Mille Miglia 2010 | FerrariChat

Mille Miglia 2010

Discussion in 'Holland/Belgium' started by SoCCieBon, Feb 4, 2010.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    #1 SoCCieBon, Feb 4, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Op veler verzoek open ik bij deze het draadje voor de Mille Milglia 2010. Mijn idee is dat dit een draadje is waar niet alleen mijn voorbereidingen en ervaringen aan bod komen. Er zijn hier genoeg kenners die vast leuke anekdotes uit het verleden hebben over de MM. Maar ook Oscar zou natuurlijk zijn verhaal hier kwijt kunnen. Alles wat MM betreft en in relatie met Ferrari in het bijzonder

Mijn deelname start dus met een Fiat 750 Zanussi. Gebouwd in 1948 door Vendrame. De auto is ingezet tijdens de MM 1949, maar heeft helaas niet de eindstreep gehaald. Hij strandde vlak voor Rome.

Ik heb inmiddels familie van de rijder gesproken en die hebben mij verteld dat de auto een ongeluk heeft gehad. Auto ondersteboven..

Het is de enige keer dat deze auto is ingeschreven voor de MM. Hij heeft nog wel meegedaan aan andere races ( Coppa delle Dolomiti ) maar daar hebben we geen originele startlijst van gevonden. Op startlijsten staan vaak de chassisnummers en die kunnen het bewijs leveren dat deze auto ook daadwerkelijk heeft meegedaan.

Ik heb een paar plaatjes van die periode toegevoegd van Fiats die erg op die van mij lijken qua grootte en vorm. Ook motorisch hetzelfde trouwens.
    De eerste is tijdens de MM van 1951 met Rugolo aan het stuur en de tweede van de Coppa della Dolomiti van 1950 met Brescazin aan het stuur. Je ziet vooral grote overeenkomsten met de zijkant van de auto.
    De derde foto is degene waar ik mee ga rijden. Het is al opgemerkt, de auto is niet van mij maar van een italiaan en daarom zal er een italiaans kenteken op blijven zitten. Deze auto huur ik dus!
    Image Unavailable, Please Login

2. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Geweldig dat er een eigen draadje is gekomen Marc, je kunt op onze support rekenen daar in Italie!

3. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Wordt een superdraad, Marc. Dattie maar snel vol mag lopen met posts.......;)

Ciao, E.

4. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Super!!
    Ik ben trouwens echt gek op die Fiat's, Ermini's en andere etceterini's. Echt mooi spul!

Ik zal alvast duimen voor mooi weer. :)
    Ik heb 1 keer een wolkbreuk meegemaakt (in 2002 volgens mij) tijdens de MM en dan wil je niet in zo'n auto zitten. :)

5. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Ja dat laatste baart ook mijn ega zorgen. Moet ik nog eens even over nadenken wat we dan kunnen doen. Er zijn transparante regenoveralls verkrijgbaar, moet ik nog naar zoeken.

6. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Heb je trouwens contact gehad met John de Boer (Amerikaan) over de Fiat?
    Die runt het wereldwijde Italian car registry. Weet echt alles van dit soort auto's.
    Misschien te laat, maar kan nog wel interessant zijn. Als hij geen info over deze auto heeft, kan hij jouw info misschien overnemen in zijn register.

E-Mail: [email protected]
    Is een aardige vent en hij helpt graag.

7. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,138
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Het leuke van zo'n Fiat special vind ik de overeenkomsten met de allereerste auto's die Ferrari vlak voor de oorlog bouwde en natuurlijk de eerste naoorlogse Ferrari's. Eigenlijk was hoofdzakelijk de motor het verschil, maar qua vormgeving maakt het elkaar weinig. Een soort mini Ferrari dus! :)

Dit jaar wordt geloof ik de achtste keer dat ik de MM ga bezoeken, de eerste keer met mijn eigen Ferrari. :) (samen met Wouter Brand). We vertrekken op 2 mei met de autotrein vanuit Düsseldorf naar Allesandria. De eerste dag gaan we het Maranello Rosso museum bezoeken en hopelijk ook het Righini museum (heb ruim twee weken geleden een mail gestuurd, maar helaas nog geen reactie). We overnachten in Maranello, Brescia, Bologna en Sienna en gaan op 9 mei weer met de autotrein vanuit Verona terug naar huis.

Naast de MM doen we ook een aantal bezienswaardigheden in Maranello en Modena. Altijd leuk!

