Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2110 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Ik bekijk wel de fotos acjteraf. Ik zit met snelbakolie in monaco ;)

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Jaja, tuurlijk! Bandjes trappen in Monaco is ook niet verkeerd... Wat is het reisschema?

Gr. Martin

3. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,999
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #52728 pterps, Apr 7, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  4. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #52729 bigodino, Apr 7, 2010
  5. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    4 x california spider, en nog veel meer karretjes , overkill

6. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Een ouderwets geraffineerde analyse Tonnie! Bedankt, nu hoef ik niet meer....ik waande me even in Essen...:D:D

7. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,243
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dus niet de moeite waard???

Gr. Martin

8. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Echte wel de moeite waard, alleen ben erg moe, heb Bram opgehaald vanmorgen en ben met Bram in rolstoel de beurs overgeweest, erg zwaar, blijkt ie zijn rem op te hebben laten staan.:):)
    Echt een super beurs, De breadvan staat er en nog tientallen echt leuke fjes.

9. dolfijn

dolfijn Formula 3

Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    Geen dank Perter, wel leuk om te zien die foto, alles is precies hetzelfde, incl de springende paarden op de voorschermen, maar ja beter goed gepikt dan slecht bedacht

10. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Okee bedankt, ik weet nu wel waar ik dit weekend naartoe ben :)

11. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Geslaagd project. Echter kunnen die Mph niet in km/u, ik hou wel van "forse" getallen :D
    Geluid is ook niet echt slecht hoor Onno, kunnen goed verstaan wat er gezegd wordt en de motor is ook goed te horen :)
    Die G-force-dinges er inderdaad maar gelijk afgooien, zie er totaal het nut er niet van.

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik ben overtuigd. Heb het bij Marc en Onno nu beiden gezien, ik koop ook zo'n ding voor de komende Italiatrip. Kunnen we allemaal wat mooie beelden mengen om weer een spannende film te maken. Ik heb er al weer zin in...

13. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Nope.

Yup.

Onno

14. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Inderdaad erg leuke beelden Onno. Prachtig dashboard ook.
    Wat kost zo'n camera met alles erbij dat je nog verder nodig hebt?

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
  16. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Goh, dus ongeveer 300 euro met wat dingetjes erbij?
    Dat valt eigenlijk heel erg mee.

17. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
  18. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #52743 Hans, Apr 7, 2010
    Nou, ik had vandaag ook weer wat hoor. Hyves en Facebook vrienden hebben hem al even kunnen zien. Had een uurtje te vullen. Hiep hoi voor de iPhone.

Ik had een gesprek in Amsterdam vanmiddag. Klant enzo, dus logisch dat je daar de Dino naartoe neemt, toch? Bovendien was het lekker weer.

Op de terugweg... jemig, hij lijkt wel steeds beroerder te gaan lopen en steeds meer bijgeluiden te gaan maken. Tot opeens. geluid 6x zo hard. WOW, wat is hier aan de hand!!! Meteen de vluchtstrook op. gelukkig net file in wording, maar nog niet helemaal. En dus kon ik nog mooi even twee baantjes en een uitvoegstrook opzij.

Stond daar eigenlijk wel mooi. Brede vluchtstrook, langzaam verkeer (Ferrari met pech = kijkersfile), en die uitvoegstrook ertussen.

Maar goed, wilde toch wel naar huis uiteindelijk, dus even kijken. Niks te zien. Motor toch maar even starten. Hooo even. Rechtsvoor ligt de bougiekabel eraf! Terugduwen. Heeeej, die duw ik helemaal door. Zit geen bougie meer in!!!

Nou kan dat twee dingen betekenen: Ofwel dat ding is er gewoon uitgetrild, ofwel ik heb met akelige detonatie of zo te maken gehad waarna de halve kop aan gort ligt.

Kortom: 5 euro of 10.000 euro schade.

Nou, dan duurt een uurtje wachten op de wegenwacht best lang.

