Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2213 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Ik heb begrepen dat het nog minimaal een jaar langer gaat duren.

2. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Dat werd mij bij Kroymans ook verteld.
    De eersten zouden pas in de zomer van 2011 op kenteken kunnen.
    Dus nog een jaar wachten. Of het een pruduktie of commerciele beslissing is laten we maar in het midden. Ik kijk er niet van op, er moeten eerst veel California's de weg op.
    En die worden trouwens ook veel verkocht hoor ik.

3. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    What the #$%@^&!? Wie? Wat? Waar?

Gr. Martin

4. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Moet Tonnie er weer bij komen ?? ;)

5. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ja. Doet ie ook eens wat!

Gr. Martin

6. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Nu "The Cannonball Run" op Comedy Central. Klassieker!

Gr. Martin

7. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Jaja, "God is our co-pilot" zegt Sammy Davis jr in de 308 ;)

8. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Zag Captain Chaos ook al door het scherm vliegen.

9. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #55309 Robin360, Jul 23, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  10. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Haha, geweldig Robin. Het eerst wat ik dacht (zonder de foto gezien te hebben) was: die heeft de Italia gereden ;)

Is alles wat ze over de 458 zeggen waar?

Gr. Martin

11. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Et tu Robin, tu quoque fili mi? (vrij naar Julius Ceasar...)

Geweldig hè? Welkom in de 458-club :):) Vertrouw je je ervaringen even toe aan ons forum, liefst ondersteund met foto en videomateriaal.....?

Ciao, E.

12. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    1987?

13. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik zie standje "race"......

14. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Ik zie een navi in Italië........nog maar 53 dagen ;)

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Had gedacht dat mensen dit wel zouden weten, maar schijnbaar leest niet iedereen met grote regelmaat de Revu en Panorama ;)
    Dit is Klaas Bruinsma, de "Dominee".

16. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #55316 henkie, Jul 24, 2010
    Ja, die Robin wou even doorijden naar Rome. Even in die Trevi fontein springen ;)
    Image Unavailable, Please Login

17. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    #55317 Souvlaki, Jul 24, 2010
    Liggen daar aan het eind van de dag genoeg muntjes in om een 458 van te betalen...???? :)

18. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #55318 henkie, Jul 24, 2010
    Tom Cruise en Cameron Diaz in TOP GEAR !

MOVIE legend Tom Cruise turned real-life action man for Top Gear yesterday - racing in its budget motor on TWO WHEELS.

The Top Gun star drove the Kia cee'd, then blagged a ride in a £1.6million Bugatti Veyron - and later helped a man who fainted in the TV audience.
    Tom, 48, and fellow A-lister Cameron Diaz, 37, zipped around a test lap at the Top Gear base at Dunsfold Aerodrome in Surrey ahead of this Sunday's show.

Car-mad Tom, who asked to be on the BBC2 hit, gave it his all to beat Harry Potter star Rupert Grint's top time in the "star in a reasonably priced car" contest.
    The result will be revealed on Sunday.
    A source said: "Tom went hell for leather. At one point he cornered in the Kia on two wheels. "The producers' hearts were in their mouths - but Tom was having a whale of a time."

The Kia conked out on Cameron's lap and she was rescued by The Stig.
    Later, Tom saw The Stig preparing to drive the new Bugatti Veyron Supersport - the world's fastest production car and capable of 267mph.

A source said: "Tom took one look and said he had to have a go.
    "He was beaming from ear to ear about how exciting it was to drive."
    As Tom and Cameron chatted with host Jeremy Clarkson in the studio an audience member fainted. Tom raced to help and the man soon recovered.
    Last night Tom and Cameron were in London for the premiere of their film Knight And Day.
    Tom said of his Top Gear experience: "It was fun, very fun. I like fast cars and motorcycles - I've loved them since I was a kid." Cameron said: "I love speed. You have to live in the moment."

19. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Het 'hoogteverschil' tussen Cruise en Clarkson valt me nog mee :D:D:D Ik dacht dat Tom zo'n kleintje was...

