Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2338 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. rickadelic

rickadelic Formula Junior

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    Erik geniet er van, financieel zegt men is het altijd de beste tijd om een cabrio in hartje winter te kopen. Helaas is het weer dan wat minder maar geloof me je kan heel snel open rijden. Morgen als het droog is graadje of 6, beetje zon, verwarming klein beetje aan en de tubi die je nog meer verwarmd.

enjoy!

2. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    #58427 Souvlaki, Dec 10, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    In de eerste plaats iedereen bedankt voor alle hartelijke woorden en berichtjes! Dit zijn van die dagen dat het hart van een F-liefhebber sneller gaat kloppen, als er een nieuwe wordt afgeleverd. Zal proberen jullie een beetje door mijn dag heen te praten.

Het eerste contact met de chauffeur was rond 11.00 uur vanochtend: 'ik zit nu bij Apeldoorn".
    Ik had het lumineuze idee opgevat om met zoon Leon het transport op te vangen op de snelweg en dan naar de stal te begeleiden. De 2e check was toen hij ter hoogte van Soest/Baarn reed en bij de 3e werd de afslag Muiden/Weesp gepasseerd. En ja hoor, daar was die rode Spider......aan de andere kant van de vangrail. Wij waren ook bij de afslag en moesten natuurlijk de andere kant op; dat duurt best lang voor je zo'n 80 km/u rijdend waardetransport hebt ingehaald. Dat was pas ter hoogte van de IKEA aan de A9. Dan gaat er toch wel een heeeel goed gevoel door je heen; het wordt nu écht tastbaar! Verder mee opgereden en als een volleerd voorganger de Spider door Amstelveen naar z'n plekje gebracht. Onderweg natuurlijk glurend en glunderend medeweggebruikers gadeslaand; ontelbare malen vastgelegd op telefooncamera en zorgend voor menig spontane nekhernia bij verbaasde voorbijgangers......:)

En daar stonden we dan uiteindelijk, even over twaalven. Oog in oog met mijn nieuwe F. Die al gauw van de oplegger werd afgereden en voor de deur werd gezet. En toen kwam er toch wel een 'even-slikken-momentje'......m'n trouwe F355 werd de garage uitgereden naar de aanhanger. Gaan er ongewild toch allemaal gedachten door je heen: vanaf het moment van het ophalen uit Duitsland van je eerste F, via het vele plezier tijdens de Italy-trips, de diverse goede doelen-ritten en de vele (vaak spontane) ritjes tot dit moment van afscheid. Waar zal hij terecht komen? Zal ik 'm nog eens zien? Wordt er goed voor gezorgd? De tijd zal het leren lui, deze sentimentele ouwe ... had het tóch even moeilijk ;)

Maar ja, er staat een paar meter verderop ook wel iets heel leuks m'n aandacht te trekken met z'n rochelende tubi en z'n aanstekelijke rode uiterlijk :) En dan ga je erin zitten als z'n nieuwe baasje, kijk je eens om je heen, trapt het gaspedaal even een beetje in en zet 'm vervolgens op z'n nieuwe plek. Net alsof je een huisdier voor het eerst mee naar huis hebt genomen. Daarna laat je alles eens goed op je inwerken en zie je eigenlijk steeds meer leuke dingen; je gaat echt genieten van je aanwinst! Even het dak eraf, want dat hoort toch? Kijken waar de knopjes en controlelichtjes allemaal voor zijn, zoeken waar Alex de stekkerdoos voor de druppellader heeft verstopt (...in de voorbumper...) en ga zo maar door.

Het laatste deel van de rit heeft het helaas gemiezerd en dat is toch geen gezicht dus de eerste poetsbeurt heeft vanmiddag ook plaats gevonden en hij staat er weer lekker schoon bij, wachtend op z'n eerste ritje. En dat kan in dit seizoen zomaar pas over een paar maanden zijn, helaas. Maar er af en toe even in zitten, genieten, ruiken, dromen.....net als dat kleine jongetje van heel vroeger dat tijdens de Auto-RAI (toen er nog geen Miljonair-fairs bestonden) in een Volkswagen Kever ging zitten en droomde dat het een Ferrari was.......dát gaat de komende tijd zeker nog wel vaker gebeuren ;)

Enfin, het was een geweldige dag, met fijne vooruitzichten voor het nieuwe seizoen en een beauty in de garage. Iets anders kan ik er niet van maken. En ter verhoging van de feestvreugde ook nog de beloofde pix en een linkje voor wat bewegend materiaal: http://www.youtube.com/watch?v=i2QMAhCYcC4

Nogmaals bedankt allemaal en tot binnenkort!

Ciao, E.
    Image Unavailable, Please Login

3. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Te gek hoor :) geniet ervan :)

4. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Nogmaals heel veel geluk met je nieuwe bolide.
    En open rijden is heerlijk genieten genieten.
    Hij is erg mooi ben er zuinig op.

5. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Hahaha, laatste foto is top!

6. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  7. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,003
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Geweldig Erik, we hebben hier met ons allen zitten genieten van het filmpje, de foto's en je verhaal! Geniet er van.

8. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Leuk Erik!!! Jammer dat ik niet ff kon komen kijken...halen we nog wel een keer in!!

9. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Gefeliciteerd Erik !!
    Die laatste foto onderstreept echt je blijdschap, leuk :D

PS: Ik ben héééééélemaal iets vergeten valt me net in (manuals). Geef me aub even een mailtje met je postgegevens zodat ik het alsnog in orde kan maken voor je!

10. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #58435 328gts1987, Dec 11, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Welkom hier en gelijk sterkte gewenst met de lange winter die voor de deur staat.
    Zelf had ik een "klusje" in AU waar de winter is losgebarsten en wat voor ons "petrol-heads" een ware nachtmerrie is.... (zie foto onder)

In afwachting van.....had je nog wat tijd over merk ik.
    Ik was echt uitgestapt maar kan me wel indenken dat je te overweldigd bent daaraan te denken op dat moment....
    Probleem (voor ons westerlingen) is dat wij er helemaal niet opkomen zoiets (met opzet) te doen. Chinezen "denken" anders dan wij en dat is de reden dat je er ook zelf niet mag/kan rijden. Geweldig land, mooie cultuur maar o wat zijn die mensen olie-dom (niet verkeerd opvatten a.u.b.) Er is generaties voor hun "gedacht" en nu moeten ze dat ineens zelf doen met dit als resultaat, er wordt niet nagedacht zoals de pagegier zelf ook concludeert.....

Goed opgemerkt Gairo. Dit vind ik dus helemaal goed qua stijl. Veel mooier dan op de straat 458 waar de buitenspiegel op de deur is "geplakt"

Mooie (luipaard print) bank heb je daar staan St@ven. ;) Net wat Tonnie zegt: wie wat bewaard heeft wat al begrijp ik deze "even niet" ;)

Klopt Eric! gefeliciteerd met je (gezonde) aankoop. Kan me best voorstellen dat het even slikken was want wat hebben we al een hoop lol gehad met elkaar (en dus de 355)
    Maar we gaan er komend seizoen weer een feest van maken (jij hopelijk eerder, er kunnen ook mooie/droge winterdagen zijn)
    Veel veilige km's gewenst en niet in de omstandigheden die ik mee maakte van de week. Op een helling met sneeuwkettingen rem ingedrukt en gewoon naar bededen glijden.... Ging net goed. Had nog 7 cm over naar de geparkeerde X6 over.....

11. Mikestradale

Mikestradale F1 Rookie

Jan 25, 2006
    2,610
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Geniet ervan Erik! Ze ziet er echt fantastisch uit.
    Hoeveel 360's met tubis hebben we al op het forum? Rijden er uberhaupt nog 360's rond zonder tubi? ;)

12. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Rij dan ook niet in een taxi......;)

13. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Erik, nogmaals welcome to the club natuurlijk, en we hebben al genoeg over de telefoon gesproken natuurlijk.

Wat wel geinig is, is natuurlijk dat ik al duidelijk meer km's in jouw F360 heb gereden dan jijzelf ;)

http://www.youtube.com/watch?v=6JCCUZeeRUs

14. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    :D Heerlijk commentaar ook van Peter......

15. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    #58440 Souvlaki, Dec 11, 2010
    Last edited: Dec 11, 2010
    Jongens, ben weer wakker en guess what........? 't Is geen droom! Ga nu de gebruiksaanwijzing lezen :):)

Simpel, ik heb geen stoep :)

Ik weet niet hoe het weer bij jullie was Robert, maar hier was het knudde...... :(

Yes Martin, échte schildjes!. Voelt hééél anders bij het poetsen ;)

Bart, you've got mail!

Zijn die kwijlsporen die er niet meer uitgaan dus van jou dan.....? :):) Wat een bak, hè? ;)

Fret, handig zo'n navi die aangeeft dat er sneeuw ligt.....:D:D

Ciao, E.

16. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,248
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Grappig dat je normaal gesproken de gebruiksaanwijzing overslaat, maar hem nu wèl leest :D:D:D

Gr. Martin

17. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,195
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Van t zomer stond de auto bij ons in de hal gestald in Haaksbergen. Mooie nette spider.
    Gefeliciteerd met de aankoop.

18. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Thnx Tom!

19. Mobiel

Mobiel Karting

Mar 6, 2010
    229
    Mijnsheerenland (NL)
    Full Name:
    Wouter
    Hallo Erik,
    We kennen elkaar niet, maar heerlijk om zo'n beschrijving van die dag te lezen. Kan ik me helemaal voorstellen!! Geniet ervan!
    Groeten,
    Wouter

20. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Understatement: MOOISTE spider die er is! (Zo goed Erik):):):)

21. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Van harte Erik! Dat je er veel plezier mee gaat hebben!

22. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Wouter, bedankt voor de aardige woorden.

Joost, goede vriend. What else....?

Vu, zet de camera maar vast klaar......;)

23. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Reken maar!

24. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,167
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Proficiat Erik, tijd om je profiel aan te passen! :)

25. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel

Share This Page