Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2064 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. dolfijn

dolfijn Formula 3

Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    Nah lekker dan, hier heeft het vandaag genoeg geregent dus de weg is schoon voor morgen. Vandaag de stoelen uit de 512 gehaald, lager gezet en het hele interieur brand schoon gemaakt en het leer goed behaandeld, hij glimt van binnen als een spiegel. De rechterzijde onder de motordeksel glimt ook al weer als nieuw. Iemand hier enig idee waar ik een stel dikke velgen voor de 512 vandaan kan halen? de orginele staan toch wel heel errug smal...........

2. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    #51577 toto70_0, Mar 13, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Bij Roelofs kun je 11J kopen alleen jij hebt toch een BBI en die wielen zijn voor een Daytona of 512 BB carb. Ook kom je in de problemen met banden volgens mij.
    Hierbij een foto van een carb met ""originele brede velgen".
    PS F50 is verkocht, gaat ons land verlaten van de week.
    Image Unavailable, Please Login

3. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Ofwel die foto geeft een vertekend beeld, ofwel het ziet er echt niet uit.
    De wielkast hoort naar mijn mening veel voller te zijn.

4. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    De 330 stond er weer schitterend bij Onno (wanneer heeft ze dat eigenlijk niet gedaan :D)!

Aklunso, LOL.

Gr. Martin

5. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Klopt, als je breder gaat met een BB krijg je een probleem met de hoogtemaat van de band , in principe hoort er ook michelin XWX op.
    Ik had eerst ook iets lagere banden, gaf iets minder bodemvrijheid, maar op topsnelheid ging de wagen niet zweven wat hij nu wel doet.

6. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Goed voor jou, jammer voor ons ;)

7. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Hee Tonnie, weer terug in dit kikkerland? Goed bruin geworden?

Heb de foto's inmiddels op CD gebrand. Gooi ze wel een keer af komende week.

p.s. die blauwe BB is toch ook een (ex?) Kroymans auto?

8. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Dat bruin worden valt wel mee met mij, verbrand te snel.

klopt BB was reeds lange tijd in NL.

Ik zie je wel verschijnen, even van t evoren bellen, je weet nooit met mij.

9. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Nou, ik had liever gehad dat ie in Holland was gebleven maar helaas dat is niet aan mij.

10. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Dat bedoel ik... gaat ie naar verweggiestan, of gaan we hem in de buurt nog tegen komen?

11. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    #51586 SoCCieBon, Mar 13, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ben net terug uit het beloofde land, waar de sneeuw weer het land bedekte. Zoals velen al wisten ben ik samen met Mhuis en nog een aantal reisgenoten naar Maranello gegaan om een private preview mee te maken van de 599 GTO. Gisteren om 14.00uur moesten we ons melden bij de receptie. Dat is het gedeelte rechts vlak voor de oude ingang van de fabriek. Daar werden we met nog een 5-tal mensen opgewacht door een pr dame van Ferrari. Mijn dag was toen al geslaagd..;). deze dame nam ons via de wachtruimte annex lounge mee naar het binnenterrein. Daarna liepen we gelijk naar rechts en liepen gelijk tegen het gebouw aan waar we naar binnen konden. Dit is dus nog het oude, originele gebouw vanaf de beginperiode, herkenbaar aan de gele muren. De ingang ziet er uit als een enorme garagedeur zoals tegenwoordig menig bedrijfsunit is uitgevoerd. Veel ramen en aluminium met daarin de toegangsdeur. Bij het openen van de deur hing een enorm wit gordijn voor je neus en bij het opzij schuiven zag je op 20 meter afstand de GTO onder een mooi rood doek. WOW, dat zag er spannend uit. Voor de auto stonden een tiental stoeltjes. De auto stond iets verhoogd op een grote ronde schijf. De ruimte was minimaal 6 meter hoog met de uitstraling zoals het Atelier ( als je de configurator wel eens hebt gebruikt, dan weet je wat de uitstraling is van het interieur ). Dit atelier was overigens met een tussendeur toegankelijk.
    Het doek bleef er echter nog even op. We werden in een mooie lounge ruimte wat te drinken met de daarbij behorende hapjes aangeboden. Vauit deze ruimte kon je zittend op een mooie leren bank al een poging doen om de lijnen van de auto te ontdekken. Wat denk je? Hij leek heel erg op een 599..maar met 1 op vallend verschil: de achterrand van de kofferbak. Je zag heel duidelijk een ducktail! Meer gepronoceerd dan de GTB/HGTE. Na een kwartiertje werden we verzorgd om te gaan zitten op de stoeltjes bij de auto en kon het doek van de auto gehaald. Of ik even wilde helpen..Graag!!! Dus samen met een technisch manager die op dat moment het woord had, mocht het doek er afgehaald worden. Welnu, je raadt het al, een bloedmooie auto!!! In het rood met antraciet dak en zwart interieur. Ik mocht weer gaan zitten en vervolgens werd voor onze neus de auto langzaam 360 graden gedraaid. Wat een auto! Geraffineerd gestyled, zoals het verschil tussen een 360 Modena en een CS of F430 en een Scuderia. Het is geen 599XX, maar de specs komen heel erg in de buurt! Terwijl ik mijn ogen niet van die auto kon afhouden begon onze meneer de manager vrolijk zijn verhaal af te steken over alle ins en outs van de auto. Even de belangrijkste specs: 0-100 in 3,3 sec, 675 pk, 620 NM koppel, 0-1000 m in 19 sec ( rijdt ie al 275 Km/u ) 0-200 km < 10 sec.. Kortere gear ratios, 60ms F1 bak met ook supersnel downshifting ( vast houden linker paddle schakelt ie automatisch terug naar gewenst versnelling ) Andere, stijvere, veren en torsiestangen, net zo stijf als de scuderia. In- en uitlaatsysteem volledig gewijzigd en rechtstreeks van 599XX overgenomen. Een track georiënteerde auto dus. En terwijl we het hier over hebben, gromt er een auto achter ons buiten. Ik kon het niet goed zien want het gordijn hing er natuurlijk voor. De deur werd door een van de medewerkers geopend en we werden gevraagd naar buiten te komen. Daar stond ie, de GTO!! Zoals de mule's die je wellicht al op spyfoto's hebt gezien. De testrijder zat er in en gaf daar even een klein concert weg met zijn gaspedaal. Wat een geluid. Ik kon er op drie meter achter staan. Het waaide gewoon! Ongelooflijk mooi! Na een minuutje reed hij helaas weer weg en werd de presentatie voortgezet.
    Naast het technische gedeelte werd er ook een hele leuke gadget getoond. De virtual racing engineer. Een computer in je dashboard geïntegreerd, die net als de 458, je op de hoogte houdt van de conditie van de bewegende delen. Dus banden temparatuur, motortemp etc, werden allemaal grafisch weergegeven. Maar ook wordt tijdens het rijden middels een g force computer aangegeven in hoeverre je het maximale uit je auto haalt. Dus de auto kan zien of je met de huidige temp van de banden, nivo van het gaspedaal en de torsie op de aandrijflijn, hoe hard je de bocht neemt en dus zien of je op het randje rijdt of niet. Vooral op het circuit kan dit zeker ( voor de amateurs ) meerwaarde hebben. Ik zeg: "daar kan je niet buiten!!" :D:D.
    Na dit praatje kwam een dame die over de uitvoeringen en samenstelling van de auto gaat vertellen wat er zoals mogelijk is. Welnu, er is veel mogelijk, dat werd me nu nog eens heel duidelijk.

