Jammer voor een iedere die graag een F uit de States zou willen halen. Was het BTW tarief voor auto's ouder dan 30 jaar 6%, dit wordt nu dus 19% Weer een vorm van gelegaliseerde oplichting dus. Ik kreeg onderstaande van "mijn vaste" transportpartner: BELANGRIJKE MEDEDELING WIJZIGING BTW TARIEVEN Op 21 december 2010 heeft de Eerste Kamer ingestemd met het Belastingplan 2011 en het wetsvoorstel Overige Fiscale Maatregelen 2011. Binnen de wijzigingen is onder meer bepaald dat het lage BTW-tarief voor de invoer van kunstvoorwerpen en antiquiteiten komt te vervallen. De regeling dat u voor oldtimers 0% invoerrechten betaalt blijft gewoon van kracht, maar de BTW zal vanaf 1 januari onder het algemene tarief vallen (19%). Voor alle goederen die vóór 1 januari zijn aangekocht en na 1 januari zijn ingeklaard zal SCL Rotterdam kosteloos een bezwaarschrift indienen bij de Belastingdienst / Douane. IMPORTANT NOTICE CHANGES VAT RATES IN THE NETHERLANDS On 21 December 2010, Dutch Government has agreed to Tax Reform Plans for 2011. These plans include the decision that the current low VAT rate for the import of art objects and antiques will be changed to the normal VAT rate. There are still NO import duties (0%) for the import of oldtimers in The Netherlands, but the VAT will be subject to the general rate as of January 1st, 2010 (19%). For all goods purchased before January 1st which will be declared with Customs after January 1st, SCL Rotterdam will file a letter of objection with Dutch Tax Services / Customs free of charge.
Voor zelfverdediging wordt je toch niet meer opgepakt tegenwoordig, of interpreteer ik dat nu te ruim ?
MARANELLO - Wie in de Formule 1 wereldkampioen wordt, zal weldra in verband worden gebracht met het Ferrari F1 Team. Zo ook nieuwbakken titelhouder Sebastian Vettel. Ferrari-president Luca di Montezemolo was tijdens zijn traditionele kersttoespraak lovend over de Red Bull-coureur, en gaf aan te verwachten dat de Duitser binnen enkele jaren in de scharlakenrode bolide zal rijden. Het contract van Vettel bij RBR loopt nog twee jaar door, waarna hij zonder problemen de overstap kan maken naar de Scuderia. Fernando Alonso liet al weten de Duitser met open armen te ontvangen, en ook de rijder zelf is enthousiast over het idee. "Geen twijfel over mogelijk: het is mijn droom en mijn ultieme doel om voor Ferrari te rijden", zei de jonge Vettel in Bild. "Dat lijkt me een duidelijke zaak. Ferrari is te vergelijken met Real Madrid in het voetbal: de uitstraling, de mythe van het merk, dat is gewoon bijzonder." bron: racexpress.nl Image Unavailable, Please Login
Dus het gaat er niet om of je de snelste bolide hebt, maar of je in het team zit met de meeste uitstraling cq. status........mmm, geeft te denken...
Een (goed betaald) erebaantje. Zowel Schumacher als Alonso hadden al een paar wereldtitels op zak voor ze naar de Scuderia kwamen. Gr. Martin
Ik denk dat je het zo moet zien dat elke wereldkampioen denkt dat de titel aan hem te danken is en dat kunstje dus ook met een mindere auto moet lukken, met in het achterhoofd dat Ferrari een geweldige organisatie (geld is geen probleem) heeft om hem daarin van dienst te zijn. En als je kampioen wordt met Ferrari, zal dat veel mensen nog lang heugen (ik ben benieuwd hoe lang men zich zal herinneren dat in 2010 iemand met een Red Bull kampioen werd. Ik zie Red Bull namelijk niet als een blijvertje).
Te koop op anamera, 1 van de 3 Enzo testmules: http://www.anamera.com/en/detail/car/65339/index.html?no_cache=1 Image Unavailable, Please Login
Ik ken persoonlijk twee FXX eigenaren die auto gewoon 'thuis' hebben staan. In geval van KvM 599xx kan het zijn dat Ferrari em in opslag zet en telkens naar circuits brengt. Ik ga ervan uit dat ie wel een keer in Hengelo in showroom komt te staan.
Ik heb er één keer 1 in Spa gezien. De eigenaar moest heel veel pogingen doen om hem aan de praat te krijgen. Ook kwamen er geluiden uit de motor / carosserie, die ik bij een Enzo nog nooit heb gehoord. Het was wel spectaculair overigens.