Ik heb er nu al zin in! :) :)

8. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Erg leuk allemaal Marc. Weer een thread erbij die zeer nauw zal volgen!

9. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Top Marc, kom maar op met alle verhalen!!

10. Stormbird

Stormbird Karting

Sep 21, 2009
    197
    't Gooi, Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Waanzinnig deze ervaring en heel erg leuk dat je/jullie het met de 'online Ferrari community' wilt delen. Ik ga het zeker goed volgen.

-Peter

11. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Leuke tip. Bedankt Ik ga eens kontakt leggen. Zelf heb ik veel met twee italianen gesproken, die wisten ook behoorlijk veel.

Zo had ik er nog niet naar gekeken. Leuk. Heb je een voorbeeld van een Ferrari die er een beetje op lijkt?

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Op zondag 9 mei gaat er geen trein vanaf Verona terug (was dat maar waar), jij bedoelt die van zaterdag 8 mei.

Wij nemen nu die van 10 mei vanaf Alessandria..

13. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #13 Robin360, Feb 4, 2010
    Deze misschien? ;) (foto vorig jaar in Galleria Ferrari genomen):

14. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Goud Marc, helemaal goud!!
    Erg gaaf dat je de MM2010 mee gaat rijden.
    We gaan je aanmoedigen hoor !!!
    Suc6 met de voorbereidingen

Cor

15. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het zijn jou woorden Marc, en dan ga jij het over een FIAT hebben? :D Als dat nog niet genoeg is wordt "Brum" uitgemaakt voor mini ferrari......:D

Het is dat ik je goed ken want anders....... ;)

16. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    #16 SoCCieBon, Feb 4, 2010
    :D:D:D:D mag ik afkorten tot F? Valt het niet zo op.

@Robin: ja idd dat lijkt er wel op!! Das toch de eerste F?

En deze dan? De 250 MM toch?

17. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands
    #17 djfrens, Feb 4, 2010
  18. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    "The adventure of a lifetime". Dat is het eerste wat me te binnen schiet. Wat gaaf dat jullie dit avontuur tegemoet gaan. Geniet er van!

We gaan jullie ongetwijfeld ergens onderweg zien!

Gr. Martin

19. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,138
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Nou ja, van zaterdag op zondag dan (trein rijdt immers 's-nachts) ;) maar je hebt gelijk.
    Voordeel is dat ik nu maar 4 dagen vrij hoef te nemen (1 dag was al roostervrij). Ik heb niet zo gek veel vrije dagen.

20. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    M&M: jullie gaan een ongelofelijke ervaring meemaken daar!
    En wij zullen erbij zijn! :)

21. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Daar hebben we er meer over gehoord, helaas. Echter wij met 3 F's terug rijden. Koste maar 1 extra vrije dag aangezien Hemelvaart en de vrijdag erna (=14mei) al rooster vrije dagen zijn. Doen we de Zaterdag er ook gelijk bij, komen we op 10 dagen ferrari feest! :)

22. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,138
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #22 bigodino, Feb 4, 2010
    Ach ja, het leven van een loonslaaf is ook niet alles ;) Aan de andere kant, ik kan me aardig vinden in deze cartoon :D

23. dolfijn

dolfijn Formula 3

Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    Geweldig Marc, een droom die uitkomt. vwb het weer, ieders krijgt wat m toekomt, dus laat die transparantie regenpakkie's maar thuis

24. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Hey ik heb precies hetzelfde!!

25. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Eg nie....ze gaan mee in de volgauto.....Hier zit mijn vader achter het stuur. Hij wilde liever achter mij aanrijden dan met de F de Tribute rijden als ik wordt "ingeloot".......

De volgauto heeft dan ook MM stickers en de beschikking over een routeboek. In de volgauto hebben we gereedschap, onze bagage en etenswaren. Hoewel er tijdens de rally een "eetmoment" is heb ik geen idee hoe we ons de rest van de tijd moeten "voorzien". Heb daar nog niet met ervaringsdeskundigen over gesproken. Het zal ons wel aan niets ontbreken.....

Naast onze eigen volgauto, zal ik ook de beschikking hebben over technische ondersteuning. Dat wil zeggen dat er 3 servicewagens verspreid over de stoet van rijders ( na elke 100 auto's rijdt er een mee ) meerijden waar ik op kan terugvallen bij technisch mankementen. Best handig, kan ik namelijk tijdens de "pech langs de weg" vrolijk handtekeningen blijven uitdelen....:D:D....belangrijk....;)

Share This Page