Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2366 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Zo!!! Die gaat vroeg naar bed vanavond:D:D:D

2. dvbuuren

dvbuuren Karting

Apr 20, 2008
    149
    Beesd, Netherlands
    Full Name:
    Dick

3. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    En ik maar denken dat je een zittend beroep hebt!:D

4. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Lekker genoten Erik, leuk te horen! PS: Zo'n pet (met de klep naar achteren of naar voren?) zorgt voor warmte of dat je haren niet in de war gaan :) ?

5. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Marnix als je bovenstaande VRAAG stelt kan ik hem maar moeilijk serieus nemen en zie ik het als een zinloze OPMERKING.

Als ik mij niet vergis maak jij een punt aangaande handbediening vs electrisch bediend en niet ik. Wie weet wordt het mij wat duidelijker wanneer jij je VRAAG even toelicht en zie ik het dan niet langer als een zinloze OPMERKING.

6. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Een handbediend dak heeft alleen maar voordelen, net zoals een handbediend raam alleen maar voordelen heeft. Het extra gebruiksgemak dat elektrisch bediend zou hebben, wordt zwaar overschat. Neem nou zon raam: wat maakt het nou uit of je even zwengelt of op een knopje drukt? In het laatste geval heb je kans dat de motortjes stuk gaan en ja, dat heb ik meegemaakt. Twee keer zelfs. Heel leuk om bij nat weer even je raam omlaag en omhoog te willen doen om de druppels te verwijderen, om vast te stellen dat het kreng niet meer omhoog gaat. Zelfde geldt voor zon kap. Wat biedt electrisch nou extra? Je hoeft de auto niet uit om die kap te bedienen, maar je moet nog steeds zelf de boel vergrendelen (neem ik aan). Bovendien is handbediend lichter en daarnaast, uiteraard, veel minder storingsgevoelig.

Dus, ja, wat mij betreft wordt de strijd tussen handbediend en elektrisch bediend in bijna alle gevallen ruimschoots gewonnen door handbediend en dus, nee, vond ik zelf mijn opmerking niet zinloos. Maar goed, daar mogen anderen anders over denken. Ik was gewoon een beetje verbaasd door de toon.

7. dvbuuren

dvbuuren Karting

Apr 20, 2008
    149
    Beesd, Netherlands
    Full Name:
    Dick

Joost, klopt helemaal, maar voor de noodzakelijke beweging sta ik dan te bellen. En toen ineens schoof Eric voorbij........een plaatje die F.

8. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    De ijzel is nog niet helemaal weg bij jullie?

:D

9. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,000
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Marnix, ik ken je autohistorie/cabrio ervaring niet zo heel goed maar heb je nou zelf zoveel ervaringen met cabrio's dat je tot dit standpunt bent gekomen? Of heb je je deze mening gevormd aan de hand van je ervaring met de electrische motor van je raambediening?

Mocht het uit eigen ervaring met cabrio's zijn dan ben ik verrast dat een gebruiker dit zo ervaart en neem ik je vraag serieus.

Waar het gaat om je ervaring met electrische raambediening. Deze ervaring heb ik nooit gehad met de auto's die ik in de afgelopen 8 jaar heb gereden. Maar wie weet heb ik gewoon geluk gehad bij die 4 auto's en 639.000 km. Het kan ook zijn dat jij gewoon heel veel pech hebt gehad bij jouw auto en ik kan me voorstellen dat dat geen pretje was.

Zoals jij verbaasd was over de toon zo was ik verbaasd over je vraag Marnix. Maar goed op het internet valt het niet altijd mee om de toon te horen waarmee iemand een vraag stelt of een opmerking maakt. ;) En inderdaad in dit geval heb je iemand getroffen die er compleet anders over denkt, al heb ik zelf maar beperkt ervaring met het openen en sluiten van cabrio daken.

10. rickadelic

rickadelic Formula Junior

Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    elektrisch dakje is een dikke "must".

Rijd nu alweer enkele jaren met 3er cabrio's en kan gerust zeggen dat er niks makkelijker is dan een elektrisch dak. Een keer langs geweest bij een non elektrische en wat een getobbbb is dat zeg.

11. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Ik heb het ooit in een Z3 gedaan, zo'n handbediend dak. Hoe snel een electrisch dak ook is, handbediend is onverslaanbaar wat dat vlak betreft op sommige auto's. Klik-los, je gooit het naar achter en je rijdt open. Vijf seconden hooguit. Laatst bij een nieuwe Mercedes E cabrio een electrisch dak gebruikt. Het gemak is er natuurlijk, je hoeft alleen maar een knopje vast te houden. Maar je zit voor je gevoel best lang te wachten tot alles losklikt, raampjes omlaag gaan, klep omhoog, enz. Maar die kap is dan weer van een dermate afmeting en kaliber dat ik er niet aan moet denken om die met de hand te moeten bedienen.

12. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Beste Marnix, ik heb elektrische ramen (gehad) in de volgende auto's:

1966 330GTC
    1974 365 Boxer
    1982 Alfa GTV6
    1989 Alfa 33 Sportswagon
    1996 TVR Griffith 500
    2000 550 Maranello
    2002 Alfa 156
    2004 BMW 325Ci
    2004 BMW 330i
    2006 BMW 335i Coupe

Heel wat van deze auto's kunnen nu niet echt de meest betrouwbare genoemd worden en verschillende waren/zijn toch behoorlijk oud. Ik heb echter nog NOOIT problemen gehad met elektrische motortjes (ok sommige van deze auto's heb ik niet veel kms in gemaakt maar de meeste behoorlijk wat). En persoonlijk vind ik met de hand een raam naar beneden zwengelen wel degelijk een probleem - het is een stuk onveiliger want je moet voorover reiken naar de hendel, net zoals met de hand de radio bedienen.

Met bediening van kappen heb ik te weinig ervaring om daar een mening over te geven.

Onno

13. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Lekker belangrijk deze discussie.

Veel belangrijker is dat ik vandaag de 575 naar Oss bracht voor z'n jaarlijkse onderhoudsbeurt en de 308 weer mee naar huis nam. Die is al ganz fertig en wachtende op het nieuwe seizoen.

14. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Het zal inderdaad van de auto afhangen. Een electrische kap op een Mazda MX5 is in mijn beleving net zo idioot als een handbediende kap op een Rolls Royce Phantom Drophead. Het kapje van een Ferrari mag wat mij betreft, mits een beetje slimme constructie, best handbediend. Liever zelfs, omwille van de gewichtsbesparing. En ja, ik zwengel ook net zo lief aan een raamslinger (vind het geweldig stoer dat een F40 gewoon daar van die slingers heeft hangen) dan dat ik op een knopje druk, maar ja, probeer dat vandaag de dag nog maar ns te krijgen en daarnaast, zoveel interesseert het me nou ook weer niet.

Dus ik sluit me volledig aan bij Franc, met dien verstande dat ik met mijn initiele vraag niet de bedoeling had deze discussie uit te lokken. Ik zal zelf sowieso nooit een cabrio aanschaffen. Handbediend of niet.

15. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    #59141 Michiel, Jan 10, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    En hoe was het??
    Image Unavailable, Please Login

16. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Gezellig, en heel mooi geworden daar in oss, en overheerlijke koffie.
    Donderdags verse broodjes voortaan, wat een service daar.

17. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Nou dan moet er zeker een keer op een donderdag heen ;) Moet nog steeds een keer kijken daar.....

18. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Het belqngrijkste is dat de elektrische startmotor ( die is toch elektrisch ) het doet. Toch? Of willen we die ook nog met de hand aanslingeren zoals de Renault reclame? :D

19. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Op DiscoveryHDShowcase op het moment: klassiek racen op de Nordschleife. Erg gaaf!

Onno

20. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Goed werk, Erik!!!

Temperatuur kan geen belemmering zijn om open te rijden. Mijn 'record' staat op -9, het is niet kouder geweest toen ik mijn cabrio reed. En toen was het enige probleem dat de kap nogal 'stijfgevroren' was. Daar kun jij geen last van hebben, aangezien ze binnen staat.

Ik hoop voor je dat we binnenkort een kurkdroge vriesperiode gaan krijgen (je weet wel, zo dat je je neusharen voelt :)). DAT is pas lekker cabrio rijden...

Geniet ervan, jongen!

21. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Zit je nou nog steeds te grijnzen????

22. paulus-1

paulus-1 Formula Junior

Nov 8, 2010
    261
    Nederland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    Dank !

23. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Dat hebben we gehoord van Alex, dat jij dat mooie werk hebt geregeld, top.
    De Manke & Schele.

24. paulus-1

paulus-1 Formula Junior

Nov 8, 2010
    261
    Nederland
    Full Name:
    Paulus Hollander
    Wie van de twee was jij nou ook alweer!

Share This Page