Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2187 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Full Name:
    Cor
    Over Top Gear gesproken:
    Zondagavond de eerste van dit seizoen weer, heb ik begrepen.

2. -Michel-

-Michel- Formula 3

Full Name:
    Michel
    Gekkenhuis! op de gekste plekken mensen zien kijken!

3. henkie

henkie La Passione... Lifetime Rossa

Full Name:
    henkie
    Zeker weten Cor, ik kan niet wachten op de 458 impressie van hen...

Posted by TopGear.com at 12:21 pm on Thursday June 10, 2010
    Set your alarms, ready your Big Red Pen upon your calendar, order your tattooist to create a permanent mirror-image reminder upon your forehead in three-inch letters: we have the Official Start Date For Series 15 of TopGear and we shall reveal it…
    Ready?

8pm on BBC Two on Sunday June 27. (21:00uur hier)

That’s it. Right there. You probably thought you already knew it, what with all the rampant speculation flying around the internet. But you didn’t. Not Officially, anyhow. But you do now. You can tell it’s official. It has a full stop and everything.
    Image Unavailable, Please Login

Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  4. henkie

Full Name:
    henkie
  5. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Full Name:
    Cor
  6. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Rudy, zou het morgen lukken de GP te uppen..? Ben bang dat ik het niet ga halen en het is de vraag of er in Zandvoort wat van te zien is...

Gr. Martin

7. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nou, het was tussen Amersfoort en Utrecht, in de richting van Utrecht. Lijkt me niet TT...

@Frans: Jij weet hoe je een feestje moet geven zeg. Helemaal top man!!! Prima catering en een super DJ. We zijn net thuis, top avond! Dank dank dank!

Dames en heren Zandvoortgangers, veel plezier morgen! En succes in de files...

8. henkie

Full Name:
    henkie
    Jammer dat ik niet kon.

9. RudyW

RudyW Formula 3

Full Name:
    Rudy
    Ja, maar niet al te vroeg aangezien mijn broer zijn verjaardag viert + bbq :D.

10. henkie

Full Name:
    henkie
    26 juni 2010 | Tekst: Nic de Boer
    Ferrari legt uit hoe het modellenprogramma in elkaar zit. We kunnen elk jaar een (ver)nieuw(d) model verwachten.
    Wanneer een Ferrari vier jaar oud is, verschijnt er een M-versie van. Bij een normale auto spreken we in dat soort gevallen van facelift, maar bij een Ferrari heet zoiets ‘Modificato’. Daarna is er weer een levensduur van vier jaar, waarna er een geheel nieuw model verschijnt. Verder komen er tussen door nog Scuderia- en Spider-varianten uit. Dat legt Ferrari-CEO Amadeo Felisa uit aan het Amerikaanse Motor Trend. Het betekent dat we in de nabije toekomst een geheel nieuwe of vernieuwde Ferrari kunnen verwachten.
    Het Ferrari-programma bestaat in de basis uit twee GT-modellen en twee extreme sportauto’s. Op het moment vallen de California en de 612 in die eerste categorie en de 458 en de 599 in die laatste. Verder belooft Ferrari elk decennium een supercar in de geest van F40, F50 en Enzo.
    In de eerste helft van 2011 wordt de opvolger van de 612 verwacht. Die moet met zijn direct ingespoten V12 bakens gaan verzetten op het gebied van CO2-uitstoot. Het nieuwe model wordt ontwikkeld onder de codenaam F151 en wordt ruimer en zelfs wat goedkoper dan de huidige 612 (391.825 euro). Felisa zegt er meteen bij dat het géén vierdeurs wordt.
    In 2012 staat de opvolger van de 599 op de rol die voorlopig nog F152 heet. Die wordt nog extremer dan de 599 GTO. Het concept blijft het zelfde: een voorin geplaatste V12 met transaxle transmissie, aluminium bouw en twee zitplaatsen.
    Tot slot meldt Felisa dat het nog zeker vijf jaar duurt voordat we een hybride Ferrari kunnen verwachten. “Het duurt nog drie jaar voordat die techniek is uitontwikkeld en twee jaar voordat onze toeleveranciers er klaar voor zijn.” Hij denkt dat hybride-aandrijving een extra sportief gevoel kan opleveren maar geeft toe dat verbruiks- en uitstooteisen de hoofdreden zijn voor de komst van die techniek. Een elektrische Ferrari wijst Felisa af.

11. Michiel

Michiel Formula 3

Full Name:
    Michiel
    Geniaal! :D

12. Robin360

Robin360 Formula 3

Full Name:
    Robin
    Ik heb gekeken; kwam niet meer bij. Clarkson: "There are not many Robins around these days.."

Indeed dude! :D

Vooral toen hij bij de Reliant Robin club aankwam en meteen op z'n kop lag...grandioos.

13. Hans

Hans F1 Veteran

Full Name:
    Hans Teijgeler
  14. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Klasse man! En dan de Engelse monteurs tegen Vettel horen roepen: "Germany's best result of the day." :D:D:D

Gr. Martin

15. omd78

omd78 F1 World Champ

Full Name:
    Martin
    Het voordeel van een Rossa Subscription is dat je een 'handtekening' aan je posts toe mag voegen.

