@Joost: helaas, te laat thuis......'t is toch al morgen Maar ik moet wel even wat van mij afschrijven voordat ik mij te ruste ga leggen.... Vanochtend om 07.30 uur meldde ik mij bij Paul DB911. We hadden afgesproken om met z'n Porsche 997 Turbo Cabrio naar Frankfurt te rijden. Doe je natuurlijk niet zonder reden, want we gingen een proefrit maken met de 458 Italia. Ik kreeg die uitnodiging vanuit Autohaus Ulrich en dacht: "ach, waarom niet?" Gezien de weersomstandigheden en het te behalen tempo in NL ging het dak eraf en hebben we bij de grens even wat gegeten en met het dak erop D binnen gereden. Helaas was het gehalte sleurhutten te hoog, maar desondanks toch lekker door kunnen rijden met dan maar heul veul tussensprintjes Rond het middaguur kwamen we aan bij Ulrich en na wat formaliteiten gingen Paul en ik om 12.30 uur op pad. Ze hadden een aantal leuke ritjes aangegeven en we hadden tot een uur of half vier de tijd. Nou mensen, wat een sensatie!! Eerst een stukje snelweg en vervolgens een heerlijke weg omhoog naar een of ander uitzichtpunt. Daar vandaan heeft Paul het stuur overgenomen en is lekker aan het banjeren geweest. En uiteindelijk weer de Autobahn opgezocht om te gassen. Uiteindelijk dankzij het toch wel drukke verkeer niet verder gekomen dan 293 km/u, dus mijn toetreding tot de 300+ club moet helaas nog even op zich laten wachten. Ervaringen vandaag: wat een geweldige masjien is die 458!!! Het schakelen gaat fantastisch snel, de acceleratie is adembenemend en het remvermogen ook. De wegligging is grandioos en voelt al snel zeer vertrouwd aan. En de afwerking staat op een hoog niveau. Dit is voor mij voorlopig het summum van autorijden. G-E-W-E-L-D-I-G!!!!!! Minpuntjes? Ja, toch wel. Het duurde allemaal te kort () en de richtingaanwijzers zijn niet handig (of het moet gewoon een kwestie van wennen zijn....). En een pechpuntje was dat de 599 GTO die vorige week nog in de showroom stond afgelopen weekend is afgeleverd aan de eigenaar. Dus helaas geen foto's daarvan..... Om een uur of vier hebben we lekker italiaans gegeten bij onze vaste stek en een uurtje later gingen we weer met de platte Kever richting huis. En bij Dusseldorf kwamen wij in het giganoodweer terecht, dat in NL ook flink heeft huisgehouden. Maar juist in deze omstandigheden merk je hoe zeer vertrouwd de Porsche aanvoelt met z'n 4-wielaandrijving. Helaas met de P. ook de 300 net niet gehaald (bleven steken op 291 km/u), maar ook dit is een fantastische auto om mee te rijden. Luitjes, het was een memorabele dag en ik denk niet dat ik de slaap snel zal vatten vannacht. Ik wil Ingo Vetter van Autohaus Ulrich van hieruit nogmaals hartelijk bedanken voor het ter beschikking stellen van en Paul, op je verjaardag, jij ook bedankt voor de gezellige dag en het laten rijden in je P. Moeten we alleen met droog weer snel nog een keer overdoen voor de 300+ kwalificatie Ciao, E. PS: ik moet nog even kijken of de video-opnames wat geworden zijn. Deze volgen dan binnenkort. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Kun je dat schermpje op de laatste foto ook snel resetten. Anders wordt het wel heel makkelijk voor de Nederlandse of Zwitserse petten.