Gr. Martin

20. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #55320 JazzyO, Jul 24, 2010
    Last edited: Jul 24, 2010
    Wat ik bedoelde was dat de presentatie van de auto eind dit jaar verwacht is, niet dat de auto geleverd zou kunnen worden. Is ook logisch want dan had hij al gepresenteerd moeten zijn. Marc - ik neem aan dat je niet bedoelde dat hij pas eind 2011 voorgesteld wordt? Henkie's verhaal is wat ik ook te horen gekregen heb.

Onno

21. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Onno, die 458 is wel echt helemaal te gek he?
    Echt alles wat ik in een auto zou willen zien heeft hij.
    Ik zit er echt heel veel keren per dag aan te denken hoe ik die in mijn bezit zou kunnen krijgen.

Maar ik vind mijn 360 ook nog steeds erg mooi. En wat te denken van een mooie F430 rossa/nero? Genoeg dingen om allemaal je hoofd over te breken ;)

22. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Eeen bivakmuts is geen optie met jouw postuur:):):)

23. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    #55323 Souvlaki, Jul 24, 2010
    Daar hebben ze deze oplossing toch ooit voor bedacht?? :D:D

Ciao, E.

24. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #55324 Robin360, Jul 24, 2010
    Last edited: Jul 24, 2010
    Ok...ik denk dat het meeste gezegd is door Onno en ik ben het grotendeels met hem eens. Ik had wat opgenomen met de iphone maar het resultaat is rampzalig. Dus sorry...geen filmpje! Maar goed, laat ik mijn ervaring eens opschrijven:

Ik loop naar de auto. Mónica vindt hem spuuglelijk. Ook mijn bijrijder tijdens de laatste FCN rit was er niet van onder de indruk en vond de California 2x zo mooi. Smaken verschillen dus. Zelf vind ik hem ook minder mooi dan een 360, en nog minder dan een 355. Echter, ik vind hem in 1 woord: STOER. Hij ziet er supergaaf uit. Ik ben vooral gecharmeerd van de de hoekige lijnen. Hulde aan Pininfarina om met één van de meest stoere ontwerpen van de laatste 10-15 jaar uit te komen.

Ik neem plaats. Ziet er erg netjes & strak uit, binnen. À la California. De knipperlichten op het stuur is even wennen maar het is een stuk beter dan op de California waar de pook van de knipperlicht en de downshift pedaal zo dicht bij elkaar zitten dat ze elkaar voortdurend in de weg zitten als je linkerhand daar zit. Stoelen zitten erg goed. Achterruit is een stuk kleiner dan de 360.

Ik start de auto. Met een enorme brul uit de uitlaat, net als in de California. Dat begint goed. Echter als de choke uitgaat hoor je eeeerg weinig. De uitlaat is erg gedempt; klinkt niet echt fijn als je stationair loopt. De kleppen gaan rond de 3000 toeren open; vroeger dan bij een 360. Probleem hier is dat als je aan het 'cruisen' bent (en meestal is dat rond de 3000 toeren), die kleppen voortdurend open en dicht gaan, wat redelijk irritant kan worden. Zoals Henk al zei.....gewoon die stekkers van de kleppen lostrekken zodat ze continu open staan.
    Een groter probleem heb ik met het geluid op hoge toeren: de uitlaat is als een Tubi, en blijft maar laag klinken. Hard, maar laag. Geen hoge F1 pitch; en op een Ferrari met V8 achterin vind ik dat dat wel hoort. Misschien omdat de V8's te groot worden? EU regelingen met geluid? Geen idee, maar ik heb de 458 2x door een tunnel gereden vol gas, en vind m'n eigen Larini uitlaat 10x zo mooi klinken bij vol gas door een tunnel.
    Echter....................wat ik me niet had gerealiseerd (omdat ik de 458 alleen op circuit of stationair lopend heb gezien) is het praaaachtige geluid bij middelhoge toeren. Waanzinnig, wat een geweld. De ene plof na de andere en een hoop 'geborrel' als je het gas losgaat. Het blijft maar doorgaan! Met zoiets moet ik toegeven: het ontbreken van de hoge F1 pitch is hem vergeven. Maar zet wel die kleppen open :D