Daarna mochten we dan eindelijk die auto in. Oef wat mooi! De toerenteller is veranderd qua lay-out. Sportiever, meer streepjes. Deze GTO was vooral uitgevoerd met het materiaal waar de stoelen ( de wangen ) van de scuderia mee zijn uitgevoerd. Maar nu dus niet alleen de stoelen maar ook de deurpanelen en dashboard. Prachtig. De shift paddles zin volledig carbon maar ook veel langer. Heel veel carbon in het dashboard, stuur en middenconsole. Stoel volledig carbon, zelfde als 458. Traanplaatvloerpanelen, vierpuntshordels, brandblusser en ga zo maar door.

Het exterieur is geraffineerd, maar niet too much. De achterklep had ik al uitgelegd, maar de diffuser niet. Die is huge! De auto wordt hierdoor en door de vents vlak achter de achterwielen, erg breed. Indrukwekkend! De koplampen kun je volledig in carbon laten uitvoeren waardoor ze een hele donkere uitstraling krijgen. De motorkap heeft nu 4 vents ipv 2 en er is een extra "sleuf" van ong 5 cm breed vanaf het F embleem over de lengte van de motorkap gemaakt ( ik kan het niet beter uitleggen). De voorspoiler is veel breder en het gaas is grover en sportiever ogend. De buitenspiegels zijn niet zoals de 599XX. Rond de remschijven zitten wheel donuts die zorgen voor betere koeling van de schijven en betere aerodynamica. Lijkt op de XX maar in dit geval zijn ze gedeeltelijk open, van de XX zijn ze gesloten. Tot slot meldde de dame en passant dat vanaf mei het mogelijk is om de race seats van de XX te krijgen. Het is dan mogelijk dat de stoelen voor jou op maat in een vaste positie worden gemaakt. Dus heb haar uitgelegd dat ik dan wel even wil weten of ze wel lekker zitten..:).....moest ze even vragen aan haar baas....na 2 minuten kwam ze terug en zei dat ik na het bezoek aan de 12 cylinder assembly line wel even mee kon naar de classiche afdeling. Daar stonden 2 XX-en. Had ik geen bezwaar tegen...:)

Dus vol goede moed naar de 12 cylinder lijn. Maar tot onze teleurstelling werd er op dat moment geen enkele GTO gemaakt! Totdat we aan het einde van de lijn rechts naar een open gedeelte gingen. Daar is een vloeroppervlak van een voetbalveld beschikbaar waar menig klassieker staat. Ik zag al 2 F50's en F40 etc... Maar in het midden van al dit moois hadden ze een 599 GTO gezet in een waanzinnig mooie uitvoering. Let op Roel......wit met een grote blauwe (TdF ) streep met zwarte wielen. Auw, wat een mooi! Ook daar konden we weer naar hartelust alle opties bekijken. Deze was van binnen vooral uitgevoerd in alcantara en dat vond ik niet zo'n succes. We werden naar mijn beleveing al snel aan onze haren uit die auto getrokken om terug te gaan naar presentatie ruimte. Daar mocht ik gelijk naar de Classiche afdeling, my oh my..........daar stond dus ook de golden Ferrari en de Breadvan naast elkaar..... Maar goed, ik kwam voorde 599XX stoelen. Er stond een testversie en daar kon ik inzitten. OMG, wat een raceauto!! Wat een stoelen, mega veel steun, erg diepe zit en je waant je even Massa...de raceseats voor de GTO is een onderdeel van de optie "monocoque system"...ik weet daar het fijne nog niet van.

Uiteraard moesten we weer terug naar de presentatieruimte. Nu mochten we naar boven waar we door een dame werden opgewacht aan een hele grote tafel met buitengewoon prettige leren stoelen. Op tafel stond een Led TV maatje "te groot". Daarop draaide het software programma van de car config van de GTO. Middels tiptoetsen kon je elk denkbare optie aanklikken. Prachtig grafisch weergegeven. Je werd gevraagd wat je favoriete kleur was en daarna nam ze je "aan de hand" om alle opties op elkaar af te stemmen.......pfffff dat is niet te doen.....echt...... je kon naast de genoemde streep ook voor de GTO livery kiezen. Die bestond bijvoorbeeld uit een gele band dwars over de motorkap met een grote witte stip en op de twee deuren ook een stip. Dat kon ik niet mooi vinden. Het is natuurlijk retro en refererend aan de 250 GTO, maar niet mijn smaak. Wat ook leuk is, is dat de type aanduiding alleen de letters GTO is, in de stijl van de 288 GTO. Alleen op de achterklep zit deze badge.

En toen was het alweer 1800 uur en moesten we afscheid nemen. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in Montana. Dit keer veel beter.

Het was een geweldige dag. Ik ben nog steeds onder de indruk.

Mocht iemand voor 7 april ( lancering van de GTO in de media ) eens willen weten hoe ie er uitziet, dan kan je me thuis opzoeken. Ik heb 1 tekening en 1 foto...;)

O ja, en dit allemaal niet verder vertellen........

Roel: nog gefeliciteerd!

12. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Tof dat je ons met zon uitgebreid verhaal even deelgenoot maakt van een ongetwijfeld fantastische ervaring. Ik kijk nu in ieder geval nog reikhalzender (als dat Nederlands is tenminste) uit naar de publieksonthulling! Grote dank!

13. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Gaaf Marc!!!! Leuk verhaal! Ben benieuwd als ie straks bij je thuis staat :D toch wel kadootje meegenomen voor Hans en mij hè, ondanks dat je dan weer in Italie zit. ;)

14. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,224
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Geweldig verhaal Marc!. Dit maakt mij wel bijzonder benieuwd naar de 599 GTO :D.

Hoeveel mensen komen er overigens ongeveer op zo'n private preview?.

15. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Elke dealer mag twee klanten meenemen met een gast. Dus een groep van 5. In dit geval waren er 2 dealers, dus tien mensen in totaal.

16. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Geweldig verhaal Marc, jij bent er stil van dus ik vraag maar niet naar die vader van je... zegt hij nog wat?
    Ook geweldig dat je in het oude gedeelte geweest bent, daar hoor je maar weinig over en is nu duidelijk waarom, Top secret!
    Wit/blauw??? Ik kan me het moeilijk voorstellen maar als jij zegt dat het mooi is....naja jij vind een streep over de cs ook mooi dus....
    Ben benieuwd naar de foto/tekening. Gaan die mee naar Italie komende week. Wat een sneeuw trouwens. Heeft brum sneeuw kettingen????

17. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Tekening en foto gaan mee Fred want de kettingen bleven thuis..;)

18. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Marc, geweldig! Thnx for sharing........

Enne...jij slaapt vannacht natuurlijk niet hè? Even de optielijst doorwerken :D

Ciao, E.

19. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Wat een belevenis Marc!

Ik hoop hem ook te spotten op 5 mei, zal vast wel. Als je ervoor gaat ben ik benieuwd naar je keuzes. Ik heb al begrepen dat die opties flink aantikken.

Onno

20. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Er is verschil tussen de 330 en de 550, Fred. Eerste komt de weg nog niet op, 550 is dat al geweest.

Onno

21. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Geweldig verhaal Marc! Vergeet je niet een kopietje van tekening en foto op een adres in Amersfoort af te leveren voordat je Brum de sporen gaat geven? Dan hebben de mensen die je achterlaat (;)) ook nog wat :)

22. evdzwet

evdzwet Formula Junior

Jul 24, 2009
    613
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Bedankt voor de fantastische omschrijving van de presentatie. Ben zelf de eerste week van mei in Maranello. Heb de foto's net aan mijn zoon laten zien en die schrok zich rot :D

23. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Weergaloos om dit mee te maken ,Marc
    Ik ben ook erg benieuwd hoe die er IRL uitziet. Begin Mei misschien:D:D

24. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Ja Marc, je hebt toch een volgauto nodig, dus... misschien redden ze het nog :)

25. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Wat een verhaal Marc. Herkennen ze je al als je aan de poort staat? :D

Gr. Martin

Share This Page