Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2111 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ik zit zelf ook naar die contour hd te kijken.
    Leuk dingetje en niet te duur. Heb je vanaf zo'n 200 euro al.

2. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  3. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    Pfff Hans, je laat me schrikken jongen.... Gelukkig geen problemen. Wel een heel goede les geleerd lijkt me.

4. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    Dzjee, dat zijn inderdaad andere prijzen. Dat is me teveel van het goede. En inderdaad; al die mogelijkheden zoals je ze opnoemt, hoeft van mij niet.

5. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    Helemaal mee eens Henk.
    Ik ben hier effe helemaal een leek in; waarom zou je een externe mic willen?
    Dat ding wat Henk overweegt, neemt neem ik aan toch ook geluid op?

6. henkie

henkie La Passione... Lifetime Rossa

Full Name:
    henkie
    Tuurlijk Franc, je zag dat youtube clipje toch met die motor ?
    Het is alleen allemaal wat beperkter. Maar voor mij is 1 ding belangrijk, beeldkwaliteit, dat geluid mix ik zelf allemaal wel ;)

7. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Een externe mic zou je in de motorruimte of bij de uitlaat kunnen plaatsen. Je zou zo tussen het motor geluid en het geluid in het interieur kunnen switchen. Andere voordeel is dat je een betere mic zou kunnen gebruiken voor een betere geluidskwaliteit. Toch valt het standaard geluid van deze cams niet tegen, op die camera van Marc merk je dat de externe mic wat voller/warmer klinkt.

8. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    En welke heeft Marc? Wat kost zoiets dan? Net zoveel als die van Onno?

9. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Full Name:
    Robert
    Jeetje, hoe kan zo'n bougie er nou uittrillen dan? Gelukkig was het maar 5 euro, maar dan zwijg ik over de economische schade voor Nederland die ontstaan is door die file ;)

10. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
  11. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    Alsof Marc dat nodig heeft...

12. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Tuurlijk - als de passagier even moet spoelen... Er waren toch flink wat tanden uit die FIAT gevallen...

Onno

13. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Full Name:
    Bob
    :D:D:D

14. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Full Name:
    Gairo Flores
    Ik ook heb er weer zin in :)

Oef heb je weer geluk gehad. Zorg er maar voor dat je hem zondag heel bij je hebt want ik zie graag de kleur van je Dino in het echt ;)

Heeft iemand een kopie van de Italiatrip 2007 foto cd voor mij ? Ik heb me rot gezocht naar die cd maar kan hem negers meer vinden :(

15. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ Lifetime Rossa Owner

Full Name:
    Fred
    LOL :D

Waterdicht is een leuke optie (en voor Mirella :D ook van toepassing) maar ga je filmen in de regen dan? Druppeltjes op de lens....

Geluid opnemen met een losse microfoon is wel een plus+ als je motorgeluiden wil gebruiken of gesprekken wil laten horen in je film. Meester editter Henk zet er altijd goede muziek onder wat ook een mooie optie is. Dit is echter wel heel veel (edit) werk...
    Vergeet ook niet dat al deze camera's een serieuze aanslag maken op je computer capaciteit. De bestanden (zeker in HD) zijn Giga groot en slurpen zeeen van tijd op om te renderen, iets wat een nadeel is als "even" een filmpje wil posten.
    Feit is wel dat alle camera's bij elkaar veel invalshoeken geeft van de trip maar ook heel veel tijd zal gaan kosten om deze tot een "verhaal" te maken, het zal dan 2 jaar gaan duren voordat we een film-avondje kunnen plannen :D
    Ik ken iemand die nog tig uur materiaal heeft liggen maar er niet aan toekomt om het te verwerken en ik ben niet alleen, denk ik....

Ps @Hans,
    Ze keken niet naar je ongelukkige situatie in de file; ze vroegen zich af waar en wie dat mooie spuitwerk heeft gedaan waardoor die zo glanst...

Last edited: Apr 8, 2010
  16. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Dat vind ik wel een groot voordeel van de VBOX set-up. Daar is dat in ieder geval met de PiP al gebeurd. Nadeel is weer dat alle beelden er hetzelfde uitzien. Misschien moet ik maar een aantal set-ups klaar maken en die regelmatig uploaden zodat de beelden afwisselen (PiP linksboven, dan rechtsonder, etc).

