zo goed in is. En je kan veel electronica nog altijd uitzetten. Als je 'puur' wilt, dan is de F40 natuurlijk de daddy (en als je iets wilt hebben als investering)... maar ik zou een 599GTO nemen . Levering van het onderdeel: komt eind deze maand binnen. Maar wel handig dat 'ie daar staat; kan ik mijn normale auto tenminste in de garage parkeren en hoef ik 's ochtends niet te krabben
Hoi Hugo, Bedankt voor de info. Weet je ook of De Béziers de LM huurt of gekocht heeft? Ik ga in mei overigens naar het museum in San Marino.
Maak ik daar uit op dat de collectie die in San Marino staat (Maranello Rosso) van hem is? Gr. Martin
klopt, alleen turbo kan problemen geven en als je raced dan even remmen beetje aanpassen incl remolie. Technisch zijn mij ook geen mankementen bekend.
Ja, het is hard werken Tonnie...!! http://www.youtube.com/watch?v=SXfaVT03IJQ Ik denk/vrees dat de GTO niet zo'n geluid zal gaan produceren om de dood eenvoudige reden dat dit niet aan de huidige strenge normen voldoet. Maar de XX klinkt idd oorgastisch. Niet allebei?
... Er reed net een rode 360 bij mij de wijk uit... Zag bij de rotonde in de verte in het donker iets laags... ik dacht nog het zal toch niet, maar eg wel. Nu zijn de doorgaande wegen hier goed te doen, maar je moet niet de woonwijken ingaan, da's één opgevroren ijsjanboel.
Ik was steeds in de veronderstelling dat je maar 1 auto had. Net als Onno in zijn begin-Ferrari-jaren
Ik weet het.....heb hem voor m'n neus langs zien scheuren in Fiorano. Prachtig! Je hebt wel gelijk daar; zal niet aan de normen voldoen...maar zal toch niet slecht klinken Nee. Doe dan maar een Scuderia en een 599GTO Of nog liever: een California en een 599GTO..
Je moet in de bijstand zitten EN geen eigen vermogen hebben om met een Enzo de maximum snelheid in Zwitserland te verpletteren
De reactie.............. Kijk, deze onderstaande AFGUNST in nu de reden dat ik mijn bedrijf en woonplaats naar Polen heb verplaatst. Niet alleen het personeel is hier een stuk goedkoper, ook zitten de mensen hier niet zo over mijn Gallardo te zeuren als de linkse kliek in Nederland. Peter, Gdansk | 19:17 | 07.01.10
Dit argument 'boete naar draagkracht' hoor je wel vaker en is volgens mij ook van toepassing in Finland. Altijd dezelfde mensen die hierover juichen (zonder in stereotypen te willen vervallen uiteraard ). Mijn antwoord hierop is dat dit systeem alleen acceptabel is indien ook de lengte van detentie straffen naar rato van beschikbare tijd gaat. Dus, iemand met een 80-urige werkweek gaat voor een vergrijp 1 weekje naar de cel terwijl iemand in de bijstand een half jaartje mag zitten. Dat is dezelfde logica, als je veel tijd hebt moet je hard worden gestraft. Meestal is dat het einde van de discussie......