Mooi verhaal Onno! Maar goed, voor dat geld kan je ook een F40 kopen of zo. Of deze. In Rosso Corca. Maar goed, daar zit dan wel maar een cevrolet corvet motor in... Net een èchte Ferarri, zullen we maar denken... http://link.marktplaats.nl/354472699
Ja, dat klopt. Er zijn zoveel leuke auto's. Misschien dat ik verliefd raak op een F-40 als ik die proefrijd - wie biedt een ritje aan? Onno
Oei idd! Supergaaf zo'n 458, maar komt niet in de buurt van een F40 natuurlijk!! Geen afschrijving (als added bonus) als je een goede F40 koopt. Wel onderhoud uiteraard. Nw fuel-cell elke x jaar etc etc etc Maar een 458 schrijft zo een ton af na een aantal jaren natuurlijk en die rij je ook niet gratis. Ik ben blij dat ik die problemen niet heb man. ;-)
Ach het is maar wat je zoekt. De F-40 is een legendarische auto en ik vind dat je die eigenlijk voor altijd moet houden. Dus dat is dan meteen 3 ton afgeschreven! Behalve voor je erfgenamen, mits je de auto niet mee het graf in neemt... De 458 zou voor mij, als het zover zou komen, een technologisch speeltje zijn voor maximaal 2 jaar en zeker geen blijvertje. Als je het slim speelt kun je absoluut met 'lage' afschrijving wegkomen. Helemaal als je niet perse in NL hoeft te registreren. En de 458 biedt dingen in de rijbeleving die de F-40 niet kan bieden (en vice-versa). Voor de lange termijn zou ik een F-40 kiezen, maar voor twee jaar fun is het zelf specificeren van je eigen Ferrari ook iets speciaals. Vergeet overigens ook niet dat het niet makkelijk is een goede F-40 te vinden, de meeste zijn echt niet aan te raden. Onno
Ik vroeg me toch af wie hier in beide auto's heeft gereden. Alleen die persoon zou een goede vergelijking kunnen maken qua rijbeleving. Ik ben het helaas niet Zou beide auto's graag eens willen rijden. 458 rijden zal deze zomer wel lukken, maar een F40..... ben bang van niet. Iemand anders?
Ik ben een cultuurbarbaar, ik weet het. Maar voor mij is de 458 de auto. De 430 Scuderia als goede tweede. In een F40 zou ik mijzelf tegen een bergwand aanrijden. Het modernere spul kan echt veel meer.
Precies zoals ik er over denk...! Maar goed. Nogmaals, als je er niet in gereden hebt, dan weet je het niet. Misschien rijd ik ooit in een F40 en zeg ik 'dit is gewoon de top!'. Iedereen heeft snel z'n mening klaar over de California bijv., maar als je er mee door tunnels en door de heuvels van Spa hebt gereden, zoals ik, weet je pas echt hoe grandioos hij klinkt en optrekt (en overhelt...). Veel mensen kraken het af zonder er in gereden te hebben. Dat is raar, tenzij je het alleen over uiterlijk hebt.
De 458 kan VEEL meer inderdaad. Is dat nou niet meteen een van de leuke dingen van de F40? Dat elke keer als je uit die auto stapt je een bijna dodelijke dosis adrenaline in je lijf hebt, dat je de grond wil kussen dat je nog leeft, dat je het risico loopt opgepakt te worden omdat je pupillen dusdanig groot zijn geworden dat men een onbeschofte hoeveelheid cocaïne in je systeem vermoedt, dat je arm pijn doet van het schakelen, de ander van het sturen, dat je geen benen over hebt door de koppelingspedaal en je nekspieren exact kunnen vertellen op welk moment het turbogat overbrugd werd? En dan IS hij maar langzamer. Case in point: Marc, als jij aan Brummetje denkt, heb je dan nog steeds pijn in je kaken van die grijns die je 1300 kilometer lang op je kop hebt gehad? Ik roep het elke keer weer, begin op een hangende LP te lijken, maar een groot onderdeel van de lol van mijn Dinootje is dat hij niet alles kan. Dat je hard moet werken om de rest van de club een beetje bij te houden. En als dat dan lukt, dan is de voldoening wel extra groot. Pak de 458 en rij met de rest mee, en je verveelt je dood. Geen eer aan te behalen.. Dat gezegd hebbende, als de 458 spider uitkomt en hij zou me aangeboden worden, dan ben ik ook niet te beroerd bovenstaande standpunten te herzien En Alex heeft ze allebei gereden. Vraag het hem....
