Maar wel het zilver... Jij zei mij al mijn geld op zilver te zetten... +74% afgelopen jaar. Bedankt vriend
Mooi filmpje over Carrozzeria Zanassi http://www.autogespot.com/nl/item/9806/filmpje-maak-kennis-met-carrozzeria-zanassi.html
Een vraag voor de juristen: vandaag weer gaan werken. De parkeerplaats bij het kantoor is spekglad. Nu heeft de gebouwbeheerder borden opgehangen met de tekst 'parkeren op eigen risico'. In plaats dus van zijn werk goed te doen (had hem er al eerder op aangesproken en het kan makkelijk, want de parkeerplaats van het naastgelegen bedrijf is brandschoon). Kan mijn werkgever zich er zo makkelijk van af maken, of blijft hij verantwoordelijk voor eventuele (letsel)schade op de parkeerplaats?
Ja, interessant. In Den Bosch liep ik eens langs een rij parkeervakken bij een flat. Daar waren schilders aan het werk in die electrische (rijdende) liftkarretjes die 3 verdiepingen omhoog kunnen. Die hadden ook even een bord neergezet met "Parkeren op eigen risico". Volgens mij werkt dat niet zo. Voor hetzelfde geld staat jouw auto er al (en ben je op vakantie) of heb je het bord gewoon niet gelezen. (of je bent analfabeet?) Ik neem aan dat ze gewoon aansprakelijk zijn en blijven ondanks zo'n bord.
Het ligt er ook aan in hoeverre de gebouwbeheerder ook de beheerder van de parkeerplaats is. Dat hoeft immers niet zo te zijn. Als vastgesteld kan worden dat de beheerder ook een zorgplicht ten aanzien van de parkeerplaats heeft, dan lijkt het mij zo te zijn dat die zorgplicht mede inhoudt dat e.e.a. sneeuw- en ijsvrij wordt gemaakt. Een zelfde plicht rust immers vaak ook op particuliere huiseigenaren (meestal geregeld in de Algemene Plaatselijke Verordening van de betrokken woonplaats). Daarbij is het natuurlijk wel zo dat indien de potentiele gebruiker moet vaststellen dat de parkeerplaats in een dusdanige staat verkeert dat daadwerkelijk gebruik niet aan te raden is, hij zelf voor de keus staat. Het is immers zo dat van een schadelijdende partij wordt verwacht dat hij het nodige gedaan heeft om de schade te voorkomen. Dus in dat geval zou ik de auto elders neerzetten en vervolgens de beheerder aanspreken op zijn zorgplicht. Stel je voor dat je elders alleen betaald kan parkeren, dan kun je die kosten in principe in rekening brengen aan de beheerder voor zover en voor zo lang hij niet aan zijn verplichting heeft voldaan (na daartoe in gebreke te zijn gesteld en in verzuim te zijn). Maar Gijs is hier de civilist
Zei hij tussen neus en lippen door. Gefeliciteerd. En dan de obligate vraag: waar zijn de foto's / details?
Goed, hij krijgt er één haha. EDIT: hmmm.. dan ligt hij er 10 dagen uit, laten we het maar bij een zware overtreding houden, je gelijkgestemden misleiden Image Unavailable, Please Login
Jongens, jongens, jongens. Het gaat weer he-le-maal nergens over. Geleuter van de bovenste plank. Ik dacht dat ik er wat van kon maaruhhh...... Er ligt in mijn woonwijk op de straten al weken een sneeuwlaag. Van wie is die weg?? Precies, van de gemeente!! En wat doen doe ze er aan??? Precies, helemaal niets! Dus wat moet ik doen??? Precies, rustig rijden. Maar niet een brief schrijven aan de gemeente en haar aanspreken op haar zorgplicht. En als je ondanks je voorzichtigheid, toch wat schade rijdt, kun je je verzekeraar vriendelijk opbellen en die is graag bereid je te helpen om je schade (gedeeltelijk) te vergoeden. Gaat toch lekker chassisnummers tellen....