Fred, we zitten in de verkeerde draad te kleppen. Lunch op zaterdag in Buonconvento. Eerste auto is daar om 12.15 Op vrijdag in Urbino. Eerste auto parkeert om 13.05
Jeffrey, uiteraard is dat materiaal voor hen beschikbaar! Maar dan wil ik wel graag de auto nog eens van dichtbij bewonderen. Ruit niet OK, ik ga het na de vakantie wel laten repareren. Onno
Ik vond het tijd om weer eens wat uit de oude doos te halen Ditmaal het Coys International Historic Festival. De eerste keer dat ik naar Engeland ging was voor dit evenement in 1994. Wat een geweldige sfeer hing daar, vooral als je met je tentje op de (gratis) camping bij de ingang stond. Zo vroeg had ik nog nooit in een paddock rondgelopen (op badslippers...) En je mocht bijna overal bij, ook in de pitboxen. Dat was voor Europese begrippen ongekend. Anyway, we kwamen natuurlijk voor de Ferrari's (hoewel er ook zat ander moois te zien was). Ik had pas ervoor een Sigma spiegelreflex gekocht (mijn trouwe pocketcamera was helaas stuk gegaan). Achteraf geen goede koop geweest. Sigma maakt misschien aardige lenzen, maar de camera was knudde (dus de onscherpe foto's lagen niet aan mij! ) Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
De toenmalige eigenaar parkeerde hem altijd op de gewone parkeerplaatsen, vond dat blijkbaar geen probleem. Helaas tijdens een regenbui op Goodwood werd het parkeerveld erg modderig en stond de California langs de uitgangsroute geparkeerd. De voorbijrijdende auto's hadden de California helemaal bedekt met een laag modder! Ik had zo'n medelijden met de auto dat ik er geen foto van gemaakt heb. Hier was hij nog schoon: Image Unavailable, Please Login
In 1995 sloeg ik het Coys festival over (iets te maken met afstuderen geloof ik ) maar in 1996 was ik weer van de partij. Deze keer stond ik met mijn tentje recht tegenover de ingang. Heerlijk als je 's-morgens opstaat, over de heg op de toegangsweg kijkt en dan een 250 GTO voorbij ziet rijden! Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Zoals je kunt zien probeerde ik in die tijd maximaal gebruik te maken van de beschikbare tijd: vroeg op en zo lang mogelijk op het circuit rond blijven hangen, dan kun je leuke foto's maken zonder veel publiek rond de auto's. In 1997 moest en zou ik weer naar Silverstone gaan vanwege het 50 jarig bestaan van Ferrari, maar helaas hadden mijn vrienden geen tijd of gelegenheid. Toch maar gegaan en op de camping had ik nog maar net mijn tentje opgezet, of ik kwam een vriend uit Duitsland tegen. Heb van hem een fiets geleend om snel rond het hele circuit te kunnen rijden, op zoek naar Ferrari's. wie had ooit kunnen bedenken dat een Hollander nog eens een fiets van een Duitser zou mogen lenen! Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Zijn er ook mensen die nog foto's hebben van de Ferrari 348 Zagato Elaborazione? Ik kan me herinneren dat ik er ooit 1 gezien heb op de beurs in houten. Hoe wordt deze auto eigenlijk in de Ferrari wereld gewaardeerd? Als ik mij niet vergis zou Zagato maximaal een stuk of 20 produceren (of eigenlijk aanpassen).
Ik heb me dat ook wel ns afgevraagd Peter http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=34865&highlight=348+zagato Nog niet zo lang geleden zag ik op een foto van een 599GTO een rode op de achtergrond. Dus er zijn in ieder geval een grijze, een rode en een gele. Nummers en (actuele) achtergrondinformatie blijven echter ontbreken.
bedankt voor de nieuwe info, het wordt tijd voor een uitgebreide fotoshoot met een 348 Zagato Er zijn zo weinig mooie foto's te vinden Bedankt voor de nieuwe info en foto's!
Ik sprak enkele jaren geleden Paul Koot en de oorspronkelijke plannen waren om inderdaad 20-25 exemplaren (om) te bouwen, maar het is slechts bij een paar (vijf?) gebleven.
Dat maakt me nieuwsgierig Maarten: wat is er daarna met 79887 gebeurd..? Deze foto's bedoel je: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Zou goed kunnen dat de overige exemplaren (?) in het verre Oosten vertoeven. Gr. Martin
Wees gerust Martin, geen hele gekke dingen. De auto staat alleen onder een soort van "doorlopende ontwikkeling" om z'n eigenaar veel plezier te bezorgen. Aangepast zijn oa wielen en remmen , turbo's (kleinere , was anders niet mee te rijden...) Verder wat aerodynamische aanpassingen zoals bv de kleine "vleugeltjes" aan de voorkant. Bij deze een 2-tal foto's tijdens een trackday op Spa. C'est moi in de Evo... . Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Die gele s/n 83560 is in 2004 nog gezien in Italie op het Villa d'Este Er is ook nog een grijze nederlandse Zagato. s/n 84810 YP-79-TP dit was oorspronkelijk een zwarte 348