Ik schakel in z'n 1. De schakelpedalen aan het stuur zijn een stuk groter en dat is mooi. Ze hadden van mij nog groter gemogen, zoals in de GTO. De schakelbak is exact dezelfde als die van de California, en dus niets nieuws als je al in de California hebt gereden. Ik mis nog steeds een beetje de 'F1 knal' in je rug als je schakelt (het schakelen is wat klinisch), en de koppeling heeft een hoog gewicht, maar het is gewoon beter voor je rug, aandrijfas, koppeling onderhoud (gaat minstens 3x zo lang mee) en het schakelt supersnel. Dit is gewoon de toekomst.

Ik geef gas. Direct schiet je weg. Ongelooflijke throttle response. Wat nadelig bij stadsverkeer-achtig rijden. Zoals Onno zei; de auto is erg zenuwachtig. Schiet effe naar voren, neemt dat veel snelheid terug als je eventjes gas loslaat etc. Maar goed, we rijden toch het liefst hard....en hard gaat 'ie.... Deze auto kan je maar beter niet zonder Stinger kopen. Hij lanceert zich vooruit. Het duurde 20 minuten voordat ik eindelijk de km teller kon vinden, en schrok van de snelheid. Toen ik de tripcalculator zag en daarmee de topsnelheid van m'n tripje, schrok ik nog meer.... Ik had geen idee dat ik ZO hard reed. Die tripcomputer heb ik meteen gereset. Erg moeilijk, zoals Onno ook zei, om niet keihard te rijden. Heerlijk :D :D

Ik stuur de bocht in. Je hoeft minder te draaien om de bocht te nemen. Daardoor stuurt 'ie wel wat zwaar als je langzaam rijdt, vind ik. Maar goed, we rijden of het algemeen niet langzaam en hij stuurt echt fantastisch als je hard door de bocht gaat.

Na wat meer rijden (alles in race stand inderdaad Fred ;) ) neem ik de bochten wat harder. De ophanging is eeerg goed. Bijna als een Scuderia. Ik heb alleen de 16M gereden maar de ophanging was in die auto wat stugger en dus ietsje beter voor circuit. Waarschijnlijk onder andere wegens de titanium pakking die de Scuderia heeft, en de 458 geloof ik niet (meestal worden ze als te stug voor straatauto's gezien). Maar ik denk dat als je die pakkingen laat vervangen door die van titanium, je wat meer circuit-achtige banden erop zet, dat een echte coureur er dezelfde rondetijden mee haalt als in een Scuderia. Maar doe je dat niet (en waarom zou je..), dan rijd je gewoon in een auto waar je bijna geen verschil mee voelt vergeleken een Scuderia. De ophanging is super.

Al met al....een prachtauto. Heerlijk stoer, en Ferrari heeft het weer voor elkaar een auto te produceren die qua prestaties nagenoeg gelijk staat aan de Scuderia en waarmee je toch comfortabeler over straat kunt rijden (in ieder geval ben ik niet in staat veel verschil te merken..). Aan de andere kant nog steeds respect voor de Scuderia, want die doet er niet voor onder; misschien op de straat een beetje vanwege de comfort, maar op het circuit al helemaal niet. En dat voor een lagere prijs dan de 458... ;)

Ik kijk heel erg uit naar de 458 Spider. De 16M is nog steeds één van m'n meest favoriete Ferrari's, misschien wel de meest favoriete (heb de GTO nog niet getest :D ), en ik denk dat de 458 spider de enige cabrio is die kan tippen aan de 16M. Ik ga ook eens goed mijn hersens breken Henk, hoe ik zoiets binnen niet al te lange tijd zal kunnen kopen. Voorlopig blijft het bij dagdromen... :(

25. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Ben benieuwd of Cruise weer op de bank gaat staan springen.

Share This Page