Iets anders: stel, in het hypothetische geval dat ik met m'n Dinootje in de buurt van Luik ietsje te hard gereden heb onderweg vanuit Frankrijk. Zeg 157 km per uur waar je 120 mag. En je zou een brief in het Frans krijgen van de officier van justitie in Luik die je eerst vertelt dat ze dan 147 km/u zouden rekenen, er verder geen acceptgiro aanhaakt, maar wel een vragenformulier, wederom in het Frans, waarop gevraagd wordt of het mijn autootje was, of ik daar ook gereden heb, of ik onderken dat dat wel eens te hard geweest kan zijn, en of ik bijzondere redenen kan aandienen waarom ik zo gereden heb, zou het dan helpen als ik aangeef dat de Dino schoner en zuiniger rijdt bij die snelheid? (is nog waar ook, lang leve de Webers). Maar belangrijker: Aangezien ik natuurlijk geen woord Frans begrijp, heb ik geen idee wat dat voor vragenformulier is. Zou het verstandig zijn om toch maar eens iemand op te zoeken die dat wel weet, of is een meer passieve houding ook een goed idee, wachtend op de juiste vertaling van de brief die mij toegezonden gaat worden? Heb overigens even opgezocht, als dit tot een boete komt dan zou deze goed zijn voor 50 euro plus 5 euro voor elke km overschrijding. Ofwel 185 euro... Quoi de faire?? Salut, Hans
JAMAIS!! Notre Hans avec son Dino est innocent. Incroyable, l'inventeur de la vitesse limité, il sans aucun doute mérite la guillotine. Allons nous enfants de la patrie, le jour de gloire est arrivé! Vive Hans avec son Dino. Nous le soutenons jusqu'à son dernier souffle......
dit bedoel ik nou precies: Alex kan zoveel zeggen maar ik ben Alex niet. Dus als hij zegt dat het super is betekent niet dat ik ook ga zeggen dat een F40 veel gaver is om te rijden, want ik weet het gewoon niet. Ik heb er nooit in gereden. En je hebt een sterke mening over de 458, in slaap vallen en zo, dus ik neem aan dat je de 458 ook hebt gereden? Net zoals de F40?
Nee Robin, ik heb ze beiden helaas niet gereden. Wat ik WEL gereden heb is Dirk's F430 en Marc's 16M. Beiden WAANZINNIG fijne auto's, die ik allebei ontzettend graag in de garage zou hebben staan. Ik heb de dag voor Dirk's F430 op exact dezelfde spaanse binnenwegen een 599 met HGTC handling package gereden. Deze auto was veel sneller. En reed veel gemakkelijker. En ik heb met de F430 veel meer lol gehad. Mijn punt is niet om te zeggen dat een F40 een fijnere auto is dan een 458, of een 430 fijner dan een 599. Appels en peren, en zoals je zelf al opmerkt, ook nog eens heel persoonlijk wat je fijner vindt. Het punt dat ik probeer te maken is dat sneller en capabeler niet persé meer lol hoeft te betekenen. Dat je in de beperkingen van een auto ook je plezier kan vinden, en dat we met elke ongetwijfeld waanzinnig grote technologische sprong vooruit van de volgende generatie F's het moeilijker krijgen om een auto maar een klein beetje in de buurt van zijn limieten te krijgen en tegelijkertijd je rijbewijs kan behouden. Tenzij je het zo doet natuurlijk.... http://www.youtube.com/watch?v=o_ofgD19-d8 (****, ik reed te langzaam in België) Bottom line: welke je ook rijdt, een geweldige ervaring wordt het altijd....
Deze is zo geweldig (als het echt is en daar lijkt het verdraaid veel op)! Ik heb hem al 3x afgespeeld in de laatste 5 min
Heb nooit in een F40 gezeten maar wel met me vader test gereden in de 458, kwamen toen een porsche tegen.. nou echt, die porsche werd bij half gas al opgevreten en die bestuurder keek echt van: hoe kan dat nou!? haha
F40 rijd leuk, echter remmen zijn niet echt super Beste is upgraden naar F40LM remmerij, turbodruk beetje opschroeven en voila ineens stuk heftiger auto
Wie weet hoeveel het kost om een accu op te laden? Deze info heb ik nodig i.v.m. kosten scootmobiel. Erg weinig te vinden op internet over het stroomverbruik van zo'n ding. Wat ik wel gevonden heb: scootmobiel heeft meestal 2 accu's, b.v. 12V/17Ah. oplaadtijd circa 8 uur. Volgens mij kom ik dan op 12x17x2x8/1000 = 3,2 kWh per oplaadbeurt. Correct? p.s. sorry voor dit intermezzo. Om even te vergelijken met de F40 en 458: zo'n scootmobiel heeft een topsnelheid van 17 km/h! Aanhaken bij de groep kun je wel vergeten