Dat was idd lachen toen Fred (2007). De KLPD in de T5 gebaarde onze oude vriend P.Lambo om eens even gas te geven daar op de A15 bij Barendrecht waar je 100 mag. Moeten we eigenlijk naar wegmisbruikers sturen
Zeker Bob, en als het weer dan ook nog mee werkt dan is het leuk fotograferen daar. Ik heb nog niet vaak gebouwen in hun geheel op de foto gezet, maar het was zeker weer een leuke uitdaging! Voor de mensen hier ook leuk om eens te zien wat voor moois jullie zoal maken Joop! Image Unavailable, Please Login
Was inderdaad een geweldig moment, als ik mij niet vergis reed hij uiteindelijk 160 naast die agenten? Het leek heel even op Italie
Ik kwam dit tegen op een dvd'tje uit 2007 inderdaad. Staat nog meer moois op uit dat jaar. Weet iemand nog wat we gedaan/bezocht hebben op de Deil meeting, we hebben recent afscheid moeten nemen van het kopstuk... Ook gedaan in 2007: http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=57712
Ik weet er wel een paar Jeff. Onze Robin heeft ze al ontdekt en ik weet ze ook te vinden, ben er alleen met de "zwarte" doorheen geweest. Nu de rode nog
Peter, geweldige foto's. Dat was een prettige thuiskomst! Ik heb een volle dag op Fiorano testdrives met de California gedaan. Erg leuk. Ferrari kan daar altijd een mooi evenement van maken. Uitgenodigd Munsterhuis hebben we gisteren de hele dag de California kunne uitproberen op het circuit van Fiorano. Het blijft een feest om in Maranello te zijn. 's Ochtend wakker worden door het geluid van 458-jes die hun test kilometers maken op de openbare weg. Testmules vban de GTO gezien maar ook van de 612. Maar goed, de testdrive is er voor om klanten warm te maken voor de California, danwel om als koper alvast eens aan de auto te proeven, danwel gewoon om een hele leuke dag te hebben. Dat laatste was voor mij het geval. We hebben vanaf 1100 tot 1800 uur gereden met 8 verschillende California's. Aangekomen op het circuit stonden er al twee Cali's voor het huis van Enzo. Er werd begonnen met een praatje van een half uur met wat uitleg hoe handig en goed de cali was. Tevens werd het schema voor de dag doorgenomen ( rijden, rijden en nog eens rijden ). Nadat we in groepen werden verdeeld werden we eerst allemaal door een professionele instructeur 3 rondjes over het circuit gereden om een beetje de lijnen door te nemen. Ook werden we gevraagd om bochten altijd in de 3e versnelling uit te accelereren. Rempunten werden aangegeven en verder eigenlijk geen restricties. Twee groepen gingen daarna zelf achter het stuur en 1 groep ging de poorten uit om in het dagelijkse verkeer de auto te ervaren. Ik kon eerst op het circuit beginnen. De manettino moest in de stand "comfort" gezet worden, later op de dag op "sport" om het verschil goed te kunnen merken. En ja, daarna was het eigenlijk gas op de plank! De Cali gaat hard. En de 7 bak DCT is een perfect mechanisme. Buitengewoon soepel en snel schakelen. Door de 7 verzetten gaat de acceleratie snel en ben je lekker veel aan het flipperen. Veel koppel onderin zodat ook in de derde versnelling er verbazend veel trekkracht aanwezig was. Hard aanremmen voor de bochten dook de auto voor Ferrari begrippen veel en begon ie door zijn comfort stand een beetje te deinen. Dat was met de sport stand gelijk over! Iets teveel gas tijdens uitaccelereren in de eerste stand leidde gelijk tot inhouden. In de sportstand werd ie veel gretiger en gevoeliger op het gas. Was erg goed te merken!! Buiten de poort vooral met de kap open gereden ( 15-18 graden )en toen was ik aangenaam verrast door het geluid. Echt lekker! Kortom, een geweldige auto maar niet voor mij! Na deze testdrive hebben we in Montana gegeten en het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik heb er wel eens lekkerder gegeten. Heb nog wel voor Roel een leuke foto gemaakt van Alonso en Schumacher..de beelden zeggen genoeg denk ik! Vandaag hebben we in de ochtend een fabrieksbezoek gedaan ( ja, 2e keer voor mij ). Was net zo leuk als de eerste keer! Maarrrr, de 12 cylinder lijn mochten we dit keer niet zien, want de GTO werd er gemaakt. Kwam 1 keer voor onze neus een GTO mule voorbij op het terrein en dat geluid was fenomenaal!! Het uiterlijk was niet zoals een 599 XX. De tijd zal het leren hoe die er uit gaat zien. Uiteraard ook weer bij het Corse Clienti gedeelte geweest. Stonden 3 nagelnieuwe 599 XX-en. Wat een auto's!!! Maar ook de nummer 30 FXX van M.S. De gids vertelde ons dat er achter de voorruit van deze auto een heus navigatie systeen was gemonteerd. Ik heb het met eigen ogen gezien!! Een navi slavi!!! Het gerucht gaat dat meneer Schumi de FXX streetlegal wil maken en hem dan hoogstpersoonlijk daar voorgoed de poorten uit wil rijden....... het is een gerucht..... maar men is daar echt niet blij met Schumacher trouwens. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
.. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Geweldig Marc, wat een feest moet dat weer geweest zijn.......kan niet wachten tot vrijdag!! Ciao, E.
Kijk Marc. Dit is nou een van de redenen waarom deze site zo'n groot deel van mijn leven uit maakt. Bedankt voor de verhalen en de fotos. Hartstikke mooi man ! Jammer dat ik deze keer niet mee kon, maar die 458 presentatie was toen ook leuk. Kan Mama Montana niet een krukas in de spagetti van Alonso verstoppen ? Walgelijk dat die grafzerk ook gelijk aan de muur moet hangen daar. Flapdrol Hasta la pasta !
Over krukassen gesproken Henk . Voor elke Ferrari motor zijn ze daar 35! dagen mee bezig om zo'n geluksstaaf te maken! Geen grapje. Erik, ga je vrijdag naar Maranello??
Bedankt voor je verslag Marc! (en voor je mms ). Zoals je weet ben ik redelijk geinteresseerd in de California, maar heb hem nog niet op een circuit kunnen testen. En helemaal al niet in Fiorano! Die blauwe California leunt wel behoorlijk naar links; staat zeker nog in de comfort stand. Montana viel mij ook tegen. Cavallino is veel beter, vind ik persoonlijk (en Mónica al helemaal). 30 maart ben ik aan de beurt...voor een dagje op en neer naar Maranello. Hoop dat die M.S. FXX er nog staat! Tot vrijdag!
Geweldig verslag Marc - na al je verhalen op de 599GTO draad had ik verwacht dat je daar speciaal voor was gegaan maar niks mis met de rest uit Maranello natuurlijk! Ben zelf ook benieuwd naar het fabrieksbezoek, 4 mei gaat dat gebeuren. Wat betreft Cavallino en Montana - ik heb veel beter gegeten in allebei, ik denk dat het van de stand van de hoed van de chef afhangt... Onno
Bedankt voor de update Marc leuk om de beelden er ook bij te zien! Ik zal de komende week de verhalen nog wel in geuren en kleuren horen
Mooi verhaal weer Marc. En ik twijfel er niet aan dat Ferrari in de toekomst nog wel meer pogingen zal ondernemen jou er ééntje aan te smeren met de motor voorin
Nou, Martin, het is nu nog -0.5 dus het kappie blijft er vandaag op. En mijn verkoudheid zegt ook niet van : Doe maar open !!!