Tussendoor m'n zusje aan de telefoon. De broer van m'n zwager bedankte me voor de file. Ja, kan ik het helpen dat die schapen allemaal mijn kant op zitten gapen?? Of zou het m'n oranje hes zijn?

Wegenwacht gearriveerd. Bougie uit zijn auto gepakt, en drie minuten later vroem, alles werkte weer. Kortom: het was de 5 euro optie. Pfiew!!!

Naar huis doorgereden en daar meteen de carburateur restauratie maar begonnen. Nou ik toch al vieze handen had....

Daarmee ben ik nou op 60% of zo. Het goede nieuws: Het is inderdaad de goede behuizing!!!

De oude carb is eraf en vrijwel alles is overgezet op de nieuwe behuizing. Alleen de hoofd venturi's moeten nog. En dan de boel weer terugzetten en tunen. Hoop nu op m'n nieuwe sproeier en flow meter die uit de UK onderweg zijn. morgen hier???

Ben benieuwd hoe dat gaat draaien uiteindelijk....

(sorry voor de matige iPhone fotootjes)

(En okee, de pech was eigen schuld, heb de voorste rij bougies niet met momentsleutel vastgezet, omdat die er niet helemaal lekker tussen paste. En uit angst het aluminium aan gort te draaien kennelijk niet strak genoeg gezet. Morgen met de momentsleutel toch nog maar eens kijken of ik alles nog een keer aan kan halen. Liever nu dan de 11e of in Italië)
    Image Unavailable, Please Login

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hanzi, blij dat het allemaal weer meevalt jongen. Jouw GT4 is niet nieuw meer (doe maar een jaar of 35) maar wordt als een nieuwe auto gebruikt (!) en dan zal er best wel eens wat gebeuren. Gelukkig ben je zelf erg handig. Bedankt voor de beelden.

En... goed tijdstip, doordeweeks! Niet van dat laffe ;)

20. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Nou Hans, blij dat de schade meevalt, zoals je zelf zegt.
    Nu de carbs erop en zondag lekker mee naar Limboland!!

Tot zondag kerel.

Ciao, E.

21. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    De VBOX is een stuk duurder dan een enkele POV kamera. Je krijgt er dan ook wel veel voor terug wat je met een gewone kamera niet kunt doen (rondetijden, g-krachten, performance data enz), maar het hangt natuurlijk af van wat je wilt. Het is sowieso niet goedkoop en als ik niet met de MM zou meerijden had ik het ook niet gedaan. Maar goed, ik hoop in de toekomst wat vaker het circuit op te gaan en dan is dit een erg mooi systeem.

Prijzen vind je op de website. Ik heb de twee-kamera set gekocht met als enig extra het aansluitbare LCD schermpje. http://www.videovbox.co.uk/index.php/prices

Onno

22. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,999
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Dat zou geweldig zijn Henk, lijkt me een geweldige aanvulling op de jaarlijkse film van de trip.

Lekker verhaal weer Hans :) Ik ben echt heel benieuwd hoe hij straks rijdt met de nieuwe carb!

23. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #52748 henkie, Apr 8, 2010
    Dat klopt Marc, maar tenzij je met een opstelling a la Onno rijdt vind ik het ook geen noodzaak. De microfoonsterkte is wel instelbaar, het zal een paar keer testen worden.
    Joh, vind het gewoon leuk en een welkome aanvulling op onze komende 2010 Italiafilm toch ?

24. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Hans, je maakt er wel weer een verhaal van zeg... gelukkig is het allemaal mee gevallen en is kun je vandaag met dat baggerweer lekker sleutelen... succes en ik kijk uit naar zondag om die schone nu eindelijk een keer in haar nieuwe jas te zien...

25. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Henk, bij jouw 360 is het natuurlijk ook prachtig om zo een shot naar achteren te maken en dan dat schitterende blok te zien werken... ala 2 cam opstelling van Onno.

(ps... mocht je nog een exemplaar hebben van 2009... dan hou ik me zeer aanbevolen)

Share This Page