In ieder geval is het wel een must ook handbeelden te maken zodat je kunt snijden. De navigator krijgt het druk... :)

Onno

17. pterps

pterps F1 Veteran

Full Name:
    Peter
    Voordeel van waterdicht is dat je je geen zorgen hoeft te maken op het moment dat het begint te regenen terwijl jij de camera aan buitenkant van de auto hebt gemonteerd of wanneer je tijdens droog weer door een plas rijdt. De druppels op de lens vallen wel mee hebben we tijdens het testen gemerkt, het is vooral het vuil wat voor problemen zorgt. (Druppels waaien wel verder)

18. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ Lifetime Rossa Owner

Full Name:
    Fred
    Dat is wat ik bedoel, als iedereen zo (profi?) te werk gaat hebben we dadelijk uren prachtig materiaal en wordt het moeilijk kiezen, wat ook alweer uren duurt, vraag maar aan Henk;)

Ik zie nog een nadeel: dat opnemen, camera verplaatsen, opnieuw uploaden kost allemaal tijd en kan ook wel eens misgaan (mic op stand off ;)) waardoor het een extra belasting kan zijn en het is allemaal bedoeld als ontspanning/afleiding...

Voorstel:
    Ik ben er hierom een voorstander van dat iedereen een (orgineel/onbewerkt) kopie maakt van zijn eigen beelden en deze dat laat rondgaan door de groep. Iedereen krijgt er dan beelden (met zichzelf in beeld) bij. Het is een kwestie van 1 kopie maken die dan door de groep zwerft en van persoon naar persoon gaat die er dan vanaf pakt wat hij wil gebruiken en vervolgens doorgeeft. We kunnen dan afspreken dat er 1 persoon een film van maakt maar iedereen kan ook zijn "eigen" versie maken. Zaak is wel dat iedereen hieraan meedoet die een camera heeft...

Ps een nadeel is dat iedereen (in gesproken woord) wordt vastgelegd; weet je gelijk waar je "staat" in de groep als je die gesprekken hoort, iedereen is dus gewaarschuwd :D

Last edited: Apr 8, 2010
  19. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ik kreeg idd wel wat commentaar in die richting naar m'n kop geslingerd ja. "Wow, wel een mooie auto!!!"

tsja, moet ie het wel doen he? :D

20. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
    Vergeten we niet volgend jaar ook een boel beelden te maken van Martin die zegt dat hij liever aan het werk zou zijn, en Fred en Marc die hun parkeervergunning laten zien?

En soortgelijk natuurlijk...

Want dat was uiteindelijk toch ook de conclusie? Dat we meer van dat soort beeld wilden hebben?

Oh, en tijdens de Rotterdam tunnelrun 2007 is er gefilmd met een camera aan een lange stok waardoor hij buiten de auto net boven het wegdek gehouden kon worden en behalve de eigen auto ook de rest van de auto's vanuit een Vu-tastisch perspectief in beeld kwamen. Dat waren zo'n beetje de meest gave beelden die ik ooit van een van onze tripjes gezien heb. Met een complete camera buitenboord geen sinecure, maar ik kan me zo voorstellen dat je met die lipstick cams wel een boel van dat soort dingen kan doen. Net boven de weg, of twee meter boven je auto jezelf van schuin boven filmen, de weg met draaiend voorwiel in beeld, enz enz. Beetje fantasie gebruiken heren!! :)

21. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Even voor de statistieken: ben nu ook aan het werk Hans ;)

Gr. Martin

22. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Full Name:
    Cor
    Zo, 'Hanzi' James Cameron geeft wat tips !!! :):):)

Wow , wat een verhaal weer met je bougie. Gelukkig is het hierbij gebleven. En nu je Weber nog ff erop zetten et voila. Je kunt er weer tegenaan

23. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nee Martin, je bent nu aan het FChatten :)

24. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Maar net niet :D

Gr. Martin

25. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ik zit met smart op de postbode te wachten hier voor die sproeier en flow meter. Zonder die twee valt er weinig te tunen, en gaat ie zo mogelijk nog slechter lopen dan hij al deed...

Share This Page