Nou wat een weertje! Lijkt St Maarten wel We verzamelen dus hier en smeren van te voren de inhammen (Roel jij helemaal ) in met factor XXX aangezien het terras is geopend...
Je kan toch meerijden, schat? Heb ik ook gedaan en koste jou €27,- begreep ik, of zat ik nou net bij Glans op dat traject?
In het kort: Martin gewoon posten die foto's, geen truuks aangezien ik nu tig foto's van je nieuwe camera mis, doodzonde. Kun je ze nog eens posten, heeft niemand bezwaar tegen lijkt me en fleurt gelijk de draad wat op....
Cor kan met mij mee hoor. Overigens, kunnen jullie nog herinneren dat de vader van een collega van mij een zwarte 308gtb heeft ? Heb ik gepost een tijdje geleden. Mijn collega (24jr) komt dus ook met die F en zal er vaak bij zijn komende tijd denk ik. Mag er officieel pas zelf in rijden over 4 maanden als hij 25 wordt (verzekeringskwestie). Rijdt zelf een felblauwe BMW Z3 M.
Voor mijn goede vriend Fred: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
#2: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Grrrr. Best balen dat ik zondag niet mee kan! Maar goed, de Dino is ook nog niet helemaal klaar (kleppen stellen en nieuwe bretels), dus dan hou ik dat maar even in het achterhoofd...
Wat me opvalt is dat hij op het lange rechte stuk (bijna aan het eind) niet boven de 300 uitkomt. Korte eindoverbrenging??
vr 23 apr 2010, 12:17 Telegraaf.nl Ferrari 599XX razendsnel op Nordschleife Maranello - Met een tijd van slechts 6 minuut 58.16 seconden is de Ferrari 599XX vliegensvlug over de befaamde Nordschleife gejaagd. Ter vergelijking, een Donkervoort D8 RS doet 7.16, een Pagani Zonda ongeveer 7.24 en een Porsche Carrera GT 7.33 minuten. Het is voor het eerst dat Ferrari officieel een rondetijd op de Nordschleife voor één van haar modellen noemt. De Italianen houden het altijd bij een rondje op het eigen Fiorano-circuit. Dat is de maatstaf, ook voor de liefhebbers en eigenaren van zo'n rood raspaardje. Echter, een vergelijking met de concurrentie is er dan niet. Daar gebruiken de heren autobouwers een rit op de oude Nürburgring voor. Wie herinnert zich niet de strijd tussen Nissan en Porsche over de gerealiseerde tijd van de Japanse GT-R versus de Duitse 911? Ferrari roept dat de de 599XX de "eerste van een productie-auto afgeleide sportwagen die rapper dan zeven minuten" is op de 20,832 km lange baan. Image Unavailable, Please Login
Het is jammer dat er niet een onafhankelijk instituut is die deze bewering kan staven. Want volgens mij bedenkt elke fabrikant wel een rubriek waarin ie de beste/snelste is. Ik vind het knap snel overigens, maar is het fair om het te vergelijken met een GT3 RS 997 of een Nissan GTR? Is de P RSR al eens de baan opgestuurd, om maar eens een voorbeeld te noemen?
Ik lees net dat tijdens de VLN races op de Nordschleiffe een R8 of GT3 ( raceversies ) een rondje in 6.45 doen. Dat zijn toch ook production derived cars? Maar om dit te vergelijken met een 599XX is m.i. niet fair. Het zou leuker zijn om een GTO met slicks met de XX te vergelijken... of met een 458....
Het is inderdaad onzin de 599XX de snelste auto te noemen. Imo gaan de tijden om std straat auto's (hoe relevant dit ook is...). Een 599XX is een volledige circuit auto zonder kenteken met slicks en idioot veel vermogen (700+pk's). Opzich is het dan toch jammer dat een platgeslagen kever (GT3RSR) gewoon sneller is . Ik ben benieuwd wat een FXX zou doen op de ring!.
Als je naar het FIA GT kijkt, dan zie je auto's van 1.100 kg met 650 pk die 280 km/u gaan. Komt puur door de downforce van de vleugels, de drag is enorm. Bochtsnelheden zijn natuurlijk geweldig. Kijk bij die 599XX maar eens naar de bochtsnelheden. De drag die door de downforce gegenereerd wordt is voldoende om de topsnelheid te beperken. Iets wat op de Nordschleife ook niet echt belangrijk is, behalve op dat laatste stuk.
Yep, Je hebt tot N'Geijn met me meegereden Ik zit het het hele weekend in Zeeland. Eerst deze nacht nog even werken. Zaterdag even slapen tot 12:00 uur en dank richting Zeeland waar we verblijven tot maandagavond!!! Het weer zit in ieder geval mee voor iedereen!! Goed smeren Jongens Veel plezier!