Jaaaaah die groene GTB is echt zoo extreem cool! 10 keer gaver dan rood! En zo mooi die simpele pure lijnen. 1 spiegel maar en verder ook geen onzin erop. Precies zoals de auto bedoeld is. Die foto komt op mijn screensaver al jarenlang langs en hij verveelt nooit.
Volgens mij klopt dat niet. Maar hoe het nu precies zit dat valt met geen mogelijkheid te achterhalen. Ik heb nu al aardig wat discussie gezien over dat onderwerp, maar niemand die het fijne er vanaf weet. @HarrySZ - zo vind ik de 308 het mooist hoor, de allereerste versie blijft de top. Wat een snoepje. 1 uitlaatje, scheef door het polyester. Gewoon sexy. Zou toch wel erg graag een vetro hebben... Onno
Yep, zo'n vetroresina zou super staan naast jouw andere auto's Onno. En nu nog steeds enigszins betaalbaar. Ze moeten toch ooit de Dino 246 achtervolgen qua prijzen. Een goede, oude 308 kopen kan haast alleen maar geld opleveren is mijn gevoel.
Misschien een long shot, maar is dat niet te achterhalen via Ferrari Classiche? Of gaan die pas praten na een aanzienlijke financiële donatie?
De Ferrarifabriek heeft nooit bijgehouden of Boxers met of zonder trim geleverd werden, vandaar de twijfel nu. Overigens weet ik het van mijn beide Boxers wel zeker, allebei met trim. De RHD origineel Dino Blu Metallizzato, en de LHD is nog in de originele kleurencombinatie al weet ik niet of die ooit is overgespoten. Onno
Ja, okay Maar je kunt best een goede sigaar of glas wijn nemen als hij na 5 jaar in waarde is verdubbeld vind ik. ;-)
Hmmm, sprekend uit ervaring: dan moet je niet het onzalige idee hebben om ermee te gaan rijden. Want dan gaat hij opeens per jaar aanzienlijk meer onderhoud kosten dan dat hij meer waard is geworden. Je moet het ook niet in je hoofd halen om er NIET mee te gaan rijden, want dan holt hij zienderogen achteruit. Tsja.... Als ik zo richting de aanstichter van dit draadje kijk dan was goud een beter idee geweest... Alleen rijdt dat wat minder lekker
Auto's kosten gewoon geld, maar de nummer 1 kostenpost van nieuw spul is toch de afschrijving en die heb je mooi niet met zo'n 308. Ik reed gisteren mee in een BMW M5. Nieuwprijs >100K, nu <20K. 80K down the drain. En onderhoud kost ook meer dan een paar stuivers. Ik kan daar zelf heel erg slecht tegen
Je hebt de pijltjes verkeerd om staan.. en ik heb zeer recente info. Een M5 kost trouwens EUR 165K. Die van mijn baas is nu weg sinds 2 weken met 3 jaar oud. Opbrengst EUR 67K. Dat is 100K minder in 3 jaar, hoppa. Heeft nu een 550i, M5 is er nog niet in het nieuwe model.
had ik toch nog even een jaartje gewacht als ik je baas was.......http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/08/zeker-de-volgende-m5-krijgt-een-twinturbo-v8#post-35965 Alhoewel een 550i natuurlijk ook niet verkeerd is Ciao, E.
Volgens mij zijn er weinig auto's die zo hard afschrijven als de "super" sedans als b.v. een M5 (en M6). Heb mijn vader al vaker verteld dat hij beter een 2e hands M5 kon kopen, inplaats van een nieuwe 525i .
een hele goede 2de hands model schrijft een stuk minder af maar je hebt gelijk de M modellen schrijven snel af maar als je tegenwoordig een nieuwe ferrari de garage uit rijd ben je ook al 20k minimaal kwijt.
Het is ook altijd het zelfde liedje Gewoon netjes iemand anders de eerste afschrijving voor zijn/haar rekening laten nemen... Back on topic: Wat is nu het vervolgtraject Onno? Alex kan al aan de slag, of bespreek je eerst de uit te voeren werkzaamheden met hem als je weer in NL bent? Gr. Martin
Een discussie over de waarde van BMW sedans heeft geen plaats in een Boxerdraad. Maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening. @omd78 - we gaan eerst eens uitgebreid inspectie doen en dat bespreken. Je moet zo'n project niet zomaar beginnen. Mijn intentie is om de restoratie over een maand of twee te starten. In de tussentijd heb ik aan Alex gevraagd of we de Engelse Boxer met niet al teveel werk weer op de weg kunnen krijgen. Ik zou het wel erg leuk vinden die te rijden deze zomer en dat helpt de verkoop ook weer. Over anderhalve week ga ik langs bij Alex om een en ander te bespreken. Onno
@Onno Wij zijn allemaal enthousiastelingen met het Ferrarihart op dezelfde plek. En juist omdat wij elkaar zo goed kennen slipt er wel eens wat tussendoor. Iedereen weet waar het hier om gaat en al gauw gaat het toch weer terug naar waar het om gaat ? We ergeren ons allemaal wel eens ergens aan. Ik stoor mij aan mensen die 15 regels replyen van een post en dan zelf 4 woorden er onder zetten. Vaak haal ik daar 3/4 weer van weg. Ook mensen die 5 keer enteren en dan hun naam onder hun post zetten begrijp ik niet, het is immers al duidelijk wie de post maakt? En zo is het altijd wat.
Henk, ik heb deze draad gestart als beschrijving van het restoratieproject. Dit is bedoeld als informatief kanaal, en ik wil het graag on-topic houden. Dit zou iedereen toch moeten kunnen respecteren, lijkt me zo. Ik zit echt niet elke post te wegen maar vind best dat ik mag zeggen dat BMW's hier niets te zoeken hebben. Waarom word ik daarop aangevallen? Onno
@RudyW : E39 M5 uiteraard! (@henk : de pijltjes staan precies goed.) @onno : Sorry he? Back on topic met een plaatje van deze klassieke superauto!! Image Unavailable, Please Login
correctie: van de week bij de wizzard gehoord dat een 599 in de eerste week meer dan 50k afschrijft, ongelooflijk