Gefeliciflapstaart Franc, op naar de volgende 50 jaar...............
Beetje late reactie, maar inderdaad Ik kwam speciaal voor deze auto kijken n.a.v. de mailtjes van Cor. Het bleek inderdaad een replica, maar niettemin is Alex trots dat hij deze auto mag aanpakken. Het is namelijk de auto van de Noorse Ferrari dealer en deze heeft zoveel vertrouwen (terecht) in het vakmanschap van Alex en zijn mannen, dat hij de TR helemaal hier naartoe heeft gebracht! De motor lag al helemaal uit elkaar en verder wordt de auto helemaal nagekeken en rijklaar gemaakt (was al een oudere replica die meer als statisch stuk is gebruikt). Bij deze wat fotootjes (met toestemming van Alex). Groeten, Peter p.s. proficiat Franc! Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Franc, van harte gefeliciteerd, namens ieeeeeeedereen Zit in de vertrekhal van Heathrow en hier staan de F430, 997 turbo, R8 en Bentley Cont. binnen naast elkaar opgesteld in de internationale zone. Is wel wat anders dan die laffe auto van Sixt (fiat 500) bij Schiphol in de aankomsthal. Tot gauw mannen xxx
Ff lot kopen en ze zijn van jou. Staat me iets bij dat als je de R8 kiest als eventuele prijs, je er een Range Rover Sport bij krijgt of iets van £50000...... Have fun!!
Dank je Peter. Bij mij stond de 330 hoog op de brug en ik zag alleen maar de voorkant. Gave auto trouwens, ook al is het een replica !!
Ik heb niks met hybride, maar dit is dan wel weer leuk.....http://www.youtube.com/watch?v=dGF8s1TH7-0&feature=player_embedded Deed me trouwens wel een beetje aan deze denken (trouwens wel een leuker onderwerp ): http://www.youtube.com/watch?v=sYZs7VJaAlQ&feature=player_embedded Ciao, E.
Ik durfde op dit forum het woord `replica` eigenlijk niet te noemen, maar nu zie ik hier zelfs de kenners daar een autoritje voor over hebben, ook nog op de foto zetten en zlefs toestemming vragen of ie op het net mag. Schiet mij maar lek.
Een replica is anders dan een nepper he? Deze is niet helemaal perfect (wielen bijvoorbeeld), maar wel heel erg cool vind ik. Een echte is niet te koop en best pittig qua prijs natuurlijk. Kijk, dit ziet er 10 keer beter uit met de juiste wielen : http://farm4.static.flickr.com/3131/3602342386_ab6f344727.jpg Maar het zal altijd een onderwerp van discussie blijven. Ik heb zelf liever een originele en ECHTE 250GTE of 330GT dan eentje met een replica 250GTO body erop. Voordeel voor mij is, dat een standaard 250GTE minder duur is dan een 250GTO replica ook nog. WIN-WIN dus.
Zelf ben ik al lang op zoek naar een Aston Martin DB5 replica of kit car, maar die is moeilijk te vinden. Vond wel een orginele, maar in een staat dat je nog 100k nodig hebt om hem in concours staat te maken. Vond er ook een in karton :http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/19/007-aston-martin-db5-replica-van-karton en een DBS replica: http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/23/aston-martin-dbs-replica-op-opel-calibra-basis maar op Opel basis hahahaha. Misschien maar eens op een ander forum, Aston Martin forum bijvoorbeeld , kijken, Joost?
Het is wat het is. Zolang men dat onderkent en bekent, heb ik niet zo'n problemen met replica's, tenzij een perfect exemplaar 'gesneuveld' is voor zo'n project, maar dat komt volgens mij zelden voor. Een bezoekje bij Alex is altijd de moeite waard (er stond nog veel meer en hoort altijd nuttig info) en mijn nieuwsgierigheid was gewoon geprikkeld door het berichtje van Cor en ik wilde zelf wel eens zien wat het was. Daarbij kwam dat ik momenteel al mijn analoge foto's (36 albums plus 6 ordners vol!) aan het scannen ben en me realiseerde dat ik nog nooit een dergelijke uitvoering van de Testa Rossa gezien had. Toch wel een grappig toeval dat er nu eentje in de buurt staat (weliswaar een replica). Wat betreft de toestemming: ik hoor en zie en fotografeer heel wat af en hou daarbij altijd rekening met de wensen van de eigenaar/beheerder. In veel gevallen wil men niet dat informatie op het internet (of elders) terecht komt en dat respecteer ik. Groeten, Peter
Peter, je hoeft je zeker niet te verontschuldigen. Ieder zijn heug en meug. Ik had het alleen van jou zeker niet verwacht dat je uberhaupt voor een replica je nek zou omdraaien. Het maken van foto´s van andermans bezit, in dit geval auto´s, is weer een hele andere discussie. Persoonlijk vind ik dat elke auto gefotografeerd mag worden tenzij de eigenaar hem heeft opgeborgen in een bunker.
LOL Nog van harte Franc! Mag ik dan zeggen: Liever een (mooie) replica waarmee ik (durf) te rijden/genieten dan een orginele die daarvoor te kostbaar ($) is.....
Is die blauwe die boven op de brug staat op de 2de foto een 456? Doet me overigens goed dat er wat met de motor van de GTO gebeurt... Dan is de kans dat hij in het wild te zien is groter NL platen, zie ik dat goed?
Mag jij best zeggen Maar juist als een auto kostbaar is, loont het de moeite om schade te repareren. En ja, soms gaat het mis. Goed mis. Overigens laat die replica me volkomen koud, maar het wordt niettemin tijd voor een kijkje bij Forza. Ik kom er notabene twee keer per werkdag langs met de trein. Image Unavailable, Please Login