Het is een dagteller dus altijd te resetten. Als dat niet het geval zou zijn maakt het ook niet uit want dan zou die snelheid al maanden geleden kunnen zijn gehaald, op een circuit bijvoorbeeld. Erik - gefeli! Wat een auto he? Persoonlijk vond ik de richtingaanwijzers OK, een stuk handiger dan een staak die je verwart met de flippers. Maar het is wel even wennen, en ze zouden zichzelf moeten uitschakelen als je geen stuuruitslag hebt. Op de snelweg was het irritant dat ze aan bleven staan en dat je ze dus nog een keer moest indrukken om uit te schakelen. Overigens een uitstekend idee om in Duitsland te gaan testen - ik ben niet boven de 150 uitgeweest met mijn ritje.... Onno
Een goede besteding van de woensdag als je het mij vraagt Erik! En van harte proficiat Paul! Gr. Martin
Edwin, gewoon het 'ok'-knopje ingedrukt houden en de boel staat weer op 0.... Maar zoals Onno ook al opmerkt: je kunt toch niet zien waar of wanneer dat gereden is. @Onno: het zal idd gewoon een kwestie van wennen zijn, maar ik heb ook behoorlijk zitten kl**ien met aan/uit....ach, waar hebben we het eigenlijk over? En ja, Duitsland is toch een beetje het Mekka hè, voor de wat legalere snelheidsbeleving..... Een aanrader dus...... @all: het was een geweldige dag, maar vanaf nu geldt weer gewoon: back to reality
Ontmaagding.....? Je kunt denk ik beter spreken van een bevruchting! Alleen zal de geboorte wel iets langer duren dan 9 maanden, ben ik bang.......
Erik, super dagje kerel. Ik weet precies wat je bedoelt Ik vond die buttons voor de knipperlichten ook erg wennen, aangezien elke andere auto ter wereld een handle op dezelfde plek lin links naast de stuurkolom heeft zitten...
Mijn CH-boete was trouwens voor 16km/u te hard, daar start precies het iets hogere bedrag. Totaal was 125,59 euro.
Citroen was vroeger erg inventief en had gewoon serieus coole gadgets. GSA met stilstaande wijzers en draaiende tellers bv. Maar ook dit (BX Digit met digitaal dashboard met allerlei toeters en bellen) : Gelukkig hebben ze nu weer de C6 en de DS3, dat zijn weer een beetje leuke/aparte auto's tenminste. Image Unavailable, Please Login
For the record: Image Unavailable, Please Login Dear Martin, I would like to let you know that we are about to set the dates for 2011 Mille Miglia: next year, the historic commemoration of the competition that Enzo Ferrari described as the worlds greatest road race may take place from the 12th-15th of May. I will provide you with the definite dates once they have been officially set with respect to the Formula 1 calendar and other contingent elements: in the mean time, save the date for the second weekend of May, 2011! Sandro Binelli General Secretary of the Mille Miglia Organizing Committee For further information, please contact: MAC Group Infoline: +39 010 5761799 email: [email protected] Gr. Martin
Als wie heb jij je voorgedaan Martin? Keurig en correct antwoord hoor! Laat me raden, je zei dat je op het punt staat je BMW 328 MM in te schrijven maar dat je ook met Bernie Ecclstone met hebt afgesproken dat je geen vrij neemt als er een F1 weekend is...
Fantast. Is gewoon een mailinglist, volgens mij... Daarna nog een tweede mailtje met het verzoek of ik "that bunch of other crazy Dutchmen" toch maar vooral weer mee wilde nemen Gr. Martin
Tja, in werkelijkheid is het nog minder dan op papier... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Toch raar dat het op die SWB er beter uit ziet dan op de 599GTO. Hoewel het er nog steeds niet uit ziet, maar toch beter..
Ik denk dat dat zo is omdat het op de SWB hoort te zitten Robin. Overigens zijn er ook een 250 GTO en Lusso in dezelfde livery. Samengevat: voor een klassieke racer oke, maar voor een 599 GTO: niet doen (Marc)... Gr. Martin
De streep "ligt" naar mijn idee te ver naar voren. Bij de SWB is deze niet onderbroken tot de kokerbalken en bij de GTO stoppen ze op de spatborden. Ook al zit de streep op de "juiste" plek, blijft het geen pan! Maar zoals Martin altijd zegt: Eerst het probleem maar eens hebben....