Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2199 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Het is een schamele opkomst vandaag, maar ook wel te begrijpen door het weer.
    Rond 12:00 zijn Hans en 348holland hier.

Zal in ieder geval een paar plaatjes schieten. :cool:

2. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

#54952 Harry-SZ, Jul 11, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik weet het nog goed, the Ferrari Racing Days 1996.
    Eigenlijk de eerste keer dat ik enkele honderden Ferrari's tegelijk heb gezien en dan ook direct alles! Van 250 GTO, 330 LMB (wieltjes wisselen ging buiten 'op straat' in de paddock), 250LM, F40, F50 en veeeeeel meer.
    Toen ik de tribune opliep bij het rechte stuk was ongeveer de 1e actie die ik zag, een Ferrari 250 GT SWB die hard de pitmuur ramde en bleef staan. Arts en sleepauto erbij en race geneutraliseerd. Er werd hard gereden met die superauto's, echt ongekend gaaf om te zien. De F355 challenge was ook fenomenaal. De grote tribune bij de Nurburgring is overdekt en de tientallen 355's stonden daar opgesteld om vervolgens plankgas weg te rijden, wat een geluid man!!

Nu weer even to the point :)
    1 van de highlights van de dag was de introductie van de nieuwste Ferrari, namelijk de 550 Maranello!! Speciaal daarvoor waren Niki Lauda en Michael Schumacher ingevlogen.
    De tribunes zaten vol en Schumacher ging het 1e setje 550 rubber oproken door allerlei donuts etc te draaien voor het publiek. Het was superdruk (prachtig weer namelijk), maar echt gaaf om te zien.

Enkele jaren later (we schrijven 2000) was ik in mijn gele Alfa 145 JTD weer onderweg naar de Oldtimer GP. Ik was serieus hard aan het rijden, want je bent op de autobahn of niet.
    Dus ik rij met de max van 195 op de teller (185 echte km's) op de linkerbaan en kijk regelmatig in de achteruitkijkspiegel. Lange, lege weg, dus niks aan de hand.
    2 tellen later kijk ik weer en zie ik alleen nog een motorkap van 14 meter met een gapend gat erin. Een 550 Maranello op mijn bumper die uit het niets leek te komen. VET!

Even verderop kon ik naar rechts en met nog steeds 180 op de teller, kwam de 550 mij voorbij alsof ik stilstond!! Echt bijna ongelooflijk dat dat ding nog zo hard optrok bij die snelheid. 180-195 duurde bij mijn Alfa ongeveer 3,5 uur namelijk. :) De 550 was binnen 30 seconden helemaal uit beeld.

En dan is het 10 jaar later, namelijk 10 juli 2010 en zit ik zelf achter het stuur van zo'n zelfde Ferrari. Mijn eerste Ferrari-ritje in 35 jaar, dus wel speciaal voor zo'n autogek als ik.
    Ik verheugde me er echt op, maar tegelijkertijd was ik ook een beetje bang. Mensen die ook iets met muziek hebben, zullen de uitspraak "never meet your idol" wel kennen, want je neemt gewoon een risico als je het wel doet. Dat kan met een Ferrari ook gebeuren natuurlijk.
    Maar we nemen de gok dan toch maar. ;-)

Onno reed de Maranello de straat uit (i.v.m. drempels etc) en een klein stukje verderop gingen we wisselen.
    Voor het eerst in de goede stoel in een Ferrari dus. De stoelen zijn hard, maar zitten super, vind ik. Ze zien er dus niet alleen mooi uit.
    Ik stelde de stoel even goed in terwijl Onno wat uitleg gaf. Ik zag dat de auto op de handrem stond en probeerde die los te krijgen. Onno liet me even klooien daarmee en ging toen toch maar vertellen hoe je dat ding loskreeg. :) Je moet blijkbaar het knopje indrukken, de hendel (die al helemaal omlaag staat) trek je dan helemaal naar boven en dan weer omlaag.
    De zitpositie is goed, de V12 draait lekker en maakt een fantastisch geluid bij stationair toerental, voornamelijk met dank aan de Tubi's uiteraard. Ik mag de 486 pk's gaan uitproberen. De motor was al goed warm gestookt, maar in het begin is het nog behoorlijk wennen uiteraard, dus rij ik nog rustig. De koppeling is best zwaar, het schakelen gaat ook best zwaar, maar wel heel erg fijn. Beetje net alsof je een karabijn voorlaadt. Echt zo'n goede mechanische beweging, geen speling, klik-klik en je zit in de volgende versnelling. Fijn!

De stuurbekrachtiging is sterk, maar geeft veel gevoel. Je voelt wat de auto doet en hebt dus al snel vertrouwen. Na een paar kilometer kon ik dus al lekker gaan genieten van het rijden, de schitterende omgeving (mooie route Onno!) en vooral van de Ferrari zelf.
    Af en toe even inhalen (waar het veilig kan) en genieten van die extreme tussensprintjes die je kunt doen met zo'n auto. 3 auto's inhalen op een 80km-weg kan ineens veilig. Het is toch fijn als je niet alleen je remmen hebt om verkeersproblemen op te lossen, maar ook 486pk. :)

Op de snelweg is hij in zijn element uiteraard, maar ook op binnenwegen. Zelfs dwars door Hilversum rijdt de auto moeiteloos. Het is een echte allrounder, zoals een GT ook hoort te zijn. Hij is geschikt voor het circuit, voor een heerlijke vakantie door Europa bv, maar je kunt ook gewoon even boodschappen gaan halen. De kofferbak valt niet heel erg tegen en achter de stoelen kun je ook nog wat kwijt natuurlijk. Maar "travel light" is het devies of anders je spullen met DHL vooruit sturen natuurlijk. :)

Bij drempels moet je wel een beetje opletten, maar dat ben ik met mijn SZ wel gewend. Bijna elke drempel moet ik stapvoets schuin op en af. Ik kan het onderstel wel 4cm omhoog doen met een knopje, maar dat gebruik je toch liever niet.
    Ik had dit bij de 550 ook wel verwacht (of erger), maar je kunt eigenlijk elke drempel gewoon recht oversteken, zolang je maar langzaam rijdt. Het is dat Onno zei dat het kon, anders was ik overal schuin op en af gereden.

