Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 2377 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. djfrens

djfrens Formula 3

Jan 9, 2007
    2,136
    The Netherlands

Schuifdak later ingebouwd?

2. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Volgens de advertentie is het origineel.

3. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Hej Hans,

Als je erheen gaat zou ik misschien mee kunnen ben gewoon erg benieuwd naar die auto.
    En ik vindt het natuurlijk ook gezellig :D

4. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Afgelopen zondag ging het nog even over de P4/5 Competizione en waarom deze auto op de 430 is gebaseerd in plaats van op de Enzo (net zoals de 'originele' P4/5). Ergens anders op dit forum lees ik:

Het chassis en de motor zijn van de F430 (om de sportieve reglementen te respecteren), maar de buitenkant is een race-versie van de P4/5. Het project, uitgevoerd door N. Technology in Turijn, is begonnen in september 2010, en de auto reed voor het eerst op in januari 2011.

Image Unavailable, Please Login

Gr. Martin

5. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  6. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Martin:

om antwoord te geven op je vraag:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=umDr0mPuyQc[/ame]

7. pieter hol

pieter hol Formula Junior

May 10, 2007
    574
    olanda
    Full Name:
    pieter
  8. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    #59408 BeQuietAndDrive, Jan 21, 2011
    Last edited: Jan 21, 2011
    En profil lijkt het wel wat op een Z3 Coupe van achteren! Not my cup of tea, mijn eerste indruk: geen waardige opvolger van de sierlijke 612.

Het schijnt trouwens een concept te zijn, geen productie.

9. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #59409 pterps, Jan 21, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017

Voor grotere foto's zie ook: http://autotelegraaf.nl/autonieuws/8797746/ferrari-ff-bellissima!/#

Deze foto's kan ik helaas niet opslaan en hier weer plaatsen.

Edit, toch wel.

Edit 2:

"Ferrari FF: BELLISSIMA!
    maranello - Als donderslag bij heldere hemel onthult Ferrari vandaag de FF, een vierwielaangedreven renpaard.

Foto: Ferrari S.p.A.
    Foto: 2011 © Ferrari S.p.A.

Voor de puristen zal het even schrikken zijn, een vierwielaangedreven Ferrari die plaats biedt aan vier inzittenden en 450 liter bagage. Het merk benadrukt dan ook dat deze Ferrari Four, zoals het model in feite te boek staat, een breuk met het verleden is. Niet alleen vanwege de carrosserievorm, namelijk dat van de zogenaamde shooting break, maar vooral op basis van de binnenshuis ontwikkelde 4RM-vierwielaandrijving. Ferrari claimt dat het 4RM-systeem de helft minder weegt dan conventionele systemen, waardoor een ideale gewichtsverdeling gerealiseerd kan worden. Uiteraard vertegenwoordigt de FF de laatste stand der techniek. Alle elektronische hulpmiddelen die over de bestuurder waken werken in tandem met de vierwielaandrijving, waardoor de aandrijving te allen tijde perfect over de vier wielen verdeeld wordt. Daarnaast is de auto voorzien van de meest recente magnetisch verstelbare dempers als ook de nieuwste keramische remmen van Brembo.

6,3 liter

Gelukkig gaan niet alle heilige huisjes bij Ferrari tegen de vlakte. Zo huist er onder de gestrekte motorkap een imposante, 6.262 cc metende V12-motor, goed voor maar liefst 660 pk. Dankzij onder meer de automatische transmissie met dubbele koppeling, snelt de 4 meter 90 lange FF in 3,7 seconden naar de 100 km/h. Ook het relatief lage gewicht van de auto doet een duit in het zakje. Ondanks diens afmetingen en de aanwezigheid van integraal aandrijving, weegt de FF niet meer dan 1790 kilo. Ter vergelijking, een Porsche Panamera Turbo, eveneens voorzien van vierwielaandrijving, weegt bijna 200 kilo méér. De specifieke massa van de Ferrari komt daardoor uit op 2,7 kg/pk. De topsnelheid bedraagt 335 km/h.

special editions

Ferrari benadrukt dat de FF niet opvolger van de 612 Scaglietti is, maar een volledig nieuw model. Productieplannen voor de FF zijn er vooralsnog niet, maar zoals Sergio Marchionne onlangs liet ontvallen, zal Ferrari zich in de toekomst meer gaan richten op de productie van special editions voor een selecte groep klanten. Wellicht dat de FF voor hen in gelimiteerde oplage gebouwd zal worden. Ferrari heeft in ieder geval een scala aan opties en aankledingmogelijkheden voor de FF beschikbaar, waardoor de auto in verregaande mate van een persoonlijk tintje kan worden voorzien. De FF maakt zijn debuut op de Autosalon van Genève.

10. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Vind het net een Z3 coupe, maar dan iets platter.......mmmmmm. Nog niet overtuigd.....

11. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dat blijkt:

Gr. Martin

12. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Apart. Ik vind de neus vrij lomp en grof gelijnd. Ik mis de elegantie die de 612 en de 456 wel hebben. Ik denk dat een ander (donkere) kleur de FF beter zou staan. Ik zie liever een coupe dan dit. Maar ik vind het niet slecht.

Maar als ik het goed begrijp is dit een concept en niet de opvolger van de 612. De FF is dan een wel heel erg ver uit gewerkt concept. Het zou mij raar lijken als deze niet in (kleinschalige) productie gaat.

13. dvbuuren

dvbuuren Karting

Apr 20, 2008
    149
    Beesd, Netherlands
    Full Name:
    Dick

....het dak eraf zagen...volgens mij wordt het dan wel wat.
    ...misschien iets voor de fotosoepers onder ons.
    PTerps ??....Joost??

14. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik vind hem wel erg mooi. In mijn ogen missie geslaagd.
    Het is ook geen opvolger van de 612.

15. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #59415 JazzyO, Jan 21, 2011
    Last edited: Jan 21, 2011
    Gairo, dit is geen concept maar een productieauto.

4-wielaandrijving op een Ferrari, ik vind het maar niks. Dan kan ik net zo goed een oranje tractor kopen. Hij is ongeveer even mooi als een tractor, ook.

Zou 660 pk genoeg zijn als je wilt ploegen?

Onno

16. Stormbird

Stormbird Karting

Sep 21, 2009
    197
    't Gooi, Netherlands
    Full Name:
    Peter
    #59416 Stormbird, Jan 21, 2011
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik ben niet echt onder de indruk van deze FF. Aan het 'shooting brake' design kan ik wel wennen (na verloop van tijd), en vierwielaandrijving is ook geen vies woord, echter met name de voorkant mist elegantie die de 458 wel heeft. Die 'smile' van voren doet mij denken aan Lightning McQueen's evil-twin......

17. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Het filmpje van de FF
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=KuaxJn71zhA&[/ame]

18. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Hij is gruwelijk mooi! Lekker dik. Veel vermogen. Lekker rijden met 4 wielaandrijving. Zeker geslaagd. Even bellen met Mhuis...:D:D

Heb nog geen foto gezien van het interieur trouwens. Ook niet op de site. Het zal wel niet af zijn..

19. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Die Panamera plannen kunnen overboord. Gelukkig!

Gr. Martin

20. 430-SPI

430-SPI Formula Junior

Oct 4, 2009
    748
    Europe
    Full Name:
    René
    Not my cup of tea... te veel Z3 en dat vind ik ook niks... Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk!

21. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Echt een ideale auto:) Kan ook makkelijk de trailer achter. Heb net even gebeld. Volgens Mhuis is het wel de opvolger van de 612...

22. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Lekker vernieuwend, laat maar komen. Ben erg benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet maar de eerste indruk is zeker positief. Bovendien een hele dikke V12!

Overigens ben ik ook van mening dat je dit geen concept kan noemen. Je besteed echt niet zoveel tijd en geld in ontwikkeling wanneer er slechts sprake is van een concept car.

23. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Als ze de FF in productie gaan nemen willen ze die dan naast de opvolger van de 612 produceren? Dan heeft Ferrari 2 soort gelijken auto's in hun gamma. Dat zou mij een beetje vreemd lijken.

Of dit is de opvolger of de nieuwe 612 word een totaal andere auto

24. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Als Ferrari zegt dat er geen produktieplannen zijn, dan is het toch geen produktieauto, of zie ik dat weer verkeerd? Van de andere kant, op dat filmpje is een ander exemplaar te zien en zulke intensieve tests doe je niet met een conceptcar.

25. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Jongens, ik kan Ferrari.com hier op het werk niet openen, te beveiligd tegen al die popups en gimmicks, maar wat zeggen ze zelf dan??

Het is toch gewoon de nieuwe produktieauto ?
    Wat opvolger 612 ? Deze is het toch ? Wat nou ?

Share This Page