Een 48. En ja, dat kan. Ze komen van een vroeg model GT4 af. Hoopgevend!!! De kans is groot dat ik ze kan gebruiken. Alles hangt van een paar miezerig kleine gaatjes in het keelgat van de carburateur af (de progressiegaatjes). De enige manier om die aan te passen is door een paar messing kapjes uit te boren, en die lijken nog origineel te zijn op die van hem. Hij wil alleen de bodies verkopen, zonder de ingewanden. Dat is prima wat mij betreft, want die kan ik dan gewoon allemaal overzetten, waarmee ze meteen terug op -37 spec zitten. Ben heeeeel benieuwd (en F5 aan het drukken op het 308 draadje). Overigens net de 5000 posts overschreden!!! Ben F1 veteran nu. Wow... (get a life!!!)
Gefeliciteerd Hans met je 5000 posts . En ook Marc!. Vraag is nu, hoeveel komen er totaal naar Nederland? .
Een stuk of 4, heb ik uit betrouwbare bron En die carburateur lijkt een match te zijn met de mijne!!!! De speld in de hooiberg lijkt gevonden! Het engeltje op m'n schouder vond kennelijk dat het weer eens tijd werd om aardig te zijn tegen mij. Ik zal wel wat goed gedaan hebben (of hij had wat goed te maken, kan ook). Nu er nog financieel uitkomen met de verkoper en een kleine carb rebuild en ik heb eindelijk een motortje dat bij lage toeren ook lekker loopt. Tot nu toe moest hij altijd boven de 4500 toeren blijven om fijn te lopen. Vervelend.
Proficiat Marc, Wat een Ferrari !!!! Helemaal goud !! Mijn onderbuikgevoel was dus toch goed afgelopen weken !! Ik had echt het gevoel dat je er 1 gaat krijgen, vooral toen je naar de onthulling bent geweest.... Geproficieerd man!!
@ Marc, Nogmaals gefeliciteerd. Jammer dat je "nog" een extra (slapeloos) nachtje moest wachten voordat de handtekening kon worden gezet.... Ik begrijp dat M.Huis de afspraak heeft gerespecteerd, klasse. Zoals ik al zei afgelopen weekeind, ik weet niet of ik daar van uit gegaan was maar aan de andere kant er komen er 4 (van de 599 stuks) naar NL en jij hebt (weer?) de eerst... Ben benieuwd naar de kleur stelling en dus ook naar de onthulling Ps Is dit nu de 3e Ferrari waarin je niet gereden hebt voordat je hem kocht? Of anders; je hebt meer in Brum gereden..... Niet te vroeg wegrijden Franc
Zeg Cor, hoeveel dagen nog tot Marc zijn GTO geleverd wordt?? @Socciebon, wat zijn de officiele specs nou? 670pk 100 kg lichter? 0-100 in 3,3s 0-200 in 9,....? 0-1000 meter in 19,... bij 275 km/h Top 330 ?
Jammer, rijden we net weg op advies van Martin Gaat hij allemaal niet halen denk ik, maar is ook niet nodig om het naar je zin te hebben, toch Marc Brum kan dat allemaal niet maar is volgens mij minstens net zo leuk maar wel iets gevaarlijker....
Whoehoe!!! Ik heb de carburateur gevonden en de deal gesloten. Hoe groot is de kans nou dat je iemand treft die precies de carb heeft liggen die ik nodig heb (vroege Euro GT4 en dan de variant met de dubbele verdelerkappen, want die met de enkele heeft er ook weer een ander type weber op zitten)? De speld in de hooiberg is gevonden!! En hij wil van alleen de body af, dus ik betaal ook nog eens niet voor de spullen die ik toch zelf ook allemaal heb liggen. Kortom: voor $75 plus pakweg $50 verzendkosten en een middagje knutselsmurfen heb ik m'n probleem opgelost! Soms lacht het leven je gewoon toe....
Mooi Hans! Geluk dwing je af. Ben je er vanmiddag ook bij? Zou leuk zijn. Wil je blauwe beauty in levende lijve kunnen aanschouwen.
Een en ander houdt wel in dat ik de huidige carburateur er vandaag maar niet terug op ga bouwen voor wat rijden morgen. Dan wacht ik liever nog een paar dagen totdat de nieuwe er is eind van de week, en dan heb ik volgend weekend het spul wel inelkaar zitten. Kortom: als we morgen gaan rijden, dan ben ik even op zoek naar een stoeltje!!!
Nou, dat laatste gaat sowieso niet lukken Franc, met 1 weber op de keukentafel... En Sjoerd is hier vandaag. Ik denk dat we leuke papa-zoon dingen gaan doen.... Volgende week!!!! Mooie uitspraak trouwens. Geluk dwing je af.... Ken je die cup o soup reclame nog? "Succes is een keuze"
Hans, dat is echt ongelofelijk. Maar ik heb even gemist waarom je huidige carburateur niet ok is ? Is die onherstelbaar kapot?
Daar heeft vorig jaar iemand in lopen boren. Een CO stelschroef zou er scheef ingezeten hebben, hoewel ik echt niet zie hoe dat ooit het geval geweest kan zijn. Hij zag in ieder geval reden tot boren, en sindsdiens is het huilen met de pet op. Zie ook http://www.ferrarichat.com/forum/showpost.php?p=138633096&postcount=40690 Ik heb dat toen "opgelost" door met 7 kleine en 1 grotere sproeier rond te gaan rijden. Dat werkte wonderbaarlijk goed, totdat het nu weer wat kouder was dan vorig jaar mei. En opeens liep het nu niet meer... Tijd om het eens goed op te lossen dus. En dat lijkt nu te gaan lukken. Gewoon weer 4 identieke, onbeschadigde carburateurs.... Yessss
Mafkees! Ontzettend gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je specs (kleur, carbondingesen etc). Het wordt lang wachten maar je hebt geloof ik nog wel een paar speeltjes. Onno