Wat me achteraf het meest opvalt is het gemak waarmee je met zo'n auto kunt rijden en hoe gemakkelijk je (veel te) hard rijdt. Het kan ook gewoon veilig, maar dat zal oom agent niet vinden waarschijnlijk. :)
    Maar je kunt ook heerlijk genieten door in de 6e versnelling met 100 op de A1 te rijden. Ook wel fijn dat je niet op flitspalen etc hoeft te letten dan. De 5,5 liter V12 zingt zijn lied, dus radio niet nodig. 100% genieten!!

Thanks Onno!!
    Image Unavailable, Please Login

3. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Te koop: grijze Testarossa !

4. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Als ik gister die vermaledijde jackpot had gewonnen, had ik je wel even een belletje gegeven.

Mooi verhaal Harry. Ik had er geen idee van dat jij ook nog een Ferrari-maagd was. Ik was er trouwens ook bij, dat weekend in 1996 op de Nurburgring. Fantastisch evenement was dat inderdaad. Ik weet nog dat ik toen een tikje teleurgesteld was in het, zo op het eerste gezicht, ietwat bedeesde uiterlijk voor de opvolger van de Testarossa/512TR/F512M. Nu zie ik het allemaal -denk ik- in een beter perspectief. Ferrari nam definitief afscheid van de wilde jaren tachtig en kwam met een volwassen, tijdloos gestylde super-GT op de proppen, die bovendien mooier wordt hoe langer je er naar kijkt. De 550/575 zal zeker de klassiekerstatus bereiken.

5. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Wim was er ook met de 550.
    Het zwembad had het er maar druk mee.
    Bedankt voor deze gezellige middag heren.

6. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Wat een wedstrijd zeg :(

Robin hoe is de sfeer bij jullie thuis? :)

7. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Zit er nogal stuk over, maar ja, het is niet anders. Jammer dat we niet eindelijk dat juk hebben afgegooid.

Enfin, ik wil wel zeggen - fantastisch gedaan, prachtig toernooi gespeeld. Maar het blijft Ka-Uu-Tee.

Onno

8. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #54958 Fumacher, Jul 11, 2010
  9. Christian.Fr

Christian.Fr Two Time F1 World Champ

Jun 9, 2005
    21,626
    Full Name:
    Christian.Fr
    #54959 Christian.Fr, Jul 11, 2010
  10. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Mónica ligt al te slapen....dus dat geeft ongeveer weer hoeveel het haar interesseert haha!

11. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Gracias.

Onno

12. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    @ PTerps,

Ik wil dat je die Leon van je verkoopt anders kom ik hem slopen, die Spaanse troep........ :D

13. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

14. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    De Spaanse ploeg werd toch gesponsord door Adidas?

Overigens is de finale gewonnen door ene Howard Webb. Twee kolossale arbitragefouten voorafgaand aan de goal. Schitterende, en volledig terechte reactie van Mathijssen. Maar ja, dat leverde natuurlijk ook weer geel op. Een scheids die uberhaupt zoveel kaarten moet afgeven maar zich ook afvragen waarom hij er zelf niet in slaagt de spelers in toom te houden (en bij de helft van de kaarten was er sowieso niets aan de hand).

En Ferrari ging gisteren ook al ***

:(

15. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Wat stuurde hij?
    Ik kan die afbeelding in zijn post niet zien. Er staat een rood kruisje in de linker bovenhoek.
    Jij kan die afbeelding wel zien begrijp ik?

16. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Mooi verhaal Harry!

:D:D:D:D

Zeker een Catalaanse..

+1! Ik ben in mijn huis nu ook alles wat spaans is, aan het opruimen. Weg ermee. Zit alleen nog met een geboekte vakantie in mijn maag..

Ik zie ook niks.

17. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    #54967 Souvlaki, Jul 12, 2010
    Annuleringsverzekering?? Heeft Buitenlandse Zaken toevallig geen reisverbod voor Spanje afgegeven??

Mensen, wat een zeperd gisteravond :( En ik had er best wel vertrouwen in.......maar ben toch maar snel gaan d o u c h e n na afloop, voordat ik een groep Spaanse fans tegen het lijf zou lopen. (Enne: 't Is geen photoshop hoor :D:D)

18. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    #54968 Souvlaki, Jul 12, 2010

Nu wel?

19. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #54969 JazzyO, Jul 12, 2010
    Last edited: Jul 12, 2010
    Vond het gewoon niet zo netjes om in deze draad te lopen pochen, dat zou ik ook nooit in de Spaanse draad doen (als wij gewonnen zouden hebben). Vandaar een cynisch bedankje.

Onno

20. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Denk het trouwens niet.....kijk nu op kantoor met Internet Explorer en zie ook een rood kruisje.
    Jongens, gewoon een iMac kopen :)

21. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Heb jij op kantoor niet eens een Mac??????????

22. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Nope, wel een iPhone :)

23. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Jul 6, 2004
    822