Kwam deze tegen:

"I have submitted an application to have my manhood Classiche Certified. It is not original, but it was restored to original specs..."

Gr. Martin

16. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Heb ik niet meer nodig... vandaag heb ik het aanbod van de heel genereuze Kroymans Hilversum met liefde aangenomen en een heel mooie en lange proefrit kunnen maken. Ontzettend bedankt daarvoor!

Het is al vaak gezegd maar $*(&#$@$#$#*&$&&$###@*!@#*!*&@#&!@&!@&#@#!!!!!

Echt mensen, hoe verlegt deze auto de grenzen weer, het is niet normaal. Ik heb het ongelooflijke genoegen gehad een 430 Scuderia op de San Bernardino pas op zijn fl*kker te mogen geven, en dat was een onvergetelijke ervaring. Maar deze auto is nog zoveel indrukwekkender! Betekent niet dat de 430S meteen de kast in moet, dat is een rauwere auto en geeft heel erg lekkere kicks. Maar qua snelheid en vermogensbeleving ligt de 458 Italia op een totaal ander niveau.

De auto is bovendien bijzonder comfortabel met lekkere stoelen en een interieur waar je je meteen thuisvoelt.

Het enige minpuntje dat ik op de wagen noteerde is dat hij echt niet fijn rijdt onder de 50km/u - constante snelheid op een klinkerweg? Vergeet het maar - hij reageert ZO fel op het gas dat je echt harder/zachter/harder/zachter rijdt, onbedoeld. Irritant.

Het bezwaar dat ik voordat ik de auto reed posteerde bleek ook bewaardheid - je hebt echt snelheid nodig voordat je van de auto kunt genieten, en het is een auto die je rijbewijs bijzonder in gevaar brengt. Zelfs al ben je braaf, zoals ik (zei de gek), dan nog is de verleiding bijna niet te weerstaan. Dat komt doordat het zo direkt voor het grijpen ligt - even een autootje inhalen - 2 seconden, je rijdt dan alweer 140 i.p.v. 80 en dan weer in de ankers. Lekker - doen we nog een keer, pwaaarrpp, ieeee, pwaarrp, ieee. Het is gewoon verslavend.

Ik heb slechts 2 keer iets langer echt volgas gegeven en sode##!$(*#*@#$@#$#*. Angstwekkend.

Eindconclusie? Als echte klassiekerliefhebber....euh.... ben ik mijn spaarvarkens aan het opgraven.

Onno

P.S. Zoals je ziet beviel hij Ten Brinke Sr. ook wel... :)
    P.S.2 Mooie GTO bij Kroymans!
    P.S.3 Vandaag upgrades bij Irfanview geinstalleerd en meteen zien de foto's er *$& uit...
    P.S.4 Mark Knoflook was ook leuk vanavond, en dan nog NL naar de kwartfinale.... was een mooi dagje!

17. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ Lifetime Rossa Owner

Full Name:
    Fred
    Niet verkeerd Onno......... voor een maandag-middag :D
    Je bent echt onder de indruk blijkt wel. Ik wordt steeds nieuwsgieriger naar deze "nieuwe maat" in auto-land....
    Iedereen gaat na een proefrit z'n rekening (jij hebt nog een spaarvarken lees ik net) checken. Zal niet zonder reden zijn, denk dat ik maar even (af)wacht.

18. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Full Name:
    Marc

:D:D:D Ik heb je gewaarschuwd!!

19. henkie

Full Name:
    henkie
    Ik zeg maar niks.

(zucht)

20. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

O man, gaaf Onno!!!
    Echt supermooi ding die 458!
    En gaaf dat je even mocht rijden. Ook begrijpelijk dat ze dat doen. :)

21. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Full Name:
    Franc
    Godverdomme Onno; ik was gisteren in Hilversum!

22. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Full Name:
    Onno
    Das nou jammer Franc, je had even mee kunnen rijden.

Onno

23. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Full Name:
    Robert
    Dit soort berichten doen Franc alleen maar meer pijn denk ik ;)

Mooi leesvoer, het moet een waanzinnige auto zijn. Ik heb er al zoveel filmpjes van gezien, en dat snelle opschakelen blijf ik bizar vinden aan die auto. Heb jij dat ook zo ervaren?

24. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Full Name:
    Cor
    Goh wat leuk Onno:):)

Je had er het zondag al over dat deze rit aanstaande was en ik vertelde je dat ik als toeschouwer al onder de indruk was van de accelleratie van de 458.
    De grenzen worder verlegd.......ook met de GTO... Als ik het verhaal van Ton Roks in Autovisie mag geloven is de GTO voor even de nieuwe standaard ... .. De Murcielago, Z06, GT3 mogen even aan de kant voor deze GTO...;)

25. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Ach, een Z06 hoeft niet aan de kant natuurlijk.
    Dat ding gaat bijna net zo hard en kost maar 30% v/e 599GTO. :)

Of anders een nw ZR1 kopen. 647pk en 0-200 in 10,3 sec.
    Maar doe mij dan toch maar een tragere 360 Modena, 458 of 599.

Last edited: Jun 29, 